Voornaam wijzigen  

Onderwerp van Bloem

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Bloem zelf op 28 oktober 2019 om 13:08:27

Terug naar de lijst
  1. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Iemand hier ervaring met het officieel wijzigen van je voornaam als volwassene?
  2. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    mmm nee geen ervaring, dus weer ff gegoogled( zal jezelf ook wel hebben gedaan ) >>LINK<<

    Je kan natuurlijk beginnen met je roepnaam anders maken ( lijkt mij )
    en dan mondjesmaat op papieren dit ook steeds invullen

    Of is dit te blonTTT gedacht Smile
  3. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    Vroeger een meisje uit mijn straat.
    Geen volwassene helaas.
    Ze heette Sanneke, maar heeft haar naam in de puberteit veranderd in Sanne.
    Ik kan navragen of zij hier ook officieel iets mee heeft gedaan.
  4. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Ik weet dat het kan, maar er moeten wel zwaarwegende redenen zijn. Hier staat er wat info over (sowieso handige site hiervoor): >>LINK<<
  5. Caroline
    Kwijtruimer

    Toon alleen de berichten van Caroline
    quote:
    Dit schreef Suzette
    Ik weet dat het kan, maar er moeten wel zwaarwegende redenen zijn. Hier staat er wat info over (sowieso handige site hiervoor): >>LINK<<


    Is dat zo? Dan vraag ik mij af hoe het mogelijk is dat een aantal vrienden vroeger die fan van Osho/Bhagwan waren hun naam officieel konden laten wijzigen. Lijkt mij niet zwaarwegend.
    Achternamen weet ik wel dat het lastiger is. Maar kan nu anders zijn uiteraard.
  6. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    quote:
    Dit schreef Caroline


    Is dat zo? Dan vraag ik mij af hoe het mogelijk is dat een aantal vrienden vroeger die fan van Osho/Bhagwan waren hun naam officieel konden laten wijzigen. Lijkt mij niet zwaarwegend.
    Achternamen weet ik wel dat het lastiger is. Maar kan nu anders zijn uiteraard.


    Geloof is één van de redenen, zie link
  7. EstherB
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van EstherB
    Mijn (adoptie) kinderen hebben nog officieel een Nederlandse voornaam erbij gekregen. Dat is niet overeenkomstig met jouw vraag.
    Die procedure hadden we een beetje voor ons uit geschoven. Maar toen we voor de scheiding bij de rechtbank moesten zijn. Heeft de advocaat ook deze stukken ingeleverd. Er waren veel overeenkomstige documenten nodig.
    Je moet instanties (behalve de gemeente) zelf informeren over de wijziging.
  8. Marianne-b
    en dan is er koffie ☕️

    Toon alleen de berichten van Marianne-b
    Op OA je naam veranderen is niet zó moeilijk Smile Smile
  9. tineke69
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van tineke69
    Mijn zoon wilde zijn voornaam officieel wijzigen. We hadden een oriënterend gesprek gehad bij een advocaat. Dit zou een paar honderd euro kosten en hij moest een hele goede reden hebben waarom hij zijn voornaam wilde wijzigen. De reden bij hem omdat hij geen contact meer had met zijn Algerijnse vader was niet voldoende. Hij had dus een Arabische voornaam en ziet er blond en blank mee uit. Hij voelde zich afschuwelijk met deze naam. Dit was dus niet voldoende om dit te wijzigen.
    We hebben gewoon de scholen die hij volgde, de tandarts, huisarts en natuurlijk familie en vrienden op de hoogte gesteld dat hij nu een Nederlandse naam heeft en niemand heeft hier moeilijk over gedaan. Alleen als hij officiële papieren krijgt staat daar soms zijn voornaam op, meestal alleen zijn voorletter.
    Oh ja, en mijn zoon is nu ook volwassen (21) en vanaf zijn 14e gebruikt hij een Nederlandse naam.
  10. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Als voornaam kun je jezelf toch noemen zoals je wilt?

    Alleen bij officiele zaken dan gebruik je de naam zoals je bij de Burgelijke Stand staat ingeschreven.

    Dit geldt toch voor heel veel mensen zo?

    Als jij bijvoorbeeld Cornelia Johanna Maria heet, en je ouders noemen je als roepnaam Coby, dan is dat nergens een probleem.

    En als je later bedenkt dat je Coby geen leuke naam vindt, en je wilt verder als Cora door het leven is dat ook geen punt.


    Ik denk dat bij bv. transgenders anders ligt. dan wil je graag de naam van je nieuwe geslacht en dan wil je ook alles officieel. En dan is dat een sterk argument.
  11. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Hmm, ik zit zelf ook met een issue wat betreft voornaam en wil dat eigenlijk wel veranderd hebben (vader heeft met aangifte fout gemaakt waardoor officiele voornamen en daadwerkelijke voornaam niet klopt). Maar dat betekend dus een trip naar een advokaat?
    Nog even over nadenken dus.
  12. Zooitje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Zooitje
    Vind Bloem ook niet mooiSmile
Terug naar de lijst