Werkgever zegt dat er minuren zijn bij ontslag

Werkgever zegt dat er minuren zijn bij ontslag 

Onderwerp van Dimaxx

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Brenda zelf op 12 april 2018 om 14:09:45

Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Jeetje Smile

    Ik zou hetzelfde willen doen als jij, maar als je zoon dat beslist niet wil, kan jij niets anders dan afwachten en er voor hem zijn als dat nodig is.

    Ik zou het waarschijnlijk niet kunnen laten om, als zoon daar weg is, er alsnog werk van te maken. Desnoods anoniem een slechte recensie plaatsen op internet Smile
  2. josien1
    A happy girl

    Toon alleen de berichten van josien1
    Ik heb ook wel eens op mijn handen moeten zitten om niet te bellen naar de supermarkt waar mijn toen vijftienjarige zoon werkdagen van 12 uur zonder pauze maakte. Het was de supermarkt die op de kleintjes let maar blijkbaar niet op de kleine medewerkers. Of de hele dag diepvries inpakken zonder diepvrieshandschoenen omdat die op warwn. Overuren die niet geschreven mochten worden. Aantal verplichte colli per uur veel hoger dan in andere supermarkten steeds maar hoger opvoeren zodat je het nooit haalt en dan extra uren in eigen tijd.

    Ik mocht niet bellen of langs gaan van zoon.

    Moeder van een vriend had wel gebeld en vriend hoefde niet meer terug te komen. Zoon heeft het anderhalf jaar volgehouden en heeft toen zelf opgezegd. Inmiddels verdient hij bij met wat hij wel leuk vindt.

    Ze moeten het zelf leren. Dit bestaat ook in het volwassen leven. Je wilt het voor ze oplossen. Maar dat willen ze niet. Het hoort bij volwassen worden. Ook die slechte baas.
  3. Dimaxx
    pomtiedomtiedom

    Toon alleen de berichten van Dimaxx

    quote:
    Dit schreef josien1
    Ik heb ook wel eens op mijn handen moeten zitten om niet te bellen naar de supermarkt waar mijn toen vijftienjarige zoon werkdagen van 12 uur zonder pauze maakte. Het was de supermarkt die op de kleintjes let maar blijkbaar niet op de kleine medewerkers. Of de hele dag diepvries inpakken zonder diepvrieshandschoenen omdat die op warwn. Overuren die niet geschreven mochten worden. Aantal verplichte colli per uur veel hoger dan in andere supermarkten steeds maar hoger opvoeren zodat je het nooit haalt en dan extra uren in eigen tijd.

    Ik mocht niet bellen of langs gaan van zoon.

    Moeder van een vriend had wel gebeld en vriend hoefde niet meer terug te komen. Zoon heeft het anderhalf jaar volgehouden en heeft toen zelf opgezegd. Inmiddels verdient hij bij met wat hij wel leuk vindt.

    Ze moeten het zelf leren. Dit bestaat ook in het volwassen leven. Je wilt het voor ze oplossen. Maar dat willen ze niet. Het hoort bij volwassen worden. Ook die slechte baas.




    Klopt hoor, alleen ik vind dreigen om hem in elkaar te slaan echt de limit.
  4. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Maar een slechte baas kan ook nog iets leren.

    Mijn jongste heeft 3 jaar in een horecagelegenheid gewerkt.
    0-urencontract.
    Ook 12 uurs diensten en opgeroepen worden voor een uur.
    Fulltime werkweken in de vakantie zonder overleg.
    Ze is met de bedrijfsleider om tafel gaan zitten en heeft uitgelegd wat een 16, 17 jarige wel en niet mocht doen.
    Oproep voor een uur? 3 uur uit betalen.
    Max 8 uur werken per week naast haar school.

    Ze heeft in alles haar gelijk gekregen.

    O ja, voor minder dan ? 3 per maand zijn ze lid van een vakbond.
  5. geert26
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van geert26
    Iets anders: heb jij of heeft z'n vader een rechtsbijstandverzekering die ook op dit gebied van toepassing is?
    (kan zijn dat ik daar over heen gelezen heb)
  6. josien1
    A happy girl

    Toon alleen de berichten van josien1
    quote:
    Dit schreef Brenda




    Klopt hoor, alleen ik vind dreigen om hem in elkaar te slaan echt de limit.


    Ja dan was ik waarschijnlijk direct heen gegaan en had de baas in zijn kraag gevat (Dat heb ik wel eens in het echt gedaan met iemand die mijn kind onrecht aan deed, maar dat was niet zijn baas. Hij was een paar kop groter dan en ik en deinsde achteruit toen hij zag hoe kwaad ik was. Nooit meer last met hem gehad....).
  7. Dimaxx
    pomtiedomtiedom

    Toon alleen de berichten van Dimaxx

    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Maar een slechte baas kan ook nog iets leren.

    Mijn jongste heeft 3 jaar in een horecagelegenheid gewerkt.
    0-urencontract.
    Ook 12 uurs diensten en opgeroepen worden voor een uur.
    Fulltime werkweken in de vakantie zonder overleg.
    Ze is met de bedrijfsleider om tafel gaan zitten en heeft uitgelegd wat een 16, 17 jarige wel en niet mocht doen.
    Oproep voor een uur? 3 uur uit betalen.
    Max 8 uur werken per week naast haar school.

    Ze heeft in alles haar gelijk gekregen.

    O ja, voor minder dan ? 3 per maand zijn ze lid van een vakbond.



    Zoon heeft ontslag genomen , heeft meerdere malen een gesprek gehad over wat wel en niet mag.
    Heeft overigens altijd de uren gedraaid die ze van hem vroegen.
    Het gaat in dit verhaal om het feit dat hij ziek is geweest en dat werkgever dit als minuren opgeeft.
    overigens pas nadat zoon zijn ontslag heeft ingediend eind februari, terwijl de ziekte uren in november zijn geweest en er nooit eerder over gesproken is.
    Vakbond is iets waar we voor een 17 jarige nooit over nagedacht hebben, maar vanaf nu wel.
  8. Dimaxx
    pomtiedomtiedom

    Toon alleen de berichten van Dimaxx

    quote:
    Dit schreef geert26
    Iets anders: heb jij of heeft z'n vader een rechtsbijstandverzekering die ook op dit gebied van toepassing is?
    (kan zijn dat ik daar over heen gelezen heb)



    Helaas hebben we dat beiden niet.
  9. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Brenda




    Klopt hoor, alleen ik vind dreigen om hem in elkaar te slaan echt de limit.

    Dit zou ik ook absoluut niet tolereren naar ja......ze zijn groot. Mijn schoondochter heeft haar salaris en haar vakantiegeld niet gehad omdat ze weg ging daar.....en als ze er werk van maakte gaf hij haar aan voor diefstal.
    Ze werkte in de horeca en nam wel eens een frietje zoals iedereen...maar ja zij is heel goedgelovig en angstig meisje....

    Los laten Brenda...hoe moeilijk ook....
  10. Dimaxx
    pomtiedomtiedom

    Toon alleen de berichten van Dimaxx

    [QUOTE]Dit schreef Edith64

    Dit zou ik ook absoluut niet tolereren naar ja......ze zijn groot. Mijn schoondochter heeft haar salaris en haar vakantiegeld niet gehad omdat ze weg ging daar.....en als ze er werk van maakte gaf hij haar aan voor diefstal.
    Ze werkte in de horeca en nam wel eens een frietje zoals iedereen...maar ja zij is heel goedgelovig en angstig meisje....

    Los laten Brenda...hoe moeilijk ook....
    [/QUOTE

    Ik vind 2 weken 18 zijn nog helemaal niet groot. Zeker gezien zijn toch wel beperkingen.
    Dus nee dat loslaten doe ik niet, in dit geval.
    Hij lost het tot nu toe zelf goed op, laat zien dat hij gewoon netjes zijn werk doet. En verder wachten we de salarisstrook af. Tenslotte is het minimumloon ook omhoog omdat hij 18 is geworden... en het zou zomaar kunnen dat daar ook een klein kinkje in de kabel komt.
  11. Dimaxx
    pomtiedomtiedom

    Toon alleen de berichten van Dimaxx

    UPDATE laatste werkdag geweest

    Vandaag was zoon's laatste werkdag.
    Het hogere wettelijk minimumloon was niet betaald bij de laatste loonbetaling dus daarover een mail gestuurd met de mededeling dat dit aangepast moet worden. ( op loonstrook staat wel het nieuwe minimumloon maar het oude loon is nog aangehouden )
    Eindafrekening komt nog ( dinsdag gingen ze naar de accountant) maar er werd weer gezegd dat hij minuren heeft, dus daarover nogmaals een mail gestuurd.

    Zoon heeft voor iedere directe collega een bloemetje geregeld. Dat wilde hij zelf heel graag, Mam.. ze kunnen over mij niet zeggen dat ik niet netjes wegga.
    Hij kreeg van de zoon van de baas ( die zich keurig overal buiten had gehouden) een kadobon van 50 euro.
    Hij is klaar voor zijn nieuwe baan en heeft er zin in.

    Even afwachten wat er nog gaat gebeuren met de eindafrekening.
    Hij heeft nu nog tegoed ; vakantiegeld, uitbetaling 10 vakantiedagen en van 7 maart tot 31 maart het hogere minimumloon.... voor een 18 jarige toch echt wel serieus veel geld. Wordt vervolgd dus
  12. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Brenda


    Zoon heeft voor iedere directe collega een bloemetje geregeld. Dat wilde hij zelf heel graag, Mam.. ze kunnen over mij niet zeggen dat ik niet netjes wegga.


    Smile dat heeft hij goed gedaan!
Terug naar de lijst