sollicitatiebrief

sollicitatiebrief 

Onderwerp van Madam_Mikmak

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef Inge65

    Kun je in vijf minuten maken, heb je (gratis) programma's voor. De meeste tijd heb je nodig om te bedenken wat je over jezelf wilt vertellen.

    Welk programma is dat? Heb het ooit gebruikt, alleen geen idee meer hoe het heet.

    O, weet het alweer Smile
  2. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Ik weet niet meer welke ik heb gebruikt, maar gewoon even googlen op ' tag cloud maken'.
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Je moet zorgen dat je eruit springt, in alle gevallen. Dus ook bij een formele vacature. Het is echt dodelijk vermoeiend om elke keer dezelfde brieven in dezelfde stijlen te lezen. Overigens wordt dit ook steeds meer geadviseerd vanuit sollicitatietraingen etc. Zorg dat je brief je persoonlijkheid weerspiegelt is eigenlijk de kernboodschap. Dus hoe formeel de vacature ook is, je springt er gewoon niet uit als je brief 100-in-een-dozijn is.

    Die motivatie is echt heel belangrijk, al snap ik heel goed dat je er op een gegeven moment als een berg tegenop ziet, maar daar kan het bedrijf waar je nieuw solliciteert niets aan doen. Elke sollicitatie moet op maat gemaakt zijn en kost dus moeite. Geeft je alleen wel de meeste kans.

    Ook voor jou Kaatje hetzelfde aanbod, als je wilt dat ik er eens naar kijk die ik dat met alle plezier Smile


    Thnx! Smile
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Wat leuk gedaan, Inge! Goed idee, ga ik ook mee aan de slag.
  5. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Wat leuk gedaan, Inge! Goed idee, ga ik ook mee aan de slag.

    Top!
  6. Op LinkedIn staat veel info.
  7. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef Inge65

    Kun je in vijf minuten maken, heb je (gratis) programma's voor. De meeste tijd heb je nodig om te bedenken wat je over jezelf wilt vertellen.



    of juist vertellen wat het bedrijf graag hoort.....
  8. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    quote:
    Dit schreef Inge65
    Ik moest vorig jaar solliciteren. In mijn vak is het nog belangrijker om eruit te springen.
    Ik had deze (zie hieronder) mee naar mijn gesprekken. Ik heb hem ook op mijn LinkedIn-profiel staan. Werd zeer gewaardeerd.
    Ik had in no-time een andere baan.

    Ik help ook graag hoor, geef maar een gil!



    Ik vind dit dus echt niks. Geloof dat ik niet meer van deze tijd ben.
  9. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    quote:
    Dit schreef Inge65
    Ik moest vorig jaar solliciteren. In mijn vak is het nog belangrijker om eruit te springen.
    Ik had deze (zie hieronder) mee naar mijn gesprekken. Ik heb hem ook op mijn LinkedIn-profiel staan. Werd zeer gewaardeerd.
    Ik had in no-time een andere baan.

    Ik help ook graag hoor, geef maar een gil!


    Hoe bedoel je dat je deze mee had naar je gesprekken?
  10. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Ik kijk vnl naar de cv's, wil dat brief een begeleidend schrijven is van max een half kantje met daarin je motivatie. En in je cv ook n persoonsbeschrijving

    Verkijk je er niet op, hoe 'fancy' alles tegenwoordig ook kan: het gaat om de inhoud van wie jij bent en wat je kunt om binnen te komen. In t gesprek gaat het om de klik.


    Als je hulp wilt, feel free!
  11. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef Anke
    Ik kijk vnl naar de cv's, wil dat brief een begeleidend schrijven is van max een half kantje met daarin je motivatie. En in je cv ook n persoonsbeschrijving

    Verkijk je er niet op, hoe 'fancy' alles tegenwoordig ook kan: het gaat om de inhoud van wie jij bent en wat je kunt om binnen te komen. In t gesprek gaat het om de klik.


    Als je hulp wilt, feel free!


    Ik heb best wat mensen geselecteerd voor vacatures en dit is ook hoe ik werkte. CV is toch het belangrijkste.
    Met begeleidend schrijven.
  12. Annemieke
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Annemieke
    en toen ineens kwam er gisteravond een vacature langs, die me niet loslaat. Ben niet eens echt op zoek naar een nieuwe baan. Heb vandaag een beetje om me heen gevraagd, en iedereen zegt dat ik het gewoon moet doen. En dan blijk ik niet eens meer een CV op mijn computer te hebben staan..... mijn computer is vorig jaar gecrashed en tijdens de reparatie zijn alle documenten verloren gegaan. Hell, moet ik weer helemaal gaan terugrekenen welk jaar ik wat heb gedaan en wanneer ik welke opleiding/cursus heb gevolgd.

    Dus nou moet ik en een CV en een brief schrijven. En dat heb ik dus al jaaaaaren niet meer gedaan. Mijn huidige baan, ben zo'n beetje ingerold en niet echt een brief voor hoeven schrijven..

    ik vind het lastig...
Terug naar de lijst