velux en regengeluiden

velux en regengeluiden 

Onderwerp van on-my-own

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. T geluid, vind ik echt meevallen, en.. ook wel lekker, dat tikken terwijl je lekker warm in je bedje ligt.

    Wel, 1 tip:
    Betaal ietjes meer, voor een zg "uitzetraam" is dan type GHL, ipv GGL. dat raam klapt helmaal naar buiten open, je stoot er niet je hoofd aan, en.. bv een insektenhor, is dan ook gemakkelijk te monteren

    Suc-6!
  2. mhtosca
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van mhtosca
    ik zou het te veel herrie vinden, ook de wind niet vergeten hoor
  3. Ik slaap sinds een aantal jaren op zolder met twee velux dakramen. Mijn bed staat wel gewoon op de grond. Die paar keer per jaar dat het toevallig regent als ik op bed ga, vind ik geen probleem. Als het heel hard waait ondervind ik wat meer hinder, maar dat was denk ik ook het geval geweest zonder die ramen: op zolder hoor je de wind altijd veel meer. Dan slaap ik dus wat onrustiger, maar ik vind het wel wat hebben, die natuurgeluiden van buiten (die dronken mensen die hier af en toe in het weekend 's nachts over straat lopen heb ik meer last van)
  4. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef hoornshopje

    Wat dacht je van storm, wind, regen en kletterende dakpannen?


    Ik vind het heerlijk die natuurgeluiden! Regen of hagel tegen het zolderaam...., een regenbui als je in een tent ligt....
    heerlijk als je met een spannend boek onder de dekens ligt...
  5. quote:
    Dit schreef on-my-own
    Op zolder wordt het in de zomer echt heel heet. Warmte stijgt op zoals jullie weten en ik denk dat warmte boven een vloertje van 1.50 breed niet wegkan ook niet als eronder het raam openstaat.
    Dochter van 14 slaapt altijd overal doorheen (als ze eenmaal slaapt) en wil echt niet in mijn bed. Ook niet als ze ziek is ofzo. Maar als ze inslaapt wil ze wel graag rustig even lezen met muziekje erbij enzo.
    Nu regent het natuurlijk niet altijd....en zo blijf ik twijfelen.


    Ik vraag me af of i.v.m. die hitte het wel veilig/verstandig is om zo'n vloertje te maken om op te slapen. Ik heb voor de kinderen 2 kamers op zolder gemaakt met een bergvliering erboven (ook op ongeveer die hoogte die jij aangeeft en ook ongeveer 1.50 breed) als het warm is, is het op zolder echt niet te harden en dan hebben beide kamers een raam en in de tussen muur een klein raampje, zodat ze de ramen tegenover elkaar open kunnen zetten met dat kleine raampje open even goed door kunnen waaien. Op die vliering wil je dan echt niet komen, want daar is het echt niet vol te houden!
    Nu hebben we de afgelopen zomers niet van de hele hete zomers gehad, maar in de echt hete zomers hebben ze soms hier beneden geslapen, omdat het op zolder over de 45 graden kwam!
    Ik zou er nog maar eens goed over nadenken of dat een verstandige slaapplek is zo'n vlierinkje!

    Oh en storm, regen en onweer, is allemaal veel harder te horen op zolder, zeker als je zo dicht tegen de dakpannen aanligt.
  6. on-my-own
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van on-my-own

    Sja, ik heb drie grote slaapkamers in huis en twee heel kleintjes. Als we alledrie een grote hebben, is er niet aan te ontkomen om ??n van de meiden op zolder te leggen. Ze wil dat overigens ook erg graag. Ik kan altijd een kanon afschieten naast haar als ze slaapt, ze slaapt werkelijk overal doorheen, dat scheelt een hoop wellicht.
    Die paar weken per jaar dat het er te heet is bovenop het vlierinkje, moet ze maar met een matras op de grond en een ventilator slapen.
    De rest van het jaar is het in elk geval niet echt heel koud zodra de zon schijnt, ook een voordeel.
    Ik heb inmiddels wel besloten dat ik een raampje wil en inderdaad eentje die alleen naar buiten opengaat. Had er nog niet aangedacht dus dat is een goede tip. Ik plan hem wel aan haar "voeteneind" dus dat scheelt weer wat in de afstand tot haar hoofd. En ik heb een dak met singles dus dat klettert minder hard. Het dak is aan de voorkant eigenlijk vrij recht dus er valt niet rechtstreeks heel veel water op.
    Fijn dat jullie zo hebben meegedacht.
  7. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    Ik heb luchtroosters in mijn ramen, en als daar de regen heel hard op staat hoor ik dat ook, is wennen, en ook soms zelfs rustgevend. Het geluid is irritant als het op de brievenbus klettert dat is nog veel harder.
Terug naar de lijst