tips studie 18-jarige

tips studie 18-jarige 

Onderwerp van anita63

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. anita63
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van anita63
    dank
    dank jullie wel voor alle info, zorgtoeslag krijg ik niet en heb een koopwoning dus ook geen huurtoeslag.
    De berekening van de studiefinanciering snap ik niet, weet iemand misschien de inkomensgrens wat betreft de prestatiebeurs?
  2. Studiefinanciering = prestatiebeurs voor HBO en universiteit.

    Je zoon krijgt de basisbeurs en een aanvullende beurs moet hij aanvragen, er wordt dan berekend wat jij kan bijdragen en als het nodig is wordt de rest door DUO aangevuld.
  3. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef anita63



    Ja, dat klopt inderdaad, je moet ieder jaar een bewijs tonen dat hij studeert aan de pensioenvereniging.
    Nu krijg ik ook een gedeeltelijke anw uitkering en daar zit ook een stukje wezenuitkering in, denk dat dat ook weg zal vallen.


    Ja, wanneer de jongste 18 wordt vervalt de halfwezenuitkering en de (aanvullende) Anw-uitkering van de SVB.
  4. anita63
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van anita63

    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Ja, wanneer de jongste 18 wordt vervalt de halfwezenuitkering en de (aanvullende) Anw-uitkering van de SVB.


    Klopt, maar dan vervalt de halfwezenuitkering van de oudste toch al als hij 18 wordt?
  5. Ja, dat is zo.
    Maar dat wist je in 2001 ook al. Heb je je er op voorbereid?

    >>LINK<<
  6. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967
    JIJ krijgt geen zorgtoeslag, maar ZOON straks wel. Ik geloof dat het max 88 euro per maand is. Dochter wordt in juni 18, heeft net DigiD aangevraagd (na 3 dagen binnen) en gaat ook zorgtoeslag aanvragen. Is vooralsnog inwonend student.
  7. Mijn zoon wordt in maart 18. Dan vervalt alles en is officieel het laatste stukje weduwe-wezen doorgeknipt.

    Ik ben er klaar voor en ik ben er blij mee. T is toch iets symbolisch'. Kinderen en ik hebben ons gered. Het is gelukt
  8. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Mijn zoon wordt in oktober 18, hoelang tevoren moet hij zorgtoeslag, studiefinanciering etc. aanvragen? Als alles meezit gaat hij in september studeren, hij heeft zich al opgegeven bij een universiteit.
  9. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef anita63


    Klopt, maar dan vervalt de halfwezenuitkering van de oudste toch al als hij 18 wordt?


    De halfwezenuitkering van de SVB is 1 bedrag per maand.
    Ongeacht het aantal kinderen.
    Momenteel is 174 euro netto. Dat bedrag blijf je krijgen tot de jongste 18 jaar wordt.

    Wezenpensioen van een pensioenfonds ( of pensioenverzekeraar) is per kind en in ieder geval tot hun 21e, sommigen keren uit tot max. 27 jaar.
    Dit is op naam van het kind in tegenstelling tot de halfwezenuitkering van de SVB, die wordt uitgekeerd aan de overgebleven ouder.
  10. anita63
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van anita63

    quote:
    Dit schreef Carla-S


    De halfwezenuitkering van de SVB is 1 bedrag per maand.
    Ongeacht het aantal kinderen.
    Momenteel is 174 euro netto. Dat bedrag blijf je krijgen tot de jongste 18 jaar wordt.

    Wezenpensioen van een pensioenfonds ( of pensioenverzekeraar) is per kind en in ieder geval tot hun 21e, sommigen keren uit tot max. 27 jaar.
    Dit is op naam van het kind in tegenstelling tot de halfwezenuitkering van de SVB, die wordt uitgekeerd aan de overgebleven ouder.



    Dank je wel carla, ik ben toch weer wat wijzer geworden!
    Ik wil namelijk graag weten hoe ik er financieel voor kom te staan, over twee jaar wordt de jongste 18 en zal ik zeker meer moeten gaan werken.
  11. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef anita63



    Dank je wel carla, ik ben toch weer wat wijzer geworden!
    Ik wil namelijk graag weten hoe ik er financieel voor kom te staan, over twee jaar wordt de jongste 18 en zal ik zeker meer moeten gaan werken.


    Oh, dan verandert er de komende 2 jaar niets aan je inkomsten van de SVB!
  12. anita63
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van anita63

    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Oh, dan verandert er de komende 2 jaar niets aan je inkomsten van de SVB!



    Dat scheelt weer!Smile
Terug naar de lijst