Van Bont naar Zen: vervolg

Van Bont naar Zen: vervolg 

Onderwerp van Haya

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Dat blauw in de kussens dan en dan iets lichter?

    Ik heb volgens mij dezelfde kleur bank als jou. Ik heb daar een iets lichter beige bij. ( histor collectie, zandsteen S2005-Y20R) geen idee of die nog bestaat is van 2009
  2. Ral 9001 is iets meer creme kleur dan 9010
  3. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    Tataa
    Af.

    (komt nog wel wat anders op te staan denk ik)
    (oja, lampje brandt altijd.. de gang is nl ergg donker)
  4. quote:
    Dit schreef Geanna
    Tataa
    Af.

    (komt nog wel wat anders op te staan denk ik)
    (oja, lampje brandt altijd.. de gang is nl ergg donker)


    Goed gelukt ,mooi!!
  5. quote:
    Dit schreef Geanna
    Tataa
    Af.

    (komt nog wel wat anders op te staan denk ik)
    (oja, lampje brandt altijd.. de gang is nl ergg donker)



    Erg mooi!Smile
  6. quote:
    Dit schreef internetty







    mooi is het geworden!
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef internetty
    Zoo.. hier ook druk bezig, maar wat is het moeilijk zeg, vooral de juiste kleuren zien te vinden, op een staaltje ziet het er zo anders uit.
    Ik had voor de schouw RAL 2010, gebroken wit stond erop, ik denk daar doe ik de schouw mee, mooi!
    Kleur is ook prachtig, maar eigenlijk veel te wit bij de kasten die nu helemaal geel lijken.
    Maar als ik een staaltje kijk van de kleur die het dichtste bij de kast komt, kom je al gauw uit op vanille achtige wit tinten en die vind ik veel te geel.
    Bank is verkocht, nieuw bankje gekocht.. staat schitterend bij die nieuwe Flexa kleuren, Cafe Latte en Bakery Brown,
    maar die kleuren vallen dood achter de bank.
    Daar moet het dus licht.
    Doe ik die RAL kleur, dan moet ik alle deuren ook opnieuw schilderen, want die zijn veel meer creme dan deze wit.
    Ik heb nu vele staaltjes wit en elke wit is net iets anders, wat is dit lastig zeg.
    Wat voor kleur zou nu mooi zijn achter de bank.
    Het moet vooral licht!!

    Verder heb ik nu dus een 2 persoonsbankje, wat veel ruimer staat dan die grote bank die er eerst stond.
    Op de foto staan onze tuinstoeltjes, maar die moeten daar natuurlijk weg. Iets zegt me dat vergrijsde rieten stoelen ook leuk erbij staan. Maar ja, die zijn duur.
    Moet ook nog lekker zitten,. Tullstra stoeltjes van Ikea ook leuk. Kan ik daarmee schuiven, of 2 voor het raam of 1 voor het raam en een bij de haard. Iemand een ander leuk idee?


    Lastig, he, die kleuren?? Ik ben er ook nog niet over uit Smile Mijn kamer is ruim 7 meter x 3,5 meter. In eerste instantie wilde ik de muur tussen de schouw en de hoekkast een taupekleur geven en de rest een witkleur (over die witkleur ben ik nog niet uit, er zijn er zoveel!!). Maar ja, taupe is iets donkerder en dan kan het dus zijn dat de kamer nog smaller oog. Nu las ik ergens dat je ook de korte muren (hier dan de muren waar grote ramen in zitten) iets donkerder kunt maken om de kamer breder te laten lijken. Pfff, ik weet het niet. Ook de schoorsteen waar de schouw aan zat, zal een kleur moeten krijgen. Zelfde kleur als de muur waar die tegenaan zit of toch niet??

    Slapeloze nachten krijg ik ervan....Smile
  8. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Slapeloze nachten krijg ik ervan....Smile

    Adem in, adem uit.. "zen" :D

    Bedenk wat voor kleur je als basis wilt.
    Met die kleur ga je dan verder.. wat wil je als 'opvul' kleur?

    Wil je het rustig houden, of mag er een drukke wand bij zitten?

    Hoe is het lichtinval?
    Heb je grote/kleine ramen?
    Veel zon, weinig zon in de kamer?
    enz.
  9. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    Ik vind je klok op je (nieuwe:D) schouw ook erg mooi Internetty!

    Ik heb ook zo'n oudje. Was het huwelijkskado van mijn grootouders.
    De klok pronkt ook in mijn woonkamer :)
  10. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Geanna

    Adem in, adem uit.. "zen" :D

    Bedenk wat voor kleur je als basis wilt.
    Met die kleur ga je dan verder.. wat wil je als 'opvul' kleur?

    Wil je het rustig houden, of mag er een drukke wand bij zitten?

    Hoe is het lichtinval?
    Heb je grote/kleine ramen?
    Veel zon, weinig zon in de kamer?
    enz.


    Zo is/was de kamer:



    Links zie je nog een heel klein stukje van de schouw zitten. Deze is inmiddels weggebroken, de schoorsteen (netjes afgewerkt) staat er echter nog wel.



    Tips?? Smile De vloer wordt overigens een stukje lichter en rustiger. Bredere planken (laminaat)

    Basis wil ik rustig houden. Op de muren zit glasweefselbehang, dus daar kan ik niet veel anders mee dan ander kleurtje verven. Ik wil juist straks door meubels en accessoires iets eigens en kleur geven aan de kamer.
  11. quote:
    Dit schreef kaatje


    Zo is/was de kamer:



    Links zie je nog een heel klein stukje van de schouw zitten. Deze is inmiddels weggebroken, de schoorsteen (netjes afgewerkt) staat er echter nog wel.



    Tips?? Smile De vloer wordt overigens een stukje lichter en rustiger. Bredere planken (laminaat)

    Basis wil ik rustig houden. Op de muren zit glasweefselbehang, dus daar kan ik niet veel anders mee dan ander kleurtje verven. Ik wil juist straks door meubels en accessoires iets eigens en kleur geven aan de kamer.


    Misschien lijkt de kamer idd breder als je de muur van de raam( bij je bankgedeelte) die muur met die deur daar links en dan nog net dat hoekje om daar van die want dezelfde kleur doet ( snap je m nogSmile)
  12. quote:
    Dit schreef Geanna
    Ik vind je klok op je (nieuwe:D) schouw ook erg mooi Internetty!

    Ik heb ook zo'n oudje. Was het huwelijkskado van mijn grootouders.
    De klok pronkt ook in mijn woonkamer :)


    Ja mooi zijn die klokken, ik vindt die schouw wel heel mooi met dat wit, wat een verschil kan een kleur maken he
Terug naar de lijst