Rollenhouder

Rollenhouder 

Onderwerp van IetWietWaaitWeg

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Ooit, heel lang geleden, in een ander leven, zelfs lang voor ik kinderen had, heb ik een mooie blank houten rollenhouder gekocht, een bijzonder praktisch ding voor keukenrol, plastic folie en aluminium folie, met praktische scherpe kartelranden om plastic folie en aluminiumfolie af te scheuren.


    Maar... de tand des tijds verraadde het lange, lange, lange gebruik in een keuken, vlak bij het fornuis, en schoon was het ding allang niet meer te krijgen, al functioneerde het nog steeds prima.

    Toen het echter ook een beetje uit elkaar begon te vallen, moest ik er toch aan geloven, en heb ik een nieuwe gekocht. Zo'n modern ding, van Leifheit.
    Wat een ramp!

    Alleen de keukenrol hangt er nog aan, de rest ligt in een la. Alleen al het erin stoppen van de rollen is een ramp, vooral het erdoor krijgen van het folie: het lijkt onverenigbaar met jongvolwassen pubergeduld. Het er netjes aftrekken van een stukje folie overigens ook: meestal heeft de volgende gebruiker dan echt een probleem.

    En ik beken: ik vind het zelf ook een onding in het gebruik en ik mis mijn oude praktische houten keukenroller, met simpele houten stokken in houders en scherpe randen voor het afscheuren.

    Ik heb al tijden gezocht in winkels en ik heb nu ook even gezocht op internet, maar ik kan niet meer zo'n praktisch exemplaar vinden.

    Of weet iemand van jullie waar ik nog een simpele, maar bijzonder doeltreffende rollenhouder kan vinden, die zelfs bestand is tegen ongeduld?
  2. quote:
    Dit schreef Geminii
    Ooit, heel lang geleden, in een ander leven, zelfs lang voor ik kinderen had, heb ik een mooie blank houten rollenhouder gekocht, een bijzonder praktisch ding voor keukenrol, plastic folie en aluminium folie, met praktische scherpe kartelranden om plastic folie en aluminiumfolie af te scheuren.


    Maar... de tand des tijds verraadde het lange, lange, lange gebruik in een keuken, vlak bij het fornuis, en schoon was het ding allang niet meer te krijgen, al functioneerde het nog steeds prima.

    Toen het echter ook een beetje uit elkaar begon te vallen, moest ik er toch aan geloven, en heb ik een nieuwe gekocht. Zo'n modern ding, van Leifheit.
    Wat een ramp!

    Alleen de keukenrol hangt er nog aan, de rest ligt in een la. Alleen al het erin stoppen van de rollen is een ramp, vooral het erdoor krijgen van het folie: het lijkt onverenigbaar met jongvolwassen pubergeduld. Het er netjes aftrekken van een stukje folie overigens ook: meestal heeft de volgende gebruiker dan echt een probleem.

    En ik beken: ik vind het zelf ook een onding in het gebruik en ik mis mijn oude praktische houten keukenroller, met simpele houten stokken in houders en scherpe randen voor het afscheuren.

    Ik heb al tijden gezocht in winkels en ik heb nu ook even gezocht op internet, maar ik kan niet meer zo'n praktisch exemplaar vinden.

    Of weet iemand van jullie waar ik nog een simpele, maar bijzonder doeltreffende rollenhouder kan vinden, die zelfs bestand is tegen ongeduld?



    Je moet die folie en het alu niet door dat kleintje spleetje doen hoor .

    Welke leifheit heb je? >>LINK<< Ik heb de mijne al jaren en met veel plezier.
  3. quote:
    Dit schreef Dartelin



    Je moet die folie en het alu niet door dat kleintje spleetje doen hoor .
    Nee, dat weet ik wel, maar dan nog...
    het eraf scheuren vraagt ook moed, beleid en trouw. En de helft van de tijd werkt het ding gewoon niet goed, en rolt de rol folie op.

    Ik vind het gewoon een waardeloos ding, zeker vergeleken met wat ik had.
  4. Ik zou eens rondkijken op rommelmarkt en/of kringloopwinkel.
Terug naar de lijst