salarisindicatie

salarisindicatie 

Onderwerp van nibo

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo

    quote:
    Dit schreef Suzette
    Die laatste even een check op gedaan (op basis van 3 functies), hij zit wel aan de hoge kant hoor. Ik vind de eerste re?ler.


    Dat idee had ik ook al Smile, maar de eerste zit weer aan de lage kant. Ik heb er gisteren een vriendin over gesproken die een beetje in dezelfde sector/functie zit en die gaf aan dat mijn salaris met het aantal dienstjaren dat ik heb ad lage kant is.
  2. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Dan weet je genoeg toch? Maar eens een gesprekje aangaan met de leidinggevende erover
  3. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo

    quote:
    Dit schreef Suzette
    Dan weet je genoeg toch? Maar eens een gesprekje aangaan met de leidinggevende erover


    Dat heb ik vandaag gehad en daar komt hij op terug. Ik verwacht er echter niet veel van, hij is erg op de centen.

    Het zou mooi zijn als ik het wat meer kan onderbouwen.

    Hij heeft wel aangegeven tevreden over me te zijn, maar ik denk dat hij pas echt mijn waarde zou zien als ik zou vertrekken. Dat was bij mijn vorige baas ook zo.

    Helaas liggen de parttime banen niet voor het oprapen, dat maakt dat ik minder sterk sta.
  4. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo

    quote:
    Dit schreef Erna
    Wat betreft je nevenwerkzaamheden, denk ik wel dat je werkgever een punt heeft. Zeker als het in je contract staat dat je mede zelf hebt ondertekent. Een werkgever hoeft ook zeker geen rekening te houden met jouw vrije tijdsbesteding, in jouw geval dus je eigen zaak.

    Wanneer het gebruikelijk is dat jij in je werkzaamheden in het voorjaar altijd een piek hebt en dit altijd al zo hebt gedaan, dan denk ik dat je werkgever een punt heeft als hij dit ook nu weer van je verlangt. Dat brengen immers je specifieke werkzaamheden met zich mee. Of je zomaar "gedwongen" kunt worden tot overwerk weet ik niet, maar daar zou ik dan in goed overleg iets overspreken. Overwerken ja, maar dat betekent dan de periode erna weer minder werken of bv alle vakanties vrij. Er is naast goed werkgeverschap ook zoiets als een goed werknemerschap.
    Wettelijk gezien heb je overigens het recht om meer uren te vragen bij je werkgever. Dit mag hij alleen weigeren met zwaarwegende redenen. Dien dus desnoods schriftelijk een verzoek in voor meer arbeidsuren. Daarbij kan het helpen in kaart te brengen hoeveel uren je werkelijk hebt gewerkt (+verlofuren) in relatie tot je huidige contract-uren (is incl. verlofuren) over de afgelopen paar jaren. Vraag dan een re?el aantal arbeidsuren per week aan met eventueel de toezegging dat je bereidt bent deze flexibel in te zetten ten tijde van piekmomenten. Zo kom je ook je werkgever tegemoet en denk je ook mee in zijn belang. Voer dit op als je reden van de aanvraag.

    Ook ik mag geen nevenwerkzaamheden verrichten, zonder te melden. En mag ze al helemaal niet uitvoeren, wanneer ze in conflict zijn met de belangen van mijn werkgever. Het doet er daarbij niet toe of ik parttime of fulltime werk.


    Ik kom hier nog even op terug, want het zit me toch niet helemaal lekker.

    Hij heeft gisteren iig duidelijk aangegeven dat meer uren werken niet mogelijk is en dat hij in het functioneringsgesprek op mijn bedrijf terug zou komen. Als ik het een beetje goed inschat wil hij dit dus liever niet. Hij wil eigenlijk een takenpakket samenstellen en dat moet dan binnen die 20 uur of anders overwerken zonder vergoeding. Mmm ik heb daar toch wel een beetje een naar gevoel bij. Ik red het niet in die 20 uur, zeker niet de eerste 3 maanden van het jaar. Als de uren altijd werden uitbetaald (1 x of 2 keer per jaar) kan hij dit toch niet zo maar in een keer eisen.

    Ja ik heb dat contract 15,5 jaar geleden getekend, maar het zou wel heel flauw zijn om mij dit te weigeren als het bedrijf hier verder geen last van heeft. Bovendien is er dan sprake van willekeur, want mijn collega met een 24-urig contract werkt daarnaast nog eens 3 dagen bij zijn vader.
  5. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    Je werkgever kan je nevenwerkzaamheden alleen verbieden als je daarmee concurreert met zijn bedrijf en/of relaties bedient van je werkgever.
    Dat lijkt me niet het geval, dus juridisch staat ie niet zo sterk.
  6. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo

    quote:
    Dit schreef Dion
    Je werkgever kan je nevenwerkzaamheden alleen verbieden als je daarmee concurreert met zijn bedrijf en/of relaties bedient van je werkgever.
    Dat lijkt me niet het geval, dus juridisch staat ie niet zo sterk.


    Dat leek mij ook al dat hij weinig grond heeft om mij dat te weigeren, maar nu de praktijk nog.

    Ik ben ook heel benieuwd met welke argumenten hij gaat komen.
  7. Hardloper
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hardloper
    Hoi,

    Heb je iets van een functieomschrijving waarin je taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden vastgelegd zijn?

    Heb in het verleden wel eens aan de andere kant van de tafel gezeten en weet hoe lastig deze gesprekken kunnen zijn door totaal verschillende verwachtingen. Zeker als er weinig inzicht/raakvlak is in elkaar werk (baas commercieel en jij F&A).

    Wat bij functiewaardering behoorlijk zwaar meetelt is of je zelfstandig het pad uitzet (strategie, beleid) en of je leiding geeft. Als ik zie dat jij een behoorlijke opleiding hebt en ook buiten deze baan om in staat bent zelfstandig iemands administratie te voeren (incl. jaarrekeningen ?) dan zou ik op zoek gaan naar een andere baas maar nog veel beter zorgen dat m'n eigen bedrijf zo veel inkomsten genereerd dat je dit niet meer nodig hebt.

    Zoals ik het inschat heeft je baas een goede financi?le kracht aan het werk voor relatief weinig geld. Als hij commercieel sterk is dan "leest hij mensen" en schat hij (mede gezien je neven werkzaamheden) jou in als iemand die toch niet weggaat en die hij zelf een beetje in de tang heeft omdat jij iets doet wat eigenlijk niet mag.

    Stop je energie in je eigen bedrijf en stel jezelf als doel voor de zomer weg te zijn. Hier energie insteken is zinloos.

    Succes !
  8. Hardloper
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hardloper
    quote:
    Dit schreef Dion
    Je werkgever kan je nevenwerkzaamheden alleen verbieden als je daarmee concurreert met zijn bedrijf en/of relaties bedient van je werkgever.
    Dat lijkt me niet het geval, dus juridisch staat ie niet zo sterk.


    Dat is m.i. alleen van toepassing als het expliciet vermeld is inclusief bv een straal van 30 km rond je woonplaats of dat soort aanvullende criteria. Het is wel zo dat de rechter vaak partij kiest voor de zwakkere. Zeker als je maar 20 uur werkt ben jij dit.

    Of je op een rechtszaak zit te wachten ?
  9. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo

    quote:
    Dit schreef Hardloper


    Dat is m.i. alleen van toepassing als het expliciet vermeld is inclusief bv een straal van 30 km rond je woonplaats of dat soort aanvullende criteria. Het is wel zo dat de rechter vaak partij kiest voor de zwakkere. Zeker als je maar 20 uur werkt ben jij dit.

    Of je op een rechtszaak zit te wachten ?


    Nee maar hij ook niet schat ik zo in. Ik kan nog ook wel een boekje open doen en daarnaast aantonen dat ik de laatste jaren behoorlijk wat over heb moeten werken, maar dat hij mij extra uren blijft weigeren. Hij maakt nu gebruik van zijn machtspositie.

    Ik ga iig niet stoppen met mijn bedrijf, ik zal extra inkomen moeten verwerven punt.

    Als hij het op een rechtszaak wil laten aankomen, dan moet hij dat maar doen.
  10. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo

    quote:
    Dit schreef Hardloper
    Hoi,

    Heb je iets van een functieomschrijving waarin je taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden vastgelegd zijn?

    Heb in het verleden wel eens aan de andere kant van de tafel gezeten en weet hoe lastig deze gesprekken kunnen zijn door totaal verschillende verwachtingen. Zeker als er weinig inzicht/raakvlak is in elkaar werk (baas commercieel en jij F&A).

    Wat bij functiewaardering behoorlijk zwaar meetelt is of je zelfstandig het pad uitzet (strategie, beleid) en of je leiding geeft. Als ik zie dat jij een behoorlijke opleiding hebt en ook buiten deze baan om in staat bent zelfstandig iemands administratie te voeren (incl. jaarrekeningen ?) dan zou ik op zoek gaan naar een andere baas maar nog veel beter zorgen dat m'n eigen bedrijf zo veel inkomsten genereerd dat je dit niet meer nodig hebt.

    Zoals ik het inschat heeft je baas een goede financi?le kracht aan het werk voor relatief weinig geld. Als hij commercieel sterk is dan "leest hij mensen" en schat hij (mede gezien je neven werkzaamheden) jou in als iemand die toch niet weggaat en die hij zelf een beetje in de tang heeft omdat jij iets doet wat eigenlijk niet mag.

    Stop je energie in je eigen bedrijf en stel jezelf als doel voor de zomer weg te zijn. Hier energie insteken is zinloos.

    Succes !


    Dank je!

    Ik heb een overzicht van mijn werkzaamheden, maar dat ligt niet vast.

    Nee ik zet niet zelfstandig het pad uit en ik geef ook geen leiding. Er valt ook weinig leiding te geven, want ik ben een eenpersoonsafdeling. Mijn baas wil alle touwtjes in handen houden, maar krijgt weinig grip op mijn deel. Dat is inderdaad niet zijn ding en dat geeft hij ook toe, maar daardoor onderschat hij mijn werk wel.

    Ik kan inderdaad eenvoudige jaarrekeningen opmaken en zelfstandig een administratie voeren. Ik heb een aantal jaar de administratie van de BV van mijn ex gedaan en het was onze accountant die het balletje opgooide om zoiets te gaan doen (administratiekantoor), omdat hij vond dat ik goed was in wat ik deed. Door de turbulente scheiding en de situatie van mijn kids was het er nog niet eerder van gekomen.

    Een andere parttimebaan is lastig te vinden en fulltime is gezien mijn persoonlijke situatie erg lastig, dus ja hij heeft me aardig in de tang.

    Ik ga er nog eens goed over nadenken, want ik merk dat ik de situatie steeds moeilijker naast me neer kan leggen (er spelen nog wat andere dingen, waar ik vanwege mijn integriteit niet te veel over kan zeggen).
    26 dec '14 - 09:59:52 / 26 dec '14 - 11:13:20
  11. Margoos
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Margoos
    Beste Nibo,
    Je draadje gelezen en je geeft aan dat er wel een taakomschrijving is opgesteld en dat die niet vastligt. Naar aanleiding daarvan vraag ik me af; van wanneer dateert deze omschrijving, welke taken doe je nog meer, sinds wanneer, hoeveel tijd stop je daarin ten opzichte van wat wel is vastgelegd in je taakomschrijving, of je die extra taken op eigen initiatief doet of op zijn verzoek, en hoe verhouden die extra/andere/nieuwere taken zich tot het huidige nivo van je functie?
    Als je namelijk in 1999 een takenpakket op zeg maar MBO+ niveau hebt aanvaard tegen bepaald salaris, maar er zwaardere taken bij bent gaan doen, zou je dat ook voor hem inzichtelijk kunnen maken. Als die taken ook nog eens meer dan zeg 8 uur van je 20 uur per week uitmaken, heb je goede gronden voor een gesprek hierover.
    Zelf bijhouden wat je aan extra's doet en eens informeren bij een uitzendbureau wat een nieuwe collega in jouw werkveld, met vergelijkbaar takenpakket en opleiding (en optie 1 gelijk en optie 2 minder) ervaringsniveau aan kale salarisindicatie afgeeft kan je baas inzicht geven dat het niet zinvol zou zijn je te laten gaan omdat hij flink kosten gaat maken om jouw plek weer ingevuld te krijgen. Als hij hier ook niet voor open staat dan wordt het tijd je vleugels uit te slaan; je kunt meer dan je denkt.
    Mocht hij ten aanzien van je nevenwerk het gesprek willen voeren en je wilt raad; vervolg dan je draadje Smile
    Veel succes!

    groetjes, Margoos
  12. Roger
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Roger
    Als je rondneust voor een functie zie je vanzelf de salarisindicatie, op ft bssis is een crediteurenadministrateur 1800-2400 euro waard, een Senior administrateur 3000-3500 (bruto per maand)

    Kijk voor administateurs bijv bij PagePersonnel of Experis/Manpower

    Meest bepalend is meestal of je wel of niet de jaarrekening opstelt

Terug naar de lijst