Van Bont naar Zen: vervolg

Van Bont naar Zen: vervolg 

Onderwerp van Haya

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. SmileSmile goed gedaan kaatje
  2. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    Ben benieuwd Kaatje! :)
  3. Reborn
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Reborn
    Bedankt Kaatje voor je adviezen.

    Mijn muren waren lichtgeel toen ik in mijn appartement trok. Dus superwarme kleuren. Ik moest ook ontzettend wennen toen ik het overgeverfd had met RAL 9010. Ik had lampen met warme kleuren dus 's avonds viel het wel mee. Na een paar maanden was ik gewend en vond ik dat het nog wel witter kon.

    Het is een kwestie van wennen.
    Je wilt fris maar bent gewend aan warm.

    Vandaag ben ik bij een kennisje geweest die een nieuw huis heeft laten bouwen. Ik vond de kleuren die zij heeft gebruikt ook erg mooi, en kon zien hoe het er in realiteit uitziet ipv een kleurstaal. Zij heeft kleuren gebruikt van "Painting the past". Deze heeft sterk vergrijsde krijtkleuren. Ze heeft een paar muren overnieuw gedaan omdat ze toch niet naar haar smaak waren.

    Dit is het resultaat:

    Paiting the past
    Historical White: op alle muren
    Monument Grey: lichtgrijze accentkleur op een woonkamermuur
    Moss: donkergrijs/groenige accentkleur op een keukenmuur
    Chalk: vergrijsd wit voor de kast
  4. Foto's? Smile


    QUOTE]Dit schreef Reborn
    Bedankt Kaatje voor je adviezen.

    Mijn muren waren lichtgeel toen ik in mijn appartement trok. Dus superwarme kleuren. Ik moest ook ontzettend wennen toen ik het overgeverfd had met RAL 9010. Ik had lampen met warme kleuren dus 's avonds viel het wel mee. Na een paar maanden was ik gewend en vond ik dat het nog wel witter kon.

    Het is een kwestie van wennen.
    Je wilt fris maar bent gewend aan warm.

    Vandaag ben ik bij een kennisje geweest die een nieuw huis heeft laten bouwen. Ik vond de kleuren die zij heeft gebruikt ook erg mooi, en kon zien hoe het er in realiteit uitziet ipv een kleurstaal. Zij heeft kleuren gebruikt van "Painting the past". Deze heeft sterk vergrijsde krijtkleuren. Ze heeft een paar muren overnieuw gedaan omdat ze toch niet naar haar smaak waren.

    Dit is het resultaat:

    [B]Paiting the past

    Historical White: op alle muren
    Monument Grey: lichtgrijze accentkleur op een woonkamermuur
    Moss: donkergrijs/groenige accentkleur op een keukenmuur
    Chalk: vergrijsd wit voor de kast [/B][/QUOTE]
  5. plieneke
    Plien 3.0

    Toon alleen de berichten van plieneke
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Update Smile

    De vloer ligt erin!! Het is mooi, maar oh, wat moet ik wennen. Mijn vorige vloer was wat gelig/warm, deze vloer is een stuk lichter en matter. De muren en meubels lijken ineens heel anders. Alles is 10 jaar lang hetzelfde geweest en blijkbaar was ik daar onbewust toch aan gehecht geraakt, ookal vond ik het helemaal niet mooi meer.
    Dit moet ook weer 'eigen' worden en dat komt vast goed.

    Als het even kan, zal ik van het weekend een foto plaatsen.

    Hemel Kaatje, wat ben je allemaal aan het doen?

    Waar blijven de foto's Smile
  6. Reborn
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Reborn
    quote:
    Foto's?

    Van haar huis kan ik hier natuurlijk niet posten.

    En mijn appartement is uitgebrand zoals je weet, en is momenteel een bouwput. Smile
    Over een paar maandjes zal ik de foto's posten hoe het geworden is.
    Alleen als het iets moois geworden is uiteraard Smile
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Reborn
    Bedankt Kaatje voor je adviezen.

    Mijn muren waren lichtgeel toen ik in mijn appartement trok. Dus superwarme kleuren. Ik moest ook ontzettend wennen toen ik het overgeverfd had met RAL 9010. Ik had lampen met warme kleuren dus 's avonds viel het wel mee. Na een paar maanden was ik gewend en vond ik dat het nog wel witter kon.

    Het is een kwestie van wennen.
    Je wilt fris maar bent gewend aan warm.

    Vandaag ben ik bij een kennisje geweest die een nieuw huis heeft laten bouwen. Ik vond de kleuren die zij heeft gebruikt ook erg mooi, en kon zien hoe het er in realiteit uitziet ipv een kleurstaal. Zij heeft kleuren gebruikt van "Painting the past". Deze heeft sterk vergrijsde krijtkleuren. Ze heeft een paar muren overnieuw gedaan omdat ze toch niet naar haar smaak waren.

    Dit is het resultaat:

    [B]Paiting the past

    Historical White: op alle muren
    Monument Grey: lichtgrijze accentkleur op een woonkamermuur
    Moss: donkergrijs/groenige accentkleur op een keukenmuur
    Chalk: vergrijsd wit voor de kast [/B]


    Painting the past heeft hele mooie kleuren, maar lag/ligt helaas ver boven mijn budget. Ik trouwens dat die Monument Grey aardig op mijn grijze muur lijkt.
  8. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef plieneke

    Hemel Kaatje, wat ben je allemaal aan het doen?

    Waar blijven de foto's Smile


    Tja, Plien, ik heb me de laatste weken regelmatig afgevraagd 'waar ben ik in godsnaam aan begonnen?' Eigenlijk is de gang ook aan een make-over toe, maar aangezien ze hier in het voorjaar het toilet (en de badkamer) gaan vervangen, wacht ik daar nog even mee. Kans op beschadigingen is me iets te groot.

    Kom vanmorgen beneden de woonkamer binnen en ben nog niet gewend. Zelfs mijn oude meubeltjes lijken niet meer hetzelfde....De kamer is flink opgefrist, maar moet nog wat 'aangekleed' worden. Paar kastjes via marktplaats of kringloop zien te scoren en die zelf een kleurtje geven. Wat mooie schilderijen aan de muur en mooi kleed op de vloer. Ik wil echter voorkomen dat het een rommeltje wordt, dus zal eerst moeten zorgen dat er een nieuw tv-kastje en bank komt. Van daaruit verder kijken. Helaas is geduld niet mijn sterkste kant Smile

    Enne...foto's volgen nog Smile Mijn vader komt vandaag de plinten nog afwerken en dan kan al het gereedschap de kamer uit...
  9. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Ok?, hier een update Smile

    Let op: er hangt nog niets aan de muren, in de boekenkast ligt troep en geen boeken Smile en de meubels zijn nog hetzelfde als hiervoor. Verder moet er bij het achterraam nog iets komen en de gordijnen aan de voorkant moeten nog terug, kleedje erin etc.. Ik hoop hier in de komende weken/maanden verandering in te kunnen brengen.





    Oh ja, de schouw moet ook nog een kleurtje of behangetje krijgen Smile
    11 nov '12 - 14:36:15 / 11 nov '12 - 15:00:59
  10. Mooi licht geworden zeg ,je mag trots op jezelf en je pa zijn.Smile voor jullie.
  11. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    Zooo, dat is opgeknapt zeg!
    Mooi gedaan en geworden!! Smile
  12. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Boeddha
    Mooi licht geworden zeg ,je mag trots op jezelf en je pa zijn.Smile voor jullie.


    Dank je!
Terug naar de lijst