15 minuten werken

15 minuten werken 

Onderwerp van roely

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. josien1
    A happy girl

    Toon alleen de berichten van josien1
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Ze is geen oproepkracht Smile


    Mmm dan haar cao of bedrijfsregeling checken denk ik. Ik krijg zelf in bereikbaarheidsdienst altijd minimaal een half uur uitbetaald, ook al is het 5 minuten werk. Maar dat is een andere situatie en bovendien bedrijfsgebonden.
  2. Pantertje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pantertje
    Ja dat kan en mag. Ik heb jaren bij de thuiszorg gewerkt. Dan was ik om 18.00u klaar en had een laatste pati?nt/ cli?nt waar ik om 22.00u nog langs ging voor de laatste avondmedicatie en laatste verschoning en dan op bed leggen. En de slaapwacht kwam dan rond 23.00u. Dat vond ik nooit een probleem. Sterker nog, een voordeeltje. Want ik had een dagdienst gedraaid en kreeg een deel avonddienst uitbetaald omdat na 19.00u het percentatie 130% werd plus de reistijd heen en terug werd erbij opgeteld. Altijd prettig natuurlijk.
  3. roely
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van roely

    Maar dan is het een eigen keuze.
    Als ik klaar ben met werken andere dingen wil gaan doen.
    Kan je werkgever je dan opdragen om nog een kwartier te werken na 22.00 uur.
  4. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Je geeft aan zelf je uren te mogen indelen over de week met die voorwaarde dat je er in ieder geval 31uur per week werkt. Is het dan mogelijk op de dag(en) dat je om 22.00 uur nog gevraagd wordt een kwartier te werken de rest van je uren die dag hierbij aan te laten sluiten. Dus niet van 8.00 tot 16.00 werken b.v. maar van 14.15 tot 22.15. Of die dagen bv alleen van 18.15 tot 22.15, wanneer dat voor de thuissituatie beter uitkomt. Ofwel hoe flexibel kan je echt zelf met de rest van je uren zijn en wordt dat ondersteunt door je werkgever.
  5. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef roely
    Maar dan is het een eigen keuze.
    Als ik klaar ben met werken andere dingen wil gaan doen.
    Kan je werkgever je dan opdragen om nog een kwartier te werken na 22.00 uur.


    Volgens mij kan dat niet zomaar. Een vriendin van me die bij de thuiszorg werkt kreeg ook van dat soort roosters, zij is naar een of andere klachtencommissie gestapt en ze heeft gelijk gekregen.
Terug naar de lijst