verlenging en uitbreiding huidig contract

verlenging en uitbreiding huidig contract 

Onderwerp van Eeva

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Eeva zelf op 22 februari 2020 om 20:31:02

Terug naar de lijst
  1. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    quote:
    Dit schreef Eeva
    Ik heb het gisteren uitgeprint vanuit mijn portaal... dan heb ik het zelf in mijn dossier.

    Ik geloof best dat het allemaal zal kloppen vanuit de werkgeverskant..maar ervaring leert dat ik graag alles wel zuiver op papier wil hebben.
    En weet dus niet hoe het nu juridisch zit met al die wijzigingen en verleningen. Tellen deze als contractvorm bijvoorbeeld in de WAB of val ik nog onder de oude WWZ regels.


    Ze tellen niet als apart contract

    Er is een verschil tussen contracten en omvang van de arbeidsduur en tegelijkertijd volgen ze dezelfde kaders. Binnen een contract kun je uitbreiden in afwijkende termijnen

    Maar voor uitbreidingen geldt weer wel dat ze de wettelijke termijnen niet kunnen overschrijden, ook de extra uren worden structureel na verloop van tijd

    Wat ik lees gaat alles bij jou na 2020 wijzigen en schuiven en daarvoor geldt dan de WAB
  2. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva

    Dank je Ank.

    Ik heb mijn eerste jaar contract in 2019 gekregen. Die is nu 'verlengd"? Er staat op het jaarcontract van 2019 wel een einddatum in 2020.

    Gaat dan de WAB nu tellen in 2020? Omdat nu de wijzigingen en verlenging is wordt gezet? Dan zou kunnen gelden dat ik voor 4 jaren in tijdelijke contracten kan zitten op deze wijze?
    Met een start in 2019.

    Of val ik nog onder de WWZ regels vanwege de start in 2019? Er is een wijziging in het contract uit 2019 van urenuitbreiding.



    misschien is het ook goed het voor te leggen bij de rechtsbijstand..
  3. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    Nee voor jou geldt nu 3 contracten in 3 jaar.

  4. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    Er zijn ook nieuwe regels vwb urenuitbreiding. IK heb ze echter niet helemaal meer in mijn hoofd zitten. Ik ga het even voor je opzoeken.
  5. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva

    quote:
    Dit schreef nibo
    Nee voor jou geldt nu 3 contracten in 3 jaar.




    Vanaf 2020?

    of vanaf 2019..


    Collega 26 jaar krijgt in juni een vast contract. Hij is in 2018 begonnen, vorig jaar een verlenging en nu moeten ze hem een vast contract geven...is al toegezegd.
  6. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    quote:
    Dit schreef Eeva
    Dank je Ank.

    Ik heb mijn eerste jaar contract in 2019 gekregen. Die is nu 'verlengd"? Er staat op het jaarcontract van 2019 wel een einddatum in 2020.

    Gaat dan de WAB nu tellen in 2020? Omdat nu de wijzigingen en verlenging is wordt gezet? Dan zou kunnen gelden dat ik voor 4 jaren in tijdelijke contracten kan zitten op deze wijze?
    Met een start in 2019.

    Of val ik nog onder de WWZ regels vanwege de start in 2019? Er is een wijziging in het contract uit 2019 van urenuitbreiding.



    misschien is het ook goed het voor te leggen bij de rechtsbijstand..


    Je mag in totaal 3 contracten met een totale duur van 3 jaar aldus de WAB
    Je startte in 2019 met je eerste contract. Dat is de eerste in de serie.
    Daarop mogen nog 2 contracten volgen
    Einddatum tijdelijk ligt uiterlijk 2022

    Uitbreidingen mogen daar doorheen fietsen maar iedere uitbreiding mag ook maar 2x verlengd worden met een totake duur van 3 jaar

    En een uitbreiding kan nooit langer duren dan de einddatum vh contract waarbinnen de uitbreiding loopt


  7. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Eeva



    Vanaf 2020?

    of vanaf 2019..


    Collega 26 jaar krijgt in juni een vast contract. Hij is in 2018 begonnen, vorig jaar een verlenging en nu moeten ze hem een vast contract geven...is al toegezegd.


    Nee moeten ze niet, mogen wel. Of was dit is al zijn 3e contract?
  8. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva

    quote:
    Dit schreef nibo


    Nee moeten ze niet, mogen wel. Of was dit is al zijn 3e contract?



    In juni zou het zijn 3e contract gaan worden...maar is nu al gezegd, overeengekomen, onder de noemer van het kan niet anders.. (en ook tegen mij op mijn vraag vast contract wens)
  9. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    quote:
    Dit schreef Eeva



    In juni zou het zijn 3e contract gaan worden...maar is nu al gezegd, overeengekomen, onder de noemer van het kan niet anders.. (en ook tegen mij op mijn vraag vast contract wens)


    Je werkgever is dit niet verplicht
    Is rekenfoutje geweest dan
  10. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Eeva



    In juni zou het zijn 3e contract gaan worden...maar is nu al gezegd, overeengekomen, onder de noemer van het kan niet anders.. (en ook tegen mij op mijn vraag vast contract wens)


    Dat kunnen ze zeggen, maar dat is dus niet zo (overgangsrecht)
  11. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva

    quote:
    Dit schreef Anke


    Je werkgever is dit niet verplicht
    Is rekenfoutje geweest dan



    Zou kunnen, dat wil ik dus ook helder hebben.
    21 feb '20 - 10:12:50 / 21 feb '20 - 23:09:57
  12. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    >>LINK<<

    Hier staat een stuk in over het maken van meer uren dan in het contract staat.
    Plaatje
Terug naar de lijst