Raam te breed voor standaard rolgordijn. Tips?

Raam te breed voor standaard rolgordijn. Tips? 

Onderwerp van Bloem

Terug naar de lijst
  1. loezepoes
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van loezepoes
    quote:
    Dit schreef Toch-maar-Eric


    Smile
    Kweet het...ik ben een zeikerd maar dit is nou de 2e keer in dit draadje en als ex-zonweringsman moet ik hier op reageren.
    Luxaflex is een merk en geen ding. Dat ding waar je het over hebt heet een jaloezie en Luxaflex maakt onder andere jaloezie?n.
    Luxaflex heeft gruwelijk lang kunnen profiteren van gratis reclame omdat sommige mensen denken dat een jaloezie een luxaflex heet.
    Erg off-topic maar ik kon het niet laten Smile

    Ja, je bent een zeikerdSmile

    Het heet gewoon zo in de volksmond

    net zoals maggi, is een merknaam, maar als je maggi zegt bedoeld iedereen dat bruinige zoute goedje dat je in de soep mikt
    En iedereen heeft het over spa, niemand over mineraalwater dat misschien ook nog van een ander merk is

    En iedereen heeft het over de tomtom, en niemand over andere merken van navigatiesystemenSmile
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Ik heb mijn brede rolgordijn hier vandaan:>>LINK<<
  3. Lian
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Lian
    Wij hebben van die vouw jaloezien die je ook horizontaal in het midden kunt hangen, minder inkijk en toch veel licht naar binnen.
    Kost wel wat, maar een hoop gemak en plezier van.
  4. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef loezepoes

    Ja, je bent een zeikerdSmile

    Het heet gewoon zo in de volksmond

    net zoals maggi, is een merknaam, maar als je maggi zegt bedoeld iedereen dat bruinige zoute goedje dat je in de soep mikt
    En iedereen heeft het over spa, niemand over mineraalwater dat misschien ook nog van een ander merk is

    En iedereen heeft het over de tomtom, en niemand over andere merken van navigatiesystemenSmile


    Fantastisch idee voor een draadje!!Smile
  5. Monika
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Monika
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Gevonden! En voor een spotprijs! Morgen even kijken of het iets is... Apart dat zij wel bredere maten verkopen en de winkels waar je het van zou verwachten niet.

    >>LINK<<


    Voor die 40 euro zou ik m ophalen en ophangen.

    Als je straks helemaal ingericht bent kun je op je gemak kijken wat je echt wil en dan evt een aanbieding afwachten. Laten maken kost vaak ook al weer een paar weken.


    Heb je nog klussers (m/v) nodig?
  6. Ik heb zelf ook rolgordijnen van jysk, niets mis mee..
  7. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef tinkerbella
    Ik heb zelf ook rolgordijnen van jysk, niets mis mee..


    Het gaat niet om rolgordijnen in het algemeen, het gaat om probleempjes en schoonheidsfoutjes die optreden bij rolgordijnen vanaf een bepaalde breedte.
    Als je rolgordijntjes van 80 cm breed hebt, kun je zo letterlijk overal halen waar je maar wilt.
  8. Poppetje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Poppetje
    quote:
    Dit schreef Toch-maar-Eric


    Het gaat niet om rolgordijnen in het algemeen, het gaat om probleempjes en schoonheidsfoutjes die optreden bij rolgordijnen vanaf een bepaalde breedte.
    Als je rolgordijntjes van 80 cm breed hebt, kun je zo letterlijk overal halen waar je maar wilt.

    Meneer expert,

    Ik heb ook zo'n onhandig breed gordijn nodig. Nu lees ik dat je de breedte kan inkorten bij bepaalde types. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Dat ik met een zaag en schaar het gordijn bewerk?

    En Bloem, laat je weten hoe het bevalt als je iets neemt?
  9. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef Poppetje

    Meneer expert,

    Ik heb ook zo'n onhandig breed gordijn nodig. Nu lees ik dat je de breedte kan inkorten bij bepaalde types. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Dat ik met een zaag en schaar het gordijn bewerk?

    En Bloem, laat je weten hoe het bevalt als je iets neemt?

    Zaag en schaar inderdaad. Doe het al jaren zelf, appeltje eitje.

    Ben bij Jysk geweest voor dat grote rolgordijn, was er nog 1 in die maat en die was geknikt. Morgen naar een ander filiaal om het op te halen. Ben benieuwd.
  10. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Poppetje

    Meneer expert,

    Ik heb ook zo'n onhandig breed gordijn nodig. Nu lees ik dat je de breedte kan inkorten bij bepaalde types. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Dat ik met een zaag en schaar het gordijn bewerk?

    En Bloem, laat je weten hoe het bevalt als je iets neemt?


    Je kunt ieder rolgordijn inkorten.
    Het bedieningsmechanisme zit niet eens vast in de as en kun je er zo uitrekken.
    Is meestal een aluminium asje en daar kun je inderdaad de zaag inzetten. Na het zagen kun je het bedieningsmechanisme er weer instoppen.
    Het doek kun je beter snijden met een scherp mesje en niet knippen. Rolgordijn helemaal uitrollen en langs bijvoorbeeld een metalen lineaal afsnijden.
    Het stukje dat vastgeplakt zit aan de as is wel een beetje gepriegel omdat je daar natuurlijk niet echt kunt snijden.
    Je doet trouwens eerst het doek en dan de as anders zaag je misschien in het doek op een plek waar je niet wilt :)
    Aan de onderkant is het doek omgezoomd en er zit een strip in. Die moet je er ook even uithalen en op maat zagen. Stelt niks voor want is gewoon kunststof. Knippen met een tangetje gaat ook wel. Als hij helemaal dicht is genaaid dan moet het stiksel dus wel worden opengemaakt maar bij de goedkopere modellen zit dat stripje er gewoon los in en kun je hem er zo uitschuiven.
    Heb je het rolgordijn al? Of wil je er eentje kopen die eigenlijk iets te groot is?
  11. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Zaag en schaar inderdaad. Doe het al jaren zelf, appeltje eitje.

    Ben bij Jysk geweest voor dat grote rolgordijn, was er nog 1 in die maat en die was geknikt. Morgen naar een ander filiaal om het op te halen. Ben benieuwd.


    Heb onlangs een paar rolgordijnen (verduisterend) bij de Aldi gehaald. Ongeveer zelfde prijsklasse als van Jysk. Ik kan helaas wel kwaliteitsverschil merken, maar for the time being....doe ik het er maar mee. Ik ga in de winter wel eens verder kijken.
  12. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef Toch-maar-Eric


    Je kunt ieder rolgordijn inkorten.
    Het bedieningsmechanisme zit niet eens vast in de as en kun je er zo uitrekken.
    Is meestal een aluminium asje en daar kun je inderdaad de zaag inzetten. Na het zagen kun je het bedieningsmechanisme er weer instoppen.
    Het doek kun je beter snijden met een scherp mesje en niet knippen. Rolgordijn helemaal uitrollen en langs bijvoorbeeld een metalen lineaal afsnijden.
    Het stukje dat vastgeplakt zit aan de as is wel een beetje gepriegel omdat je daar natuurlijk niet echt kunt snijden.
    Je doet trouwens eerst het doek en dan de as anders zaag je misschien in het doek op een plek waar je niet wilt :)
    Aan de onderkant is het doek omgezoomd en er zit een strip in. Die moet je er ook even uithalen en op maat zagen. Stelt niks voor want is gewoon kunststof. Knippen met een tangetje gaat ook wel. Als hij helemaal dicht is genaaid dan moet het stiksel dus wel worden opengemaakt maar bij de goedkopere modellen zit dat stripje er gewoon los in en kun je hem er zo uitschuiven.
    Heb je het rolgordijn al? Of wil je er eentje kopen die eigenlijk iets te groot is?

    Tegenwoordig zit de bovenkant van het doek niet meer vast met lijm, maar schuif je die in de sleuf van de buis. Bij leenbakker in ieder geval wel. Dus je kan het doek gewoon eruit schuiven, knippen (wat overigens prima gaat!) en dan weer in de buis schuiven.
Terug naar de lijst