Van Bont naar Zen: vervolg

Van Bont naar Zen: vervolg 

Onderwerp van Haya

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. RobertB
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van RobertB
    quote:
    Dit schreef Dive
    Haya is weg van OASmileSmileSmile


    Heintje Davids?
    RB
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Dive
    Haya is weg van OASmileSmileSmile



    Smile Smile
  3. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    quote:
    Dit schreef RobertB


    Heintje Davids?
    RB



    Niet grappig
  4. Reborn
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Reborn
    Ik zie nu dat er twee interieurdraadjes lopen, en ben vanwege omstandigheden geinteresseerd in alles wat met inrichting te maken heeft.

    Wat me wel opvalt is dat beide topic starters OA inmiddels hebben verlaten, en blijkbaar is het dus niet zonder enig gevaar, getuige ook mijn verhaal.

    Hieronder foto's van ons gezamelijke huis waar mijn ex momenteel nog woont. We hebben het gekocht vanwege de ligging en om paarden te kunnen houden.
    Het is een huis van voor 1900 en ik heb er jaren aan verbouwd, maar helaas niet van kunnen genieten.
    Van binnen volledig gestript en gemoderniseerd. Het staat inmiddels 3 jaar te koop, en degene die een koper aanbrengt krijgt een flinke bonus !

    Na de scheiding opnieuw begonnen in een oud appartement in de binnenstad. Oud grenen interieur, niets speciaals maar wel knus en dat had ik nodig. Vorige maand brand gehad (foto links onder).
    Mijn dochter en ik gelukkig ongedeerd. Ze was wel erg geschrokken en kreeg een traumabeertje van de brandweer. Dat schijnt standaard te zijn als er kleine kinderen bij een ongeluk zijn betrokken, en wat werkte dat goed !

    Vanwege de roetschade momenteel onbewoonbaar verklaard. De woning wordt nu schoongemaakt en opgeknapt en tijdelijk verblijven we in een gemeubileerd appartment (foto rechtsonder) met een klassiek interieur.

    Ik ga nu een derde poging wagen om een huis in te richten, en ik wil rust, zen of hoe je het ook wil noemen.
    Vandaar dat alles nu modern wordt maar wel warm. Wit met lichte en grijzige kleuren. En rekening houdend met het pand, een stoere vergrijsde houten vloer.

    Hopelijk is 3x scheepsrecht want ik heb het zo onderhand wel gehad hoor Smile

    @Kaatje, hoe bevalt "Morning Snow" ? Staat dat ook op de foto's ? Ik heb zelf ook een staal bekeken en het lijkt of het een drupje rood heeft. Klopt dat, en overheerst het niet ? Het laatste wat ik wil is een roze muur Smile
    Voorheen had ik het RAL 9010 geverfd, maar met de indirecte lichtinval werd dat net iets te gelig. Maar spierwit durf ik (nog) niet.

    Succes iedereen die aan het klussen is !
  5. Waarom is Haya weg?of mag ik daar niet naar vragen?
  6. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef BiancaR
    Waarom is Haya weg?of mag ik daar niet naar vragen?

    >>LINK<<
  7. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef BiancaR
    Waarom is Haya weg?of mag ik daar niet naar vragen?


    vragen mag altijd.

    >>LINK<<
  8. quote:
    Dit schreef Reborn
    Ik zie nu dat er twee interieurdraadjes lopen, en ben vanwege omstandigheden geinteresseerd in alles wat met inrichting te maken heeft.

    Wat me wel opvalt is dat beide topic starters OA inmiddels hebben verlaten, en blijkbaar is het dus niet zonder enig gevaar, getuige ook mijn verhaal.

    Hieronder foto's van ons gezamelijke huis waar mijn ex momenteel nog woont. We hebben het gekocht vanwege de ligging en om paarden te kunnen houden.
    Het is een huis van voor 1900 en ik heb er jaren aan verbouwd, maar helaas niet van kunnen genieten.
    Van binnen volledig gestript en gemoderniseerd. Het staat inmiddels 3 jaar te koop, en degene die een koper aanbrengt krijgt een flinke bonus !

    Na de scheiding opnieuw begonnen in een oud appartement in de binnenstad. Oud grenen interieur, niets speciaals maar wel knus en dat had ik nodig. Vorige maand brand gehad (foto links onder).
    Mijn dochter en ik gelukkig ongedeerd. Ze was wel erg geschrokken en kreeg een traumabeertje van de brandweer. Dat schijnt standaard te zijn als er kleine kinderen bij een ongeluk zijn betrokken, en wat werkte dat goed !

    Vanwege de roetschade momenteel onbewoonbaar verklaard. De woning wordt nu schoongemaakt en opgeknapt en tijdelijk verblijven we in een gemeubileerd appartment (foto rechtsonder) met een klassiek interieur.

    Ik ga nu een derde poging wagen om een huis in te richten, en ik wil rust, zen of hoe je het ook wil noemen.
    Vandaar dat alles nu modern wordt maar wel warm. Wit met lichte en grijzige kleuren. En rekening houdend met het pand, een stoere vergrijsde houten vloer.

    Hopelijk is 3x scheepsrecht want ik heb het zo onderhand wel gehad hoor Smile

    @Kaatje, hoe bevalt "Morning Snow" ? Staat dat ook op de foto's ? Ik heb zelf ook een staal bekeken en het lijkt of het een drupje rood heeft. Klopt dat, en overheerst het niet ? Het laatste wat ik wil is een roze muur Smile
    Voorheen had ik het RAL 9010 geverfd, maar met de indirecte lichtinval werd dat net iets te gelig. Maar spierwit durf ik (nog) niet.

    Succes iedereen die aan het klussen is !

    Lekker hoor om zo handig te zijn en het zelf te kunnen.
    schrikken hoor zo n brand.Vind het erg leuk om de verschillen te zien , hoop dat je het volgende ook plaatst
  9. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Reborn

    @Kaatje, hoe bevalt "Morning Snow" ? Staat dat ook op de foto's ? Ik heb zelf ook een staal bekeken en het lijkt of het een drupje rood heeft. Klopt dat, en overheerst het niet ? Het laatste wat ik wil is een roze muur Smile
    Voorheen had ik het RAL 9010 geverfd, maar met de indirecte lichtinval werd dat net iets te gelig. Maar spierwit durf ik (nog) niet.

    Succes iedereen die aan het klussen is !


    Ja, de Morning Snow staat ook op de foto's en het is allesbehalve roze Smile Als dat het geval was geweest, had ik er snel iets anders tegenaan gegooid Smile Ik weet niet of de kleur 'wit' genoeg is voor jou. Ik vind het wit genoeg, maar ik wil het dan ook niet spierwit. In de winkel hebben ze in het systeem naar de kleuropbouw van deze kleur gekeken en aan het wit is een heel klein beetje oker toegevoegd. Hoe wit het lijkt, is ook echt afhankelijk van de lichtinval. Als de zon hier vol in de kamer schijnt, lijkt het echt wit (zonder dat je het idee hebt dat je een zonnebril op moet Smile). Tevens denk ik dat het verschil maakt hoe glad je muur is. Hier zit glasweefselbehang op de muren.

    Het zal echt een kwestie van uitproberen zijn. Laat eerst ??n muur doen en bekijk het dan op verschillende momenten van de dag.

    Succes!
  10. Reborn
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Reborn
    Bedankt voor de tips !

    Zo te zien gaat het bij mij ook Morning Snow worden. Helaas is het moeilijk om de kleur te beoordelen, want de kleur van de vloer heeft namelijk ook invloed op hoe het er uiteindelijk uit gaat zien. En de vloer wordt pas gelegd nadat de schilder klaar is.

    Maar zo op het eerste gezicht lijkt ie wel ok. Heb 'm buiten en binnen bekeken, samen met een staal van de nieuwe vloer en dat zag er goed uit. En ik weet ook nog niet of ik daarna nog een muur met een andere kleur verf. Dat heeft er dan ook weer invloed op.

    Dus ziet er goed uit, en zo niet, dan is in een weekend de woonkamer zo weer over geverfd Smile
  11. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Reborn
    Bedankt voor de tips !

    Zo te zien gaat het bij mij ook Morning Snow worden. Helaas is het moeilijk om de kleur te beoordelen, want de kleur van de vloer heeft namelijk ook invloed op hoe het er uiteindelijk uit gaat zien. En de vloer wordt pas gelegd nadat de schilder klaar is.

    Maar zo op het eerste gezicht lijkt ie wel ok. Heb 'm buiten en binnen bekeken, samen met een staal van de nieuwe vloer en dat zag er goed uit. En ik weet ook nog niet of ik daarna nog een muur met een andere kleur verf. Dat heeft er dan ook weer invloed op.

    Dus ziet er goed uit, en zo niet, dan is in een weekend de woonkamer zo weer over geverfd Smile


    Tip: pas beoordelen als het goed gedroogd is Smile

    Edit: tip 2, als je ook de lak in dezelfde kleur wilt, dan is het advies om die van Sikkens te nemen. Blijkt dat de milieuvriendelijkste lakken (zoals Flexa) na een halfjaar al gaan vergelen. Sikkens heeft dat minder, maar is wel wat duurder.
    6 nov '12 - 10:15:21 / 6 nov '12 - 16:47:01
  12. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Update Smile

    De vloer ligt erin!! Het is mooi, maar oh, wat moet ik wennen. Mijn vorige vloer was wat gelig/warm, deze vloer is een stuk lichter en matter. De muren en meubels lijken ineens heel anders. Alles is 10 jaar lang hetzelfde geweest en blijkbaar was ik daar onbewust toch aan gehecht geraakt, ookal vond ik het helemaal niet mooi meer.
    Dit moet ook weer 'eigen' worden en dat komt vast goed.

    Als het even kan, zal ik van het weekend een foto plaatsen.
Terug naar de lijst