Hoger opgeleiden sneller afgekeurd voor werken?

Hoger opgeleiden sneller afgekeurd voor werken? 

Onderwerp van XXX

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef Vogeltje


    Is eigenlijk niet eerlijk toch?
    Stel iemand heeft dezelfde klachten als jij hebt alleen staat zij hoger op de arbeidsladder. Zij wordt na 2 jaar ziek zijn zonder problemen afgekeurd omdat er met haar inkomen geen ander passend werk voor haar te vinden is. Jij hebt minimum inkomen en komt niet in aanmerking voor de WIA en moet door blijven gaan met zgn passende arbeid tot je er dood bij neer valt.

    Mee eens, ik werk al jaren mezelf de rambam (maar met heel veel plezier) 3 dagen per week werken als doktersassistente voor minder dan een bijstandsuitkering voor een alleenstaande ouder.
    Het werken wordt mij steeds zwaarder, ik moet al enkele jaren 4 dagen uitrusten om 3 dagen werk vol te kunnen houden. Geen uitjes meer, nauwelijks sociale contacten omdat ik dit gewoonweg niet meer kan.
    Mij houdt nu ook bezig hoe lang kan ik dit werk nog volhouden? en wat als ik het niet meer kan?
    Wordt het dan tot mijn 67 intensief solliciteren, voor de bijstand inpakwerk doen omdat ik niet afgekeurd wordt ivm zo een laag inkomen?
  2. quote:
    Dit schreef dileila


    Ik was tevreden. Smile

    Maar geen rekening gehouden met wat er uiteindelijk allemaal gebeurd is.

    Smile
  3. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    quote:
    Dit schreef nijnka
    Wordt het dan tot mijn 67 intensief solliciteren, voor de bijstand inpakwerk doen omdat ik niet afgekeurd wordt ivm zo een laag inkomen?


    De kans is groot dat 70% van jouw huidige inkomen (even globaal de evt WGA-uitkering) onder bijstandsniveau is.. dat kan dan weer worden aangevuld met een toeslag vanuit het UWV maar dan zul je nooit boven bijstandsniveau uitkomen..
  4. quote:
    Dit schreef Cleo