Ziek kind en verlof

Ziek kind en verlof 

Onderwerp van Anthea

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea

    Ik had geen cc gestuurd stom genoeg maar ik heb mijn leidinggevende daarna nog een mailtje gestuurd om haar te informeren.

    Ik heb nog geen antwoord gehad.
    Maar goed, dat zal dan nog wel komen.

    Het probleem in de thuiszorg is ook dat je je collega's eigenlijk nooit ziet. Bijna nooit. Alleen met vergaderingen en daar is de leidinggevende ook bij.
    Je kent elkaar dus ook amper.

    Ja, er is heel wat aan de hand in de thuiszorg.
    De gemeente is nu ook weer gaan bezuinigen op de indicaties; we mogen officieel niet meer strijken, niet meer de ramen buiten doen en ook geen boodschappen meer doen. Maar de leidinggevende zegt wel: als je het al deed, kun je daar gewoon mee doorgaan bij de client.
    Maar de nieuwe contracten met clienten hebben dus minder uren als gevolg van die zaken die er nu weer vanaf zijn gegaan.
  2. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea

    quote:
    Dit schreef Dianaa
    Ik heb toen ik net alleen was met mijn dochter een gesprek aangevraagd bij personeelszaken om het over kortdurend zorgverlof te hebben. Toen is afgesproken wanneer ik daar beroep op zou kunnen doen. Managers op de werkvloer weten niet altijd hoe dit werkr nl. Eea is vastgesteld in een verslagje, dat was heel fijn. Jij hebt dus gewoon recht hierop, ook bij griep (als er niemand anders is dan jij...........).

    Beterschap!


    Ja, dat heb je goed geregeld.
    Dat had ik ook moeten doen.
  3. Moeilijk is dat altijd h?! Ik weet dat mij vroeger eens werd gezegd: "als je kind ziek is, altijd liegen en jezelf ziek melden"
    Dat wilde ik niet, ik wilde eerlijk zijn. Ik werkte destijds op een school en daar mocht/kon je buiten de gewone vakanties om geen verlof opnemen. Toen mijn kind angina had is daar een hele ruzie om ontstaan. Mijn baas stond erop dat ik gewoon kwam werken maar met een ziek kindje van 5 kon dat gewoon niet. Die baan raakte ik dus kwijt.

    Ik moet toegeven dat ik me daardoor later inderdaad wel eens zelf ziek heb gemeld toen mijn dochter weer eens griep had.

    En toen kreeg de dame ook nog eens Pfeiffer.......
  4. goed van je dat je het zo uitzoekt en oppakt door het aan de kaak
    te stellen

    mijn werkgever heeft ??n regel en dat is dat ik naar mijn zorgverlof
    kan fluiten Smile

    dan moet ik gewoon verlof nemen (wat ik uiteraard doe mocht mijn
    meisje ziek zijn) maar zorgverlof ?? nee daar doet mijn werkgever
    niet aan (overheid)

    calamiteiten verlof wel, maar dan moet ze ook echt die dag een been
    breken bij wijze van spreken, waarvoor ik dan de dag erop gewoon
    verlof mag opnemen...

    soms zijn werkgevers echt niet soepel !
  5. Lastig hoor, doe je als moeder zo je best!
    Maar goed geregeldSmileapplausje waard.
  6. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea

    Mijn vraag is doorgestuurd naar degene die personeelsfunctionaris over de Hh afdeling is.
    Die werd niet op intranet vermeld.

    Ik kreeg zelfs geen verlof.

    Maar goed, nu weer afwachten.
  7. Henri
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Henri
    Succes ermee Anthea, ben benieuwd wat er uit komt.
    Werkgevers in de thuiszorg zijn niet de makkelijkste, vooral niet van de huishoudelijke zorg.
    Alleen de communicatie al! Mijn vorige wg beantwoordde de emails niet eens! Telefonisch stond je standaard een kwartier in de wacht en als de telefoniste opnam zeker nog 10 minuten, waarna ik de haak erop gooide. (Meerdere pogingen op verscillende tijdstippen). Ik heb daar nog nooit iemand telefonisch gesproken.
    Contact met P&O ging niet, alleen als ik een brief (je weet wel, zo'n ouderwetse met postzegel) aan de directie richtte.

    Gelukkig heb ik het nu getroffen met mijn huidige wg.
    E.e.a. is echter ook afhankelijk van de gemeente waar je werkt (WMO). Nu is dat OK, maar ik vrees het ergste als er weer eens een andere wethouder/college komt.

    Alles goed met je kind?
  8. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea

    Ja, mijn dochter voelde zich vandaag al veel beter.
    Ze was nog wel wat slap en lusteloos maar morgen zal het wel weer veel beter zijn.

    Ik heb nog geen reactie gehad dus dat wachten we af.

    Ik herken dat wel van een tijd geleden Henri. Toen waren ze heel slecht te bereiken maar ik moet zeggen dat dat sinds een jaar wel goed geregeld is.
    Ik kon ze woensdag om 8 uur al bereiken en dat is echt anders geweest. Toen kon ik ze om 9 uur nog niet bereiken en dan kreeg je een receptioniste die je dan verkeerd doorverbond of die een boodschap aannam en vervolgens niet doorgaf.

    Ach ja, op zich heb ik het gewoon op kunnen lossen doordat de donderdag client erg flexibel is.
    Maar ja, ik dacht met mijn naieve hoofd aan waar mijn leidinggevende altijd zo op hamert tijdens vergaderingen: dat we vooral niet moeten ziek melden bij zoiets maar naar haar moeten komen.

    Nu lekker weekend vieren. Prachtig stralend weer en hopelijk volgende week snel antwoord. Ik zie er nog steeds tegen op.
  9. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef anaid
    mijn werkgever heeft ??n regel en dat is dat ik naar mijn zorgverlof kan fluiten Smile
    dan moet ik gewoon verlof nemen (wat ik uiteraard doe mocht mijn meisje ziek zijn) maar zorgverlof ?? nee daar doet mijn werkgever niet aan (overheid)


    Dit is wat de overheid zegt over kortdurend zorgverlof:
    >>LINK<<

    Je h?bt hier dus recht op!

    @Anthea, fijn dat het beter gaat
    Het weer zit mee, laat 'r wat zonnestraaltjes oppikken vandaag...... Smile
  10. quote:
    Dit schreef Dianaa
    [B]

    Dit is wat de overheid zegt over kortdurend zorgverlof:
    >>LINK<<

    Je h?bt hier dus recht op!



    Over het recht op kortdurend zorgverlof, de duur en de betaling van het verlof, kunnen afwijkende afspraken worden gemaakt tussen werkgevers en werknemers. Deze afspraken worden vastgelegd in cao?s of in afspraken tussen de werkgever en de ondernemingsraad of personeelsvertegenwoordiging.

    En met dit stukje tekst ga je al weer.......... zo zal het bij elke
    werkgever dus toch verschillend zijn ondanks wat de overheid zegt

    maar thanx voor de link, ik ga er eens goed naar kijken !
  11. ik zou mijn werkgever er wel op wijzen, als die moeilijk doet, dat het duidelijk was toen je werd aangenomen, dat je een alleenstaande ouder bent.
    Ik heb het altijd duidelijk gezegd in mijn soll.gesprekken, al direct bij het eerste maar ook bij het tweede.
    Dan kan een werkgever hoog of laag springen maar bij een ziek kind zou ik dan gebruik maken van het zorgverlof en dan moet een werkgever daar niet over gaan zeuren. Ze weten toch wie/wat ze in dienst nemen? Dan moet een werkgever daar ook de consequenties van dragen.
  12. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef anaid



    Over het recht op kortdurend zorgverlof, de duur en de betaling van het verlof, kunnen afwijkende afspraken worden gemaakt tussen werkgevers en werknemers. Deze afspraken worden vastgelegd in cao?s of in afspraken tussen de werkgever en de ondernemingsraad of personeelsvertegenwoordiging.

    En met dit stukje tekst ga je al weer.......... zo zal het bij elke
    werkgever dus toch verschillend zijn ondanks wat de overheid zegt

    maar thanx voor de link, ik ga er eens goed naar kijken !


    Zoals ik al eerder zei; afwijkende afspraken kunnen gemaakt worden (overigens alleen in overeenstemming met de bonden in een CAO vastgelegd), maar laten onverlet de wet..

    Afwijkende afspraken zullen ten gunste van de werknemer worden gemaakt en/of omvatten een andere manier van verlof opnemen, maar het recht tot verlof is het recht. Dat kan je ook in afwijkende afspraken niet ontnomen worden.. Heb er in dit draadje nog meer over gezegd, dus das even teruglezen..
Terug naar de lijst