Printen van afbeeldingen waar ook geld op staat

Printen van afbeeldingen waar ook geld op staat 

Onderwerp van IetWietWaaitWeg

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Mijn dochter heeft voor de bruiloft van een vriendin een compilatie gemaakt waar ook een geldbiljet in is opgenomen, die dus niet te printen is.

    De print verschijnt half en daaronder de link: rulesforuse.org

    Ik kan het bestand zelfs niet kopi?ren naar adobe photoshop, krijg dan dezelfde melding.

    Wisten jullie dat?
  2. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Gem
    Mijn dochter heeft voor de bruiloft van een vriendin een compilatie gemaakt waar ook een geldbiljet in is opgenomen, die dus niet te printen is.

    De print verschijnt half en daaronder de link: rulesforuse.org

    Ik kan het bestand zelfs niet kopi?ren naar adobe photoshop, krijg dan dezelfde melding.

    Wisten jullie dat?


    Ja. Het is verboden om geld te kopieren/scannen/printen. Er zit dus herkenningssoftware in sommige printers (niet allemaal) en softwareprogramma's.

    Ook is het bij de grote kleurenkopieerapparaten/multi-funktional laserprinters te achterhalen welk apparaat een print heeft gemaakt, helemaal als geld/rijbewijs/id-kaart/paspoort.

    Wat je dochter wel zou kunnen proberen is het geld in zwart/wit in te voeren. Misschien dat dat wel werkt, maar verwacht van niet.

    (ik speel een beetje vals, want in het dagelijks leven repareer ik multi-funktional kopieer/printapparaten ;-))
  3. Met de oude gulden biljetten ging het prima! Ik heb daar in samenspraak met de Nederlandse bank een compilatie van alle coupures van gemaakt, ingelijst ter herinnering ad gulden.. Ik wist niet dat er nu een printer/scan bescherming inzit..
  4. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Ruud1953
    Met de oude gulden biljetten ging het prima! Ik heb daar in samenspraak met de Nederlandse bank een compilatie van alle coupures van gemaakt, ingelijst ter herinnering ad gulden.. Ik wist niet dat er nu een printer/scan bescherming inzit..


    Had je toen ook al, maar zoals gezegd is dat fabrikant afhankelijk.
  5. Ik heb er geen moeite mee gehad..Ik ben per slot v rekening graficus en wellicht lag het ook aan de juiste printer/scanner die ik gebruikte?
  6. Ik heb een HP, mijn dochter ook.

    Ik heb ook nog een kyocera mita staan, maar die geeft steeds vlekken bij het printen. Laten maken kost waarschijnlijk ook een kapitaal, dus dat doe ik nog maar even niet. Op zich zonde, want er zit ook nog voor een kapitaal aan toner in.
    En ik heb net mijn pc opnieuw ge?nstalleerd en dat ding nog niet opnieuw aan de praat gekregen, moet ik nog even op gaan studeren, dus ik kan het op de kyocera nog niet proberen.

    Wel apart, dat mijn printer dus blijkbaar scant wat ik wil printen en dan zegt: dat mag niet.
    Voelt niet goed.
  7. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Gem
    Ik heb een HP, mijn dochter ook.

    Ik heb ook nog een kyocera mita staan, maar die geeft steeds vlekken bij het printen. Laten maken kost waarschijnlijk ook een kapitaal, dus dat doe ik nog maar even niet. Op zich zonde, want er zit ook nog voor een kapitaal aan toner in.
    En ik heb net mijn pc opnieuw ge?nstalleerd en dat ding nog niet opnieuw aan de praat gekregen, moet ik nog even op gaan studeren, dus ik kan het op de kyocera nog niet proberen.

    Wel apart, dat mijn printer dus blijkbaar scant wat ik wil printen en dan zegt: dat mag niet.
    Voelt niet goed.


    Waarom voelt dat niet goed? Het is een beveiliging tegen het ongeoorloofd printen/kopieren van waardepapieren als geld/rijbewijzen en paspoorten. Persoonlijk vind ik het geen probleem Vaak kun je dmv het gebruiken van andere kleuren de beveiliging omzeilen. En waarom zou je een perfekte 1op1 willen van geld?

    Als ik word gesnapt op het kopieren van geld, kan ik ontslag tegemoet zien, dus valt een melding dat het niet mag toch wel mee.
  8. Ja, misschien ook wel. Het is meer het controle-idee dat me tegenstaat. Terwijl het op geen enkele manier een poging is om geld te kopi?ren in de vorm van valsemunterij.

    Het is vooral het big brother gevoel wat me niet aanstaat.
  9. Tja..zo nieuwsgierig als ik ben heb ik gekeken of de eurobiljetten te kopieren zijn..Ik heb er totaal geen problemen mee! Het resultaat is prima. (Behalve dan dat het strafbaar is..) Het is wel zo dat het 5 euro biljet dat ik gebruikt heb een wat vlekkerig verticaal balkje geeft daar waar de reflecterende 3d strip zit..iig geen blokkering vanuit printer of scanner..
  10. quote:
    Dit schreef Gem
    Mijn dochter heeft voor de bruiloft van een vriendin een compilatie gemaakt waar ook een geldbiljet in is opgenomen, die dus niet te printen is.

    De print verschijnt half en daaronder de link: rulesforuse.org

    Ik kan het bestand zelfs niet kopi?ren naar adobe photoshop, krijg dan dezelfde melding.

    Wisten jullie dat?



    Mocht je dochter een print wensen, pb maar even..
  11. quote:
    Dit schreef Ruud1953



    Mocht je dochter een print wensen, pb maar even..
    Dank je wel, Ruud, heel lief aangeboden, maar dat gaat me wat ver. Ik denk dat ze beter wat kan veranderen aan haar compilatie.
Terug naar de lijst