Nieuwe baan maar.......onzekerheid

Nieuwe baan maar.......onzekerheid  

Onderwerp van Nance

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Nance zelf op 9 april 2019 om 17:49:52

Terug naar de lijst
  1. Nance
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nance
    Ik ben 1 april begonnen met mijn nieuwe baan, maar ik twijfel of ik daar ooit wel aangenomen had mogen worden.

    Ik heb ooit mijn diploma agogisch werk behaald, heb met dit diploma als pedagogisch mederwerker op een kinderdagverblijf gewerkt en als clientbegeleider niveau 3 en nu ben ik aan het werk op een pg afdeling, in de nachtdienst.

    Ik ben heel eerlijk geweest in mijn sollicitatiegesprek, ben niet BIG geregistreerd, heb op het werkt voor alle handelingen een one line cursus gedaan, bv zuurstof toedienen, medicatie geven, het waren cursusen via edumanager (interne leerweg) vragen beantwoorden, 3x meekijken met een collega, 3x zelf doen terwijl een collega mee keek en daarmee was je bekwaam.

    Maar de termen vliegen me nu om mijn oren en de vraag, heb jij een ig diploma is al 20x gevraagd. En ik, ik weet ondertussen niet meer wat ik daar te zoeken heb, waarom ik aangenomen ben, of ik dit kan (willen wel) en of ik dan echt zo verkeerd begrepen ben, want ik heb me echt niet beter voor gedaan dat ik ben. Heb ook alle diploma's en uitslagen van de one line cursussen netjes afgegeven.

    Ik slaap niet meer en heb net zelfs een sollicitatie weggedaan op een functie in de gehandicaptenzorg. De vraag die mij vooral bezig houd is, wie is er verantwoordelijk dat het goede poppetje met de juiste papieren wordt aangenomen. Mag je wel solliciteren op een functie waar je eigenlijk geen diploma voor hebt. Ik hoor de manager tijdens het sollicitatie gesprek nog zeggen, "ik weet eigenlijk niet wat jouw diploma inhoud" en nee hoor, niet BIG geregistreerd is niet erg, wij hebben evt ook cursussen"

    Ik weet/snap dat ik dit bij de manager moet melden maar ben zo bang, ik heb voor de 3e keer in mijn leven ontlag genomen, na veel en lang nadenken en voel me zo onzeker nu.
  2. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Wacht niet te lang, het wordt alleen nog maar lastiger. Misschien kunnen ze je helpen. Sowieso is een nieuwe baan lastig. Ik was zo moe in het begin van alle nieuwe indrukken.
  3. Nance
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nance

    quote:
    Dit schreef maartje
    Wacht niet te lang, het wordt alleen nog maar lastiger. Misschien kunnen ze je helpen. Sowieso is een nieuwe baan lastig. Ik was zo moe in het begin van alle nieuwe indrukken.


    Ik voel me verschrikkelijk , bijna ziek gewoon. Het lijkt allemaal niet eens meer binnen te komen en het genieten is ook bijna weg. Ik geniet van de mensen, het zorgen maar eigenlijk niet meer van de nieuwe uitdaging.
  4. Batavus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Batavus
    Hebben jullie een achterwacht? Mobiele verpleegkundigen die in de nacht door meerdere locaties oproepbaar zijn?
  5. Femme72
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Femme72
    In de nacht is sowieso al heel anders dan overdag. Het is voornamelijk bellen lopen. Ik weet niet hoe het bij jou is.. bij ons werken ze in de nacht met zijn 2en op ruim 90 pg bewoners. Nu zijn ze tijdelijk met zijn 3en in de nacht omdat het anders niet te doen is. Dus ik denk ook niet dat er veel tijd is om jou te begeleiden. Kan mij goed in denken dat je je mss een beetje verloren voelt en een grote verantwoordelijkheid op je voelt drukken.
  6. Roiis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Roiis
    Die onzekerheid in een nieuwe baan is heel normaal. Bij iedere nieuwe functie dacht ik de eerste 2 maanden ook altijd dat et veel te hoog gegrepen was en ik het eigenlijk helemaal niet kon. Onzin natuurlijk, je bent niet voor niets aangenomen. De eerste maanden leer je zoveel nieuwe informatie en nieuwe mensen kennen, dat is overweldigend. En zo klink je ook. Wees lief voor jezelf, gun jezelf de tijd. Over twee maanden voelt het heel anders.
  7. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Roiis
    Die onzekerheid in een nieuwe baan is heel normaal. Bij iedere nieuwe functie dacht ik de eerste 2 maanden ook altijd dat et veel te hoog gegrepen was en ik het eigenlijk helemaal niet kon. Onzin natuurlijk, je bent niet voor niets aangenomen. De eerste maanden leer je zoveel nieuwe informatie en nieuwe mensen kennen, dat is overweldigend. En zo klink je ook. Wees lief voor jezelf, gun jezelf de tijd. Over twee maanden voelt het heel anders.

    Dat hoop ik ook van harte voor jou, Nance. Je snel zekerder mag voelen.
    (En dat jullie binnenkort onwijs van de vakantie genieten)
  8. Nance
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nance

    quote:
    Dit schreef Batavus
    Hebben jullie een achterwacht? Mobiele verpleegkundigen die in de nacht door meerdere locaties oproepbaar zijn?


    Ja die is er. Maar bv de opmerking "dan moet je even de katheter goed doen" het zweet brak me uit. Ik denk dan dat mag ik toch helemaal niet. En ik kan dat leren natuurlijk, en dat gaat me ook zeker lukken, maar er wordt vanuit gegaan dat ik dat al kan.

    En ik klap dicht, durf gewoon niet tegen mijn collega, die me aan het inwerken is, dat ik dat nog nooit gedaan heb.
  9. Nance
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nance

    quote:
    Dit schreef Femme72
    In de nacht is sowieso al heel anders dan overdag. Het is voornamelijk bellen lopen. Ik weet niet hoe het bij jou is.. bij ons werken ze in de nacht met zijn 2en op ruim 90 pg bewoners. Nu zijn ze tijdelijk met zijn 3en in de nacht omdat het anders niet te doen is. Dus ik denk ook niet dat er veel tijd is om jou te begeleiden. Kan mij goed in denken dat je je mss een beetje verloren voelt en een grote verantwoordelijkheid op je voelt drukken.


    In principe sta je alleen op 31 bewoners en op somatiek is ook iemand op 70 bewoners die je kunt bellen, ze willen, en ik ben daar ook voorstander van, om steeds meer samen te gaan werken.

    De druk van 31 bellen, de meeste slapen, die heb ik niet. Het is echt mijn achtergrond, geen verpleegkundige, die mij onzeker maakt
  10. Nance
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nance

    quote:
    Dit schreef Roiis
    Die onzekerheid in een nieuwe baan is heel normaal. Bij iedere nieuwe functie dacht ik de eerste 2 maanden ook altijd dat et veel te hoog gegrepen was en ik het eigenlijk helemaal niet kon. Onzin natuurlijk, je bent niet voor niets aangenomen. De eerste maanden leer je zoveel nieuwe informatie en nieuwe mensen kennen, dat is overweldigend. En zo klink je ook. Wees lief voor jezelf, gun jezelf de tijd. Over twee maanden voelt het heel anders.


    Dat is het, ze waren zo enthousiast over mij, en dat is wederzijds, dat ik me zo graag, onbewust, wil bewijzen denk ik.

    Maar hun zijn toch de verantwoordelijke, dat ze mij hebben aangenomen, dat kan ik denlen als ik zwart wit denk.
  11. Nance
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nance

    quote:
    Dit schreef Singa

    Dat hoop ik ook van harte voor jou, Nance. Je snel zekerder mag voelen.
    (En dat jullie binnenkort onwijs van de vakantie genieten)


    Ik denk dat ik heel blij ben met mijn "vroege" vakantie., dank je wel, en wat genieten al we door de geweldige groep op Facebook, bedankt voor de tip.

    En dat ik moet gaan praten, om mijn zelfvertrouwen en zelfverzekerdheid weer op te krikken is een ding wat zeker is.

    Hier ventileren helpt echt
  12. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Nance


    Ik denk dat ik heel blij ben met mijn "vroege" vakantie., dank je wel, en wat genieten al we door de geweldige groep op Facebook, bedankt voor de tip.

    En dat ik moet gaan praten, om mijn zelfvertrouwen en zelfverzekerdheid weer op te krikken is een ding wat zeker is.

    Hier ventileren helpt echt

    Dat is ook superstoer en verstandig van je. Ook nog eens veel mensen in de zorg hier.
    Ik duim dat t gewoon goed komt.
Terug naar de lijst