Bijstand en vermogen

Bijstand en vermogen 

Onderwerp van Bezoeker

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Imke



    Ja, best zuur h? ? Alhoewel ik ook heel goed begrijp waarom dat is en 'Nederland ' niet mijn boodschapjes hoeft te betalen terwijl ik nog spaargeld heb.


    Mijn spaargeld vind ik niet zo erg, maar laat ze van de spaarrekening van kind afblijven. Daar zit ook geld in van grootouders en geld waar hij zelf voor gewerkt heeft.
  2. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Mijn spaargeld vind ik niet zo erg, maar laat ze van de spaarrekening van kind afblijven. Daar zit ook geld in van grootouders en geld waar hij zelf voor gewerkt heeft.


    Inderdaad. Dat zou echt heel zuur zijn.
  3. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef Erna


    Indien je samenleeft met een kind is het vrij te laten vermogen rond die 10.000 euro. Het maakt niet uit op wiens rekening het daadwerkelijk staat. Overigens telt de waarde van inboedel, auto e.d. mee in de bepaling van je totale vermogen. Slechts noodzakelijke inboedel is er van uitgesloten. Luxe goederen e.d. dus niet.



    Wat ziet een gsd dan als luxe goederen? Een laptop? Of tablet? Vaatwasser?
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef piera



    Wat ziet een gsd dan als luxe goederen? Een laptop? Of tablet? Vaatwasser?



    Iig je auto, en als je hebt bv een boot. Ze hebben bij mij verder nooit gevraagd( ik heb verder ook niets btw) Overwaarde in een woning mag meer zijn, ik meen ?40.000 dat ik laatst ergens las, maar pin me er niet op vast..

    Rose
  5. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    quote:
    Dit schreef Dieneke


    Allereerst telt spaargeld op rekening van minderjarige kinderen bij jou vermogen. Zet je het op een andere spaarrekening pleeg je fraude. De minimaregelingen met zijn normen is er niet voor niets. Als iedereen er misbruik van maakt, verdwijnen ze vanzelf.


    Ik heb met ex de (mondelinge) afspraak dat zodra het er naar uitziet dat het spaargeld van de kinderen in gevaar het betreffende kind verhuisd en het gezag wordt overgedragen aan de andere ouder.

    Het kind maakt zo geen deel meer uit van het gezin en het spaargeld staat niet meer ter beschikking.
  6. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef Rittenburg


    Ik heb met ex de (mondelinge) afspraak dat zodra het er naar uitziet dat het spaargeld van de kinderen in gevaar het betreffende kind verhuisd en het gezag wordt overgedragen aan de andere ouder.

    Het kind maakt zo geen deel meer uit van het gezin en het spaargeld staat niet meer ter beschikking.


    Briljante vondst. Werken is zeker geen optie voor ex...
  7. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Dieneke


    Briljante vondst. Werken is zeker geen optie voor ex...

    Ik ken de ex van Rit niet maar denk zomaar dat ze wel werkt.
    Iedereen kan werkloos worden. Hij ook en dan geldt andersom. Zo lees ik het tenminste.
  8. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef Boep

    Ik ken de ex van Rit niet maar denk zomaar dat ze wel werkt.
    Iedereen kan werkloos worden. Hij ook en dan geldt andersom. Zo lees ik het tenminste.


    Persoonlijk vind ik het triest als je afspraken moet maken hoe je de overheid kan oplichten zodat je gemeenschapsgeld kan ontvangen. Als je meer dan 11.000 euro aan vermogen hebt, binnen je huishouden, hoor je gewoon jezelf te kunnen redden. Bijstand is een vangnet..voor als het echt niet anders kan.
  9. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    quote:
    Dit schreef Dieneke


    Persoonlijk vind ik het triest als je afspraken moet maken hoe je de overheid kan oplichten zodat je gemeenschapsgeld kan ontvangen. Als je meer dan 11.000 euro aan vermogen hebt, binnen je huishouden, hoor je gewoon jezelf te kunnen redden. Bijstand is een vangnet..voor als het echt niet anders kan.


    In die 11.000 euro zit ook de waarde van een eventuele auto.

    Ik vind het triest als grootouders of ouders zelf in hun werkende leven gespaard hebben voor onvoorziene uitgaven en voor de kind(eren) zodat ze kunnen studeren en misschien wat extra's zodat ze hun rijbewijs op hun 17/18 kunnen halen en dat door
    werkeloosheid, dit geld gebruikt moet worden als leefgeld. Dag studie, dag rijbewijs Smile
  10. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Dieneke


    Persoonlijk vind ik het triest als je afspraken moet maken hoe je de overheid kan oplichten zodat je gemeenschapsgeld kan ontvangen. Als je meer dan 11.000 euro aan vermogen hebt, binnen je huishouden, hoor je gewoon jezelf te kunnen redden. Bijstand is een vangnet..voor als het echt niet anders kan.

    Tot voor kort was ik dat volledig met je eens. Maar met de huidige politieke moraal ... Die lui maken gebruik van de regels waar het maar kan. Niet omdat ze anders op een houtje moeten bijten maar gewoon omdat het kan. En dan mogen wij dat niet?
    Ik zou mn gespaarde geld ook niet inleveren.
  11. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    quote:
    Dit schreef Dieneke


    Briljante vondst. Werken is zeker geen optie voor ex...


    We zijn allebei in ons leven nog geen dag werkeloos geweest en hebben vanaf de geboorte geld weggezet voor studie van de kinderen. Ook bij de scheiding in 2009 hebben we ervoor gezorgd dat dit geld niet in de boedelverdeling terecht kwam. Het is tenslotte geld van de kinderen. Je weet echter nooit wat er in de komende jaren voor je ligt.

    Als deeltijdondernemer loop ik ook nog een aansprakelijkheidsrisico. Zelf op een houtje bijten heb ik geen problemen mee maar het studiegeld van mijn kinderen aanspreken wil ik niet. Als het dus zover komt gaan de kinderen met hun geld naar hun moeder.
    11 jan '16 - 23:18:02 / 11 jan '16 - 23:31:30
  12. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Boep

    Tot voor kort was ik dat volledig met je eens. Maar met de huidige politieke moraal ... Die lui maken gebruik van de regels waar het maar kan. Niet omdat ze anders op een houtje moeten bijten maar gewoon omdat het kan. En dan mogen wij dat niet?
    Ik zou mn gespaarde geld ook niet inleveren.

    Die lui?
Terug naar de lijst