salarisindicatie

salarisindicatie 

Onderwerp van nibo

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo

    quote:
    Dit schreef Margoos
    Beste Nibo,
    Je draadje gelezen en je geeft aan dat er wel een taakomschrijving is opgesteld en dat die niet vastligt. Naar aanleiding daarvan vraag ik me af; van wanneer dateert deze omschrijving, welke taken doe je nog meer, sinds wanneer, hoeveel tijd stop je daarin ten opzichte van wat wel is vastgelegd in je taakomschrijving, of je die extra taken op eigen initiatief doet of op zijn verzoek, en hoe verhouden die extra/andere/nieuwere taken zich tot het huidige nivo van je functie?
    Als je namelijk in 1999 een takenpakket op zeg maar MBO+ niveau hebt aanvaard tegen bepaald salaris, maar er zwaardere taken bij bent gaan doen, zou je dat ook voor hem inzichtelijk kunnen maken. Als die taken ook nog eens meer dan zeg 8 uur van je 20 uur per week uitmaken, heb je goede gronden voor een gesprek hierover.
    Zelf bijhouden wat je aan extra's doet en eens informeren bij een uitzendbureau wat een nieuwe collega in jouw werkveld, met vergelijkbaar takenpakket en opleiding (en optie 1 gelijk en optie 2 minder) ervaringsniveau aan kale salarisindicatie afgeeft kan je baas inzicht geven dat het niet zinvol zou zijn je te laten gaan omdat hij flink kosten gaat maken om jouw plek weer ingevuld te krijgen. Als hij hier ook niet voor open staat dan wordt het tijd je vleugels uit te slaan; je kunt meer dan je denkt.
    Mocht hij ten aanzien van je nevenwerk het gesprek willen voeren en je wilt raad; vervolg dan je draadje Smile
    Veel succes!

    groetjes, Margoos


    Dank je Margoos. Mijn takenpakket is heel breed. Toen ik in deze baan kwam ben ik een halve dag ingewerkt en daarna was het zoek het maar uit. De boekhouding werd eerst gedaan door een administratiekantoor. Er was niet echt een taakomschrijving. Toen deze officemanager kwam heb ik op papier moeten zetten wat ik allemaal deed, dat is de enige taakomschrijving die er is. Ongeveer 1,5 jaar geleden heeft hij een extern organisatiebureau ingeschakeld en als het goed is moeten er binnenkort taakomschrijvingen komen.
    Mijn functie is heel breed. Debiteurenadministratie, crediteurenadministratie, inboeken bank, kasmutaties en inkoopfacturen, prijscontrole, voorbereidingen salarisadministratie, opstellen arbeidscontracten, afschrijvingen, resultatenoverzichten opstellen, BTW-aangiftes etc, Ik denk inderdaad dat het hem nog wel eens tegen zou kunnen vallen als hij me zou moeten vervangen. Ik moet eerlijk zeggen dat het regelmatig jeukt om mijn vleugels elders verder open te slaan Smile. ik word op dit moment nog geremd door de thuissituatie.

    Voor wat betreft het laatste, de fractievoorzitter van de politieke partij waarbij ik zit heeft rechten gestudeerd en ik heb hem gevraagd of hij ook verstand heeft van arbeidsrecht en dat is zo. Binnenkort ga ik een keer met hem om de tafel zitten, zodat ik me goed kan voorbereiden.
    6 jan '15 - 07:55:02 / 6 jan '15 - 08:23:10
  2. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo

    quote:
    Dit schreef Roger
    Als je rondneust voor een functie zie je vanzelf de salarisindicatie, op ft bssis is een crediteurenadministrateur 1800-2400 euro waard, een Senior administrateur 3000-3500 (bruto per maand)

    Kijk voor administateurs bijv bij PagePersonnel of Experis/Manpower

    Meest bepalend is meestal of je wel of niet de jaarrekening opstelt



    Dank je Roger, hier kan ik wel wat mee.

    Onze accountant stelt de jaarrekening(en) op. Het gaat om een holding en twee BV's. Ik doe heel veel van het voorwerk.
  3. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    Die nevenwerkzaamheden is lastig. Bij een baan van 20 uur mag je werkgever redelijkerwijs niet van je vragen geen andere werkzaamheden te verrichten om een volledig salaris te verdienen. Maar hij mag wel van je vragen flexibel te zijn, en geen concurrerende arbeid aan te nemen. Het moet dus in overleg, want het staat niet concreet genoeg in je contract. Je zou bijvoorbeeld kunnen afspreken dat je een vaste dag in de week, of een paar vaste dagdelen nooit beschikbaar bent. Dat schept duidelijkheid en je blijft op die andere momenten flexibel. In het onderwijs komt dit veel voor.
  4. Bijgaand wat salarisschalen bij mijn bedrijf (300 FTE), metaal CAO
    boekhoudkundig medewerker 2132..3022
    medewerker salarisadministratie 2271...3299
    hoofd administratie / inkoper 2429...3626
    hoofd financiele administratie 2869...4420

    Als ik je functie inschat op 'boekhoudkundig medewerker' en uitga van ca 80 tot 90% van het maximum, dan schat ik in dat voor 20 uur ?1450 een goed loon is.
    Het niet uitbetalen van overwerk gebeurt pas vanaf de hoogste schalen, zoals 'hoofd financi?le administratie". Voor de overige functies geldt dat het eerste 0,5 tot 1 uur overwerk voor eigen rekening is. Wat je af zou kunnen spreken is dat je tijd voor tijd mag ruilen en de drukke weken in het begin van het jaar mag compenseren met wat eerdere naar huis in de rustiger periode.
  5. Margoos
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Margoos
    Beste Nibo,
    Op mijn werk vandaag ook nog in functiebeschrijvingen geneusd; een allround senior administratief medewerker, zelfstandig werkend maar zonder eindverantwoordelijkheid binnen mijn (overheids) organisatie komt voor op 36 uur op ? 3400,= bruto. Indien coordinerend over collega's en eindverantwoordelijkheid wordt gedragen wordt dat ? 3660,= max bruto. Dat is beide excl. 8% vakantiegeld en excl. 13e maand.
    Goed idee van je om verder navraag te doen binnen je (politieke) netwerk, veel succes in elk geval, blijf je draadje volgenSmile

    groetjes Margoos
  6. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo

    quote:
    Dit schreef indigo
    Die nevenwerkzaamheden is lastig. Bij een baan van 20 uur mag je werkgever redelijkerwijs niet van je vragen geen andere werkzaamheden te verrichten om een volledig salaris te verdienen. Maar hij mag wel van je vragen flexibel te zijn, en geen concurrerende arbeid aan te nemen. Het moet dus in overleg, want het staat niet concreet genoeg in je contract. Je zou bijvoorbeeld kunnen afspreken dat je een vaste dag in de week, of een paar vaste dagdelen nooit beschikbaar bent. Dat schept duidelijkheid en je blijft op die andere momenten flexibel. In het onderwijs komt dit veel voor.


    Eerlijk gezegd snap ik niet zo goed wat zijn probleem is met mijn nevenwerkzaamheden. Concurrerende arbeid is het niet en tot nu toe ben ik altijd flexibel geweest en dat zal ook niet veranderen. Daar is mijn verantwoordelijkheidsgevoel te groot voor.
    Ik werk 3 ochtenden tot 13:15 en een hele dag. Als het nodig is blijf ik wat langer of kom terug op mijn vrije dag. Het voordeel van mijn bedrijf is dat ik het ook in de avonduren kan doen of in het weekend. Als ik mijn opdrachtgevers goed informeer over mijn werktijden moet het prima haalbaar zijn. Maar goed maar even afwachten waar hij mee komt.
  7. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo

    quote:
    Dit schreef DonaldDuck
    Bijgaand wat salarisschalen bij mijn bedrijf (300 FTE), metaal CAO
    boekhoudkundig medewerker 2132..3022
    medewerker salarisadministratie 2271...3299
    hoofd administratie / inkoper 2429...3626
    hoofd financiele administratie 2869...4420

    Als ik je functie inschat op 'boekhoudkundig medewerker' en uitga van ca 80 tot 90% van het maximum, dan schat ik in dat voor 20 uur ?1450 een goed loon is.
    Het niet uitbetalen van overwerk gebeurt pas vanaf de hoogste schalen, zoals 'hoofd financi?le administratie". Voor de overige functies geldt dat het eerste 0,5 tot 1 uur overwerk voor eigen rekening is. Wat je af zou kunnen spreken is dat je tijd voor tijd mag ruilen en de drukke weken in het begin van het jaar mag compenseren met wat eerdere naar huis in de rustiger periode.


    Thanks. Als ik de ingeleverde CAO verhogingen erbij op zou tellen dan kom ik daar wel aan, maar het is gewoon het loon wat ik in mijn vorige baan ook verdiende en daar deed ik de debiteurenadministratie. Ik was wel min of meer hoofd van deze afdeling, maar deze functie is natuurlijk veel uitgebreider. En het zou fijn zijn als je ook wat kunt groeien, dat is voor mij iig wel beter voor de motivatie. Het is iig niet zo dat mijn salaris hoog is voor het geen ik doe zoals hij aangaf..

    Tijd voor tijd is eigenlijk geen optie, want er is eigenlijk zelden ruimte om die uren op te nemen. Wel is het zo dat wij maar liefst 19 atv dagen hebben, daardoor blijven er ook veel uren staan. Ik ben het met je eens dat in mijn "schaal" het wel erg veel gevraagd is om de overuren niet uit te betalen.

    Hij is er overigens wel mee bezig nav ons gesprek, want vandaag vroeg hij de salarissen op van het kantoorpersoneel. Dus wie weet, maar ik verwacht er niet te veel van Smile
    6 jan '15 - 22:58:35 / 6 jan '15 - 23:24:46
  8. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo

    quote:
    Dit schreef Margoos
    Beste Nibo,
    Op mijn werk vandaag ook nog in functiebeschrijvingen geneusd; een allround senior administratief medewerker, zelfstandig werkend maar zonder eindverantwoordelijkheid binnen mijn (overheids) organisatie komt voor op 36 uur op ? 3400,= bruto. Indien coordinerend over collega's en eindverantwoordelijkheid wordt gedragen wordt dat ? 3660,= max bruto. Dat is beide excl. 8% vakantiegeld en excl. 13e maand.
    Goed idee van je om verder navraag te doen binnen je (politieke) netwerk, veel succes in elk geval, blijf je draadje volgenSmile

    groetjes Margoos


    Heel erg bedankt voor deze informatie Margoos. Het geeft me iig het gevoel dat het niet onredelijk wat ik vraag.
  9. quote:
    Dit schreef Margoos
    Beste Nibo,
    Op mijn werk vandaag ook nog in functiebeschrijvingen geneusd; een allround senior administratief medewerker, zelfstandig werkend maar zonder eindverantwoordelijkheid binnen mijn (overheids) organisatie komt voor op 36 uur op ? 3400,= bruto.
    groetjes Margoos


    Topicschrijver werkt in een klein bedrijf heb ik begrepen, reken je zelf niet te rijk.
  10. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo

    quote:
    Dit schreef DonaldDuck


    Topicschrijver werkt in een klein bedrijf heb ik begrepen, reken je zelf niet te rijk.


    Het bedrijf waar ik werk is middelgroot met ongeveer 37 werknemers voor heel het concern. Ik reken mezelf niet rijk hoor, maar na 15 jaar mag er best wel iets bij.
  11. quote:
    Dit schreef nibo


    Het bedrijf waar ik werk is middelgroot met ongeveer 37 werknemers voor heel het concern. Ik reken mezelf niet rijk hoor, maar na 15 jaar mag er best wel iets bij.


    Salarisonderhandelingen zijn heel moeilijk bij een bestaand contract!

    Mijn beste salarisverhogingen haalde ik bij het wisselen van werkgever, dan valt er wat te onderhandelen.

    Je moet hierbij ook durven te bluffen dat je de baan anders niet zal accepteren, dat vraagt heel veel lef en kwaliteiten,

    Kies je voor zekerheid, zelfvertrouwen of de beste kans! Zo'n moeilijke keuze, ik wens je veel wijsheid..
  12. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo

    quote:
    Dit schreef DonaldDuck


    Salarisonderhandelingen zijn heel moeilijk bij een bestaand contract!

    Mijn beste salarisverhogingen haalde ik bij het wisselen van werkgever, dan valt er wat te onderhandelen.

    Je moet hierbij ook durven te bluffen dat je de baan anders niet zal accepteren, dat vraagt heel veel lef en kwaliteiten,

    Kies je voor zekerheid, zelfvertrouwen of de beste kans! Zo'n moeilijke keuze, ik wens je veel wijsheid..


    Dat weet ik niet, het is ook een stukje waardering. Bij mijn oude werkgever gingen ze er iig heel anders mee om, het is dus per bedrijf verschillend.
Terug naar de lijst