Heermoes

Heermoes 

Onderwerp van ilyana

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef sis
    Ik ga mee met de methode van Scar.
    .
    Op een terras is omspitten wat lastig, maar consequent verwijderen kan wel.
    In dat geval eerst round-up spuiten en daarna verwijderen. Dan gaan ook de wortels dood.
  2. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    heermoes is toch een sporenplant? dan werkt t niet als je alleen de wortels verwijdert..
  3. ilyana
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ilyana

    quote:
    Dit schreef scar
    In dat geval eerst round-up spuiten en daarna verwijderen. Dan gaan ook de wortels dood.


    Consequent verwijderen zal het wel moeten zijn.

    Maar ik hoor ook, dat telkens dat je het aan de bovenkant verwijdert, het aan de onderkant (bij de wortels) weer vertakt.

    Dus hoe meer je verwijdert, hoe meer je terugkrijgt.

    Gelukkig is het seizoen weer bijna voorbij en blijft het weg tot april.
  4. sis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van sis
    quote:
    Dit schreef ilyana


    Maar ik hoor ook, dat telkens dat je het aan de bovenkant verwijdert, het aan de onderkant (bij de wortels) weer vertakt.

    Dus hoe meer je verwijdert, hoe meer je terugkrijgt..

    Dat is niet waar.
    Als je de groeischeuten (boven de grond >> bladgroen) verwijderd zal de plant uitgepit raken. Het kan niet slechts onderaan groeien.

    Cleo:
    quote:
    Omdat paardenstaart een sporenplant is, worden rijpe sporen door wind en water verplaatst. Uit de rijpe sporen ontstaan weer nieuwe planten. Met dit gegeven zijn we de bestrijding van dit (on)kruid op het spoor: het loof moet systematisch worden afgesneden om rijpen van sporen tegen te gaan en om zo verdere verspreiding van de plant te voorkomen.

    Maar de plant verspreid zich ook door wortels, delen.
  5. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef ilyana
    Gelukkig is het seizoen weer bijna voorbij en blijft het weg tot april.
    Echt, toen ik mijn tuin kreeg was het er vergeven van heermoes. Ik heb gespit en gespit en alle troep boven en onder de grond verwijderd. Nog steeds trek ik heermoes er uit maar aanzienlijk/enorm veel minder dan het ooit was. Paar takjes per maand ofzo.
Terug naar de lijst