Werken of weer de ww in?

Werken of weer de ww in? 

Onderwerp van Lon

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Lon zelf op 14 februari 2016 om 14:27:39

Terug naar de lijst
  1. Lon
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Lon

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Deze bedragen zijn niet juist. Dit zijn de nieuwe bedragen (is net aangepast Door vorige schrijver, nu wel de juiste geplakt )


    Idd het minimumloon, maar dat voelt voor mij als het minimum jeugdloon.... Smile
  2. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Erna
    Wanneer je opnieuw werkloos wordt binnen de 26 weken dan heb je weliswaar recht op je oude ww uitkering, echter mijns inziens wordt je niet opnieuw werkloos, want je werkt immers en je krijgt een contract aangeboden, zodat je kan blijven werken.
    Neem je het contract niet aan en stop je met werken dan ben je dus vrijwillig werkloos en daar staan (hoge) boetes op. Zoek dit dus zorgvuldig uit van te voren.


    Als de voorwaarden wijzigen mag je wel weigeren zonder dat je je recht op ww verliest, dat zou ik heel goed uitzoeken.
    Plaatje
  3. Lon
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Lon

    Gisteren heb ik een gesprek gehad met mijn leidinggevende. Ik heb het (jaar)contract van 16 uur aangeboden gekregen. Het was een positief gesprek waarin we de voor en tegens hebben besproken.
    Ik heb tot eind van de week bedenktijd gekregen.

    Voor mezelf heb ik gisteravond alle voor- en nadelen op een rijtje gezet. Er waren duidelijk meer voordelen en met nog wat adviezen van vriendinnen heb vanmorgen doorgegeven dat ik het contract wil!
    Financieel zal het best pittig worden, maar het geeft ook een soort van rust. Voorlopig weer een jaar onder de pannen. ;-)

    Bedankt voor de reacties!
  4. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Eni
    Ik zou het uwv bellen en vragen, want volgens mij vullen ze het bedrag aan tot zolang je recht had op je uitkering.
    Eerst niet, want ik heb hetzelfde gezeten, maar per 1 juli hebben ze weer van alles veranderd.

    eerst ook! Je moet je uren invullen en zolang je meer dan 5 uur werkloos bent vullen de aan en als dat nog niet genoeg is krijg je nog een aanvulling.
    Ik zou alleen even kijken of die aantal uren dat je werkloos moet zijn nog klopt.

    Het is gewoon niet leuk meer met al die lullige contracten!
  5. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Lon
    Gisteren heb ik een gesprek gehad met mijn leidinggevende. Ik heb het (jaar)contract van 16 uur aangeboden gekregen. Het was een positief gesprek waarin we de voor en tegens hebben besproken.
    Ik heb tot eind van de week bedenktijd gekregen.

    Voor mezelf heb ik gisteravond alle voor- en nadelen op een rijtje gezet. Er waren duidelijk meer voordelen en met nog wat adviezen van vriendinnen heb vanmorgen doorgegeven dat ik het contract wil!
    Financieel zal het best pittig worden, maar het geeft ook een soort van rust. Voorlopig weer een jaar onder de pannen. ;-)

    Bedankt voor de reacties!

    Gefeliciteerd enne vanuit werk vind je eerder ander werk!
  6. Lon
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Lon

    quote:
    Dit schreef Edith64

    Gefeliciteerd enne vanuit werk vind je eerder ander werk!


    Dank je! Smile

    Dit was ook ??n van de dingen die op mijn voordelenlijstje stond. ;-)
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Fijn dat je een jaar contract hebt gekregen! Ik weet niet of dit wat voor je is, maar misschien iets om erbij te doen? >>LINK<< Moet je uiteraard wel iets weten of klant zijn van MyWheels.
  8. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Lon
    Gisteren heb ik een gesprek gehad met mijn leidinggevende. Ik heb het (jaar)contract van 16 uur aangeboden gekregen. Het was een positief gesprek waarin we de voor en tegens hebben besproken.
    Ik heb tot eind van de week bedenktijd gekregen.

    Voor mezelf heb ik gisteravond alle voor- en nadelen op een rijtje gezet. Er waren duidelijk meer voordelen en met nog wat adviezen van vriendinnen heb vanmorgen doorgegeven dat ik het contract wil!
    Financieel zal het best pittig worden, maar het geeft ook een soort van rust. Voorlopig weer een jaar onder de pannen. ;-)

    Bedankt voor de reacties!


    Gefeliciteerd met je contract. Fijn ook dat je het conrtract met de meeste uren hebt gekregen. Dat geeft in ieder geval de meeste zekerheid.

    Financieel zal het inderdaad best pittig worden. Het is overigens nog wel het onderzoeken waard of je recht hebt op aanvulling vanuit je WW uitkering of anders aanvullende bijstand.
    Is die 16 uur ook gelijk het maximum aantal uren dat je gaat werken of is dit een minimum en kan je ook extra worden ingezet?

    Succes.
  9. Tomtom
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tomtom
    Stel dat het contract na een jaar niet wordt verlengd en je WW moet aanvragen dan moet je om het zg garantiedagloon vragen.
    Oftewel het WW dagloon wordt gebaseerd op je salaris van je voorlaatste dienstverband. Er zijn voorwaarden, vooral de regel
    Uw laatste baan is ge?indigd binnen 54 weken na de be?indiging van uw vorige baan met een hoger loon

    Met een jaarcontact zal je er waarschijnlijk geen beroep op kunnen doen, maar wie weet wat er allemaal gebeurt.

    >>LINK<<
  10. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    quote:
    Dit schreef Lon
    Gisteren heb ik een gesprek gehad met mijn leidinggevende. Ik heb het (jaar)contract van 16 uur aangeboden gekregen. Het was een positief gesprek waarin we de voor en tegens hebben besproken.
    Ik heb tot eind van de week bedenktijd gekregen.

    Voor mezelf heb ik gisteravond alle voor- en nadelen op een rijtje gezet. Er waren duidelijk meer voordelen en met nog wat adviezen van vriendinnen heb vanmorgen doorgegeven dat ik het contract wil!
    Financieel zal het best pittig worden, maar het geeft ook een soort van rust. Voorlopig weer een jaar onder de pannen. ;-)

    Bedankt voor de reacties!

    Smile Gefeliciteerd!
  11. MonQ
    Ik overleef

    Toon alleen de berichten van MonQ
    Lees dit nu pas allemaal. pfftt, sorry.

    Maar wat een opsteker voor jou zeg dat JIJ dat 16 urige contract hebt gekregen!
    Misschien maak je toch meer uren wanneer er bv een collega uitvalt? Of met zon- en feestdagen?

    Hoe dan ook, die baas mag blij zijn met jou.
    En zodra ik weer op de been ben kom ik hem dat vertellen oke? :)

    Van harte Lonnie!
  12. Lon
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Lon

    quote:
    Dit schreef Tomtom
    Stel dat het contract na een jaar niet wordt verlengd en je WW moet aanvragen dan moet je om het zg garantiedagloon vragen.
    Oftewel het WW dagloon wordt gebaseerd op je salaris van je voorlaatste dienstverband. Er zijn voorwaarden, vooral de regel
    Uw laatste baan is ge?indigd binnen 54 weken na de be?indiging van uw vorige baan met een hoger loon

    Met een jaarcontact zal je er waarschijnlijk geen beroep op kunnen doen, maar wie weet wat er allemaal gebeurt.

    >>LINK<<


    Bedankt voor de tip! Ik ga inderdaad over die 54 weken heen, mede doordat ik ook al vier maanden werkzaam ben.
Terug naar de lijst