Werkgever zegt dat er minuren zijn bij ontslag

Werkgever zegt dat er minuren zijn bij ontslag 

Onderwerp van Dimaxx

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Brenda zelf op 12 april 2018 om 14:09:45

Terug naar de lijst
  1. as
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van as
    Maar je bent idd goed bezig. Maandag bellen en ook alles uitleggen. Ook dat hij geen vakantie krijgt ed.. zorg dat ze het complete plaatje weten..
  2. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Brenda


    Geen idee of hij dat mag. Er staat al een paar maanden geen eindtijd op het rooster dus daar kan baas zich niet aan vasthouden , lijkt mij .

    Maakt je zoon intussen wel een.foto van.het (week)rooster, als.dat op een papier in.de keuken hangt?

    Bloemenveiling?
    Zal ook wel op dag planning werken zijn... op dat punt geen vooruitgang, denk ik.
  3. Dimaxx
    pomtiedomtiedom

    Toon alleen de berichten van Dimaxx

    quote:
    Dit schreef SFR

    Maakt je zoon intussen wel een.foto van.het (week)rooster, als.dat op een papier in.de keuken hangt?

    Bloemenveiling?
    Zal ook wel op dag planning werken zijn... op dat punt geen vooruitgang, denk ik.


    Veiling is inderdaad nooit vaste tijden maar in ieder geval geen weekenden.
    En op die veiling werkt de hele familie inclusief ikzelf en zijn vader . Maar 1 ding is zeker, hij komt niet bij het het bedrijf waar wij allemaal werken. Eerst maar eens zelf een baan zoeken , zonder kruiwagens enz.

    Dat van dat rooster ga ik hem zeggen, ik las wel in de cao dat er geen minuren meer gemaakt mogen worden omdat hij ze niet in kan halen. Maakt hij ze wel dan is het voor rekening van de baas.
  4. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    Brenda mijn advies... sluit voor nu even af en neem de eerste belangrijke stappen en blijf niet steeds op impulsen reageren..
  5. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef as


    Als jij gewoon beschikbaar bent voor werk en hij roostert je niet in werkt dit niet zo. Ze heeft t over 200 minuren.. zie site van FNV horeca daar staan diverse voorbeelden. Ook in de cao staat dat baas je de gelegenheid moet geven om ze in te halen. Als je bij 200 uur nooit iets gehoord hebt is dit echt niet oke hoor en mogen ze niet zomaar van je vakantie uren worden afgeschreven...
    Werk zelf al jaren in de horeca... Maar bij ons worden dat soort dingen altijd goed besproken en overlegd en niet opeens bij be?indiging voor de voeten gegooid!!

    Ik weet niet waarom je dit tegen mij zegt, ik weet hoe het werkt 😁
  6. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef annarosa



    Volgens mij geld het zo dat min uren in 3 maanden periode (in een jaar dus 4 periodes) verrekend kunnen worden (dus deze week -5 volgende week +5) daarna vervallen de min uren en heeft idd de baas pech. Die moet zorgen voor genoeg werk. Plus uren moeten of in die 3 maanden gecompenseerd worden voor vrije tijd of anders uit betaald.
    Je hebt uitzondering hier op met echt seizoen werk maar dan moet het in je contract staan.

    Is per cao verschillend maar op zich klopt dit. Bij ons is overwerk binnen 2 weken opnemen. Bij ons loopt het niet zo strak hoor. Ik vind het wel fijn tijd voor tijd. Alhoewel ik weiger over te werken omdat men niet de extra compensatie wil betalen
  7. Dimaxx
    pomtiedomtiedom

    Toon alleen de berichten van Dimaxx

    Inmiddels contact gehad met CNV en FNV maar beiden konden ze mij niet helpen omdat zoon geen lid is. Maar ze vertelden wel dat conflicten over minuren vrijwel altijd uitdraaien op de weg naar de rechter.
    Fnv kon mij in ieder geval wel vertellen dat ik met mijn gedachtengang goed zit. Dus we gaan nog even een goed onderbouwde brief maken .
    Wordt vervolgd.
  8. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Brenda
    Inmiddels contact gehad met CNV en FNV maar beiden konden ze mij niet helpen omdat zoon geen lid is. Maar ze vertelden wel dat conflicten over minuren vrijwel altijd uitdraaien op de weg naar de rechter.
    Fnv kon mij in ieder geval wel vertellen dat ik met mijn gedachtengang goed zit. Dus we gaan nog even een goed onderbouwde brief maken .
    Wordt vervolgd.

    Precies en mochten er over bellen of mondeling reageren via zoon dan laten zeggen, graag per e mail. Heb je het ten minste op papier
  9. Dimaxx
    pomtiedomtiedom

    Toon alleen de berichten van Dimaxx

    quote:
    Dit schreef Edith64

    Precies en mochten er over bellen of mondeling reageren via zoon dan laten zeggen, graag per e mail. Heb je het ten minste op papier


    Probleem is dat we nu nog geen stappen durven te nemen. Pas als salaris is overgemaakt van deze maand.
    Het is zo'n rare vent dat wij bang zijn dat hij ook dat niet overmaakt. Daarbij komt dat de sfeer tegen zoon nu weer redelijk is. En die gaat weer richting vriespunt als wij nu gaan reageren . Dus we wachten nog heel even .
  10. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Brenda


    Probleem is dat we nu nog geen stappen durven te nemen. Pas als salaris is overgemaakt van deze maand.
    Het is zo'n rare vent dat wij bang zijn dat hij ook dat niet overmaakt. Daarbij komt dat de sfeer tegen zoon nu weer redelijk is. En die gaat weer richting vriespunt als wij nu gaan reageren . Dus we wachten nog heel even .

    Angst is een slechte raadgever.

    Jammer dat je nu geen stappen durft te ondernemen. Wat voor voorbeeld geef je hiermee aan je zoon?
    Vraag in ieder geval het juridisch loket vast om advies en een eventuele verwijzing naar een goede advocaat. Bij de meeste advocaten kan je vervolgens een eerste gratis gesprek hebben. Dan ligt de eerste informatie alvast vast en kun je snel stappen ondernemen, mocht het alsnog nodig blijken. De advocaat kan je ook goed van advies voorzien wat het verstandigst is om te doen. Bespreek ook je zorgpunten en je angst met hem over de werksfeer en het mogelijk niet betalen van uren. Dan krijg je een veel re?ler advies.

    Nu afwachten omdat de sfeer een soort van werkbaar is en afwachten of het gedoe omtrent minuren wel vanzelf zal verdwijnen of niet, vind ik persoonlijk niet aan te raden.
  11. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Brenda


    Probleem is dat we nu nog geen stappen durven te nemen. Pas als salaris is overgemaakt van deze maand.
    Het is zo'n rare vent dat wij bang zijn dat hij ook dat niet overmaakt. Daarbij komt dat de sfeer tegen zoon nu weer redelijk is. En die gaat weer richting vriespunt als wij nu gaan reageren . Dus we wachten nog heel even .

    Helemaal gelijk! Misschien zijn het alleen woorden.Ik heb ook gewacht. Het ging goed.....totdat half jaar later de rekening kwam....
  12. Dimaxx
    pomtiedomtiedom

    Toon alleen de berichten van Dimaxx

    Het wordt steeds gestoorder daar in dat bedrijf.
    Zoon moest deze week 3 lange dagen en 2 korte dagen draaien.
    Ma en di van 12 tot 22 uur , vandaag en morgen van 12 tot 17 uur en zondag weer van 12 tot sluit.
    Vanmiddag appte hij me dat hij vandaag en morgen ook tot sluit moest , zondag ook. Daarnaast moest hij volgende week 6 dagen werken en zeer waarschijnlijk ook tot sluit.
    Na overleg met ons heeft hij gezegd dat hij vandaag tot sluit werkte maar morgen tot 17 uur. A , omdat hij geen overuren betaald krijgt en B , omdat hij al een afspraak heeft voor morgenavond.
    Maar de chefkok flipte totaal en zei tegen zoon dat zoon geluk had dat er een andere collega bij was , anders had hij hem in elkaar geslagen.
    Ik ben des duivels maar van zoon mocht ik ze niet bellen. Dat was ik ook niet van plan want ik wilde in de auto springen en hem daar weg halen. Zoon had z'n vader gebeld en het tegen hem verteld. Dus ik belde vader op om te vragen wat hier aan gedaan ging worden. Maar vader vindt nog steeds dat eerst zijn salaris gestort moet zijn .
    En zoon wil ook niet dat ik kom.
    Pffff woest ben ik , maar zoon woont bij vader , is net 18 geworden en ik sta beetje machteloos.
    Soms denk ik, betrek me er dan ook niet in want vader heeft toch een totaal ander idee over bepaalde dingen .
    Ik zou zoon zijn spullen laten pakken en hem niet meer terug laten gaan. Sterker nog , ik zou aangifte doen.
    Maar ja ... dat gaat dus niet gebeuren. Hij gaat morgen gewoon weer naar zijn werk.
Terug naar de lijst