Energielabel

Energielabel 

Onderwerp van Dag

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef Zooitje
    Hier gisteren een g label gekregen....terwijl dit huis juist een a verdiend.
    En uiteraard kost het geld om het te veranderenSmile

    Daarom vraag ik me af hoe ze het berekenen.
  2. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    Waarom zou je dat label willen veranderen?
  3. Zooitje
    Maak er een Zooitje van

    Toon alleen de berichten van Zooitje
    quote:
    Dit schreef Leonard
    Waarom zou je dat label willen veranderen?

    Verplicht bij verkoop huis...
  4. rintje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van rintje
    Heb je nog geen envelop met het energielabel ontvangen en wil je wel graag weten welk label je voorlopig krijgt kijk dan op >>LINK<<

    Ik heb label B
  5. quote:
    Dit schreef rintje
    Heb je nog geen envelop met het energielabel ontvangen en wil je wel graag weten welk label je voorlopig krijgt kijk dan op >>LINK<<

    Ik heb label B

    Op die site hebben we label C. In de brief van vandaag A.
    Even wat huizen in onze straat bekeken. Aan de overkant is er veel meer isolatie. Die scoren lager.
    Wij zitten op een hoek, maar de tussenwoningen scoren ook lager. Het lijkt wel willekeur.
  6. Meisje69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Meisje69
    Hier is meer info te vinden over het label:

    >>LINK<<

    Een goed label is alleen verplicht bij verkoop, dus je kunt ook actie nemen als je ooit wilt verkopen.
  7. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    Het is maar zeer de vraag of dit amateuristische gedoe de goedkeuring van Europa gaat krijgen.

    Volgens Blok valt deze knullige manier van certificeren binnen de mate waarin elke lidstaat vrij is om te certificeren.

    Persoonlijk denk ik dat de manier waarop je het bewijs van de mate van isolatie moet leveren de goedkeuring van Europa niet gaat krijgen.
    Elke foto van een geisoleerde zolder volstaat om aan te tonen dat je zolder geisoleerd is bijvoorbeeld. Dit werkt fraude in de hand.

    Nu kun je voor 3 euro al een energielabel krijgen.

    Om een juist inzicht te krijgen is het echter noodzakelijk om het ook daadwerkelijk vast te stellen. Vaak kan dat door een visuele inspectie van iemand die de opleiding heeft gevolgd om te certificeren.
    Soms is een visuele inspectie onmogelijk omdat bijvoorbeeld 10 centimeter beton is gestort op een dikke laag piepschuim.
    Dan is het echter nog steeds prima mogelijk om met een warmtegevoelige camera inpandige en uitpandige foto's te maken. Een goed geisoleerde vloer neemt de binnentemperatuur aan. Een goed geisoleerd dak verliest weinig warmte naar buiten en neemt de buitentemperatuur aan.

    Ik raad aan om te wachten wat Europa hier van gaat zeggen.

    Deze regeling is er op gemaakt om het zo goedkoop mogelijk te doen. Zonder al te veel kosten voor de overheid.

    3 euro moeten betalen voor een energielabel dat het papier niet waard is waar het op is afgedrukt is al veel te veel.
  8. Volgens die site heb ik energielabel C, maar dat hebben alle huizen in mijn straat. Daarin is dus nog geen rekening gehouden met mijn nieuwe ketel bijvoorbeeld. Nou ja, maar eens kijken wat ik daarmee ga doen. Voorlopig inderdaad niks denk ik.
  9. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    quote:
    Dit schreef Zooitje

    Verplicht bij verkoop huis...

    Ja dat snap ik, maar ik heb er nu een, klaar toch? Waarom zou ik dat wat ik gekregen heb willen veranderen?
  10. Jee
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jee
    quote:
    Dit schreef Leonard

    Ja dat snap ik, maar ik heb er nu een, klaar toch? Waarom zou ik dat wat ik gekregen heb willen veranderen?

    Nee, momenteel worden voorlopige labels uitgedeeld, die zijn niet geldig bij verkoop. Die moet je dan eerst definitief maken. En als je meer energiezuinige maatregelen getroffen hebt wil je dat wel terug zien in je label, want dat be?nvloedt de verkoop.
  11. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    quote:
    Dit schreef Johanna

    Nee, momenteel worden voorlopige labels uitgedeeld, die zijn niet geldig bij verkoop. Die moet je dan eerst definitief maken. En als je meer energiezuinige maatregelen getroffen hebt wil je dat wel terug zien in je label, want dat be?nvloedt de verkoop.

    Ok, dat eerste is jammer, moet ik toch ooit wat doen, ik dacht dat ik niets meer hoefde te doen.

    Dat tweede (dat het de waarde van de woning bij verkoop beinvloed) geloof ik niet

    Wat is de boete als je toch verkoopt zonder label?
    EDIT: Gevonden, max 405 euro is de boete. Ik verhoog de vraagrpijs gewoon met 500 Smile
  12. Jee
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jee
    quote:
    Dit schreef Leonard

    Ok, dat eerste is jammer, moet ik toch ooit wat doen, ik dacht dat ik niets meer hoefde te doen.

    Dat tweede (dat het de waarde van de woning bij verkoop beinvloed) geloof ik niet

    Wat is de boete als je toch verkoopt zonder label?
    EDIT: Gevonden, max 405 euro is de boete. Ik verhoog de vraagrpijs gewoon met 500 Smile

    Dat staat allemaal in de brief die erbij zat Smile
    De boete kan oplopen tot ? 400,-
    Ik weet niet of een beter energielabel een hogere verkoopprijs oplevert, maar het maakt de woning in ieder geval aantrekkelijker vanwege minder stookkosten.
Terug naar de lijst