Huurcontract boiler

Huurcontract boiler 

Onderwerp van Poppetje

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Poppetje zelf op 31 mei 2017 om 07:40:31

Terug naar de lijst
  1. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva
    Echter zou ik hier (als verkoper) ook even goed naar het contract kijken van de huurboiler zelf. Wellicht dat hier ook iets in staat over wat te doen bij verkoop van de woning met de boiler en het onderhavige contract. Staat er iets in t.a.v. overdraagbaarheid?


    zoals ik eerder mijn ervaring hier beschreef, bij de zoektocht naar een ander (koop)huis heb ik ook gekeken onder het kopje 'verwarming'. daar staat altijd vermeldt of er een in ?igendom of huur C.V. of boiler aanwezig is. Bij mijn huis stond dus duidelijk huur!
    Daar heb je dus als koper je onderzoekplicht al voldaan. Staat er iets anders, dan de werkelijkheid uiteindelijk is, zoals mogelijk in dit draadje, dan is de koper verkeerd ingelicht en voorgelicht en is m.i. en volgens juridisch wetgeving weldegelijk de 'verkoper' nalatig geweest door verkeerde informatie verstrekking. Ik zou in die zin dan als koper weldegelijk de kosten van overname ketel of c.v. verhalen op de verkoper. De verkoper kan dan de 'nieuwe' ketel en het huurcontract afkopen. Hoe dat contract na recente levering van een ketel of boiler eruit ziet staat in het huurcontract.

    in het woning koopcontract stond specifiek dat ik de huurcontract C.V. overnam, ( ik had het contract bestudeerd en zag dat een groot deel van de huurperiode al was voldaan) dat later de verhuurder van de C.V. ketel daar ge?rriteerd over was, lag niet meer bij mij.
    Ik heb een overname contract getekend bij de verhuurder, wel weer met een 12 jaren termijn, en in een later stadium de contract afkocht incl de c.v. gekocht..er is toen berekend op het oude huurcontract, de ketel was al 7 jaar oud en voor 7 jaar afgeschreven, de huurperiode voor die C.V. bedroeg nog 4 jaar..volgens oud contract. uiteindelijk kwam daar een X afkoopbedrag uit waar ik nog wat in onderhandeld heb..
    In die periode, 2015 was Radar ook een item gestart over de huurcontracten van C.V. ketels..
  2. Poppetje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Poppetje

    Dankjewel voor alle reacties. Het contract is nog niet gevonden in de spanning van voor het eerst in 40 jaar verhuizen. Als ik meer weet, meld ik me.
  3. Eduardo
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eduardo
    verhuurder kan je zonder meer een kopie van het huurcontract mailen
Terug naar de lijst