mail gehackt

mail gehackt 

Onderwerp van malva

BEHEERD DOOR:
rdolfijn

Dit onderwerp is gesloten.
door malva zelf op 24 februari 2020 om 13:29:29

Terug naar de lijst
  1. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Zoon belde net dat zijn kpnmail gehackt isSmile
    Daarvoor kon hij al niet meer op diverse van zijn spellenaccounts.

    Wie weet raad?
    Hij heeft gisteren geprobeerd een antivirus te downloaden, waarna zijn mail gehackt is.

  2. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva

    Bijkomstige vervelendheid…..
    zijn mail zit gekoppeld aan zijn vaders mail/abonnement.
    Zoon weigert al jaren bij vader thuis te komen, door stief. Vader komt wel bij zoon.
    Zoon gaat nu wel naar vader doordat vader zegt dat stief niet aanwezig is.

    Zoon zegt dus niet zelf, zonder hulp van vader, zijn wachtwoord te kunnen wijzigen.
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Lukt het niet om een nieuw wachtwoord aan te vragen van dat account, middels wachtwoord vergeten?
  4. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Lukt het niet om een nieuw wachtwoord aan te vragen van dat account, middels wachtwoord vergeten?

    Het lijkt me dat als je dit doet het nieuwe wachtwoord ook te lezen is voor de hacker. Je krijgt dan nl. een mailtje met een tijdelijk nieuw ww.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Op het alternatieve email adres meestal. En dat heeft de hacker niet. Uiteraard doe je dit niet op de geïnfecteerde pc, maar op je mobiel of tablet.
  6. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Op het alternatieve email adres meestal. En dat heeft de hacker niet. Uiteraard doe je dit niet op de geïnfecteerde pc, maar op je mobiel of tablet.

    Ja dat is zo. Ik was te snel... Smile
  7. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Inderdaad zo snel mogelijk je ww wijzigen
    Dochter heeft het een keer gehad met haar hotmail

    En goed kijken of de mail op doorgestuurd staat..
    Dan komt de mail bij de hacker binnen,,dat dus even terug zetten
    naar je eigen email
  8. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva

    Het reservemailadres is dus van vaderSmile
    En die wil het blijkbaar niet telefonisch regelenSmile

    En zoon was behoorlijk in paniek. Was bang dat zijn bankrekening leeg gehaald zou gaan worden.
    Hoop zo dat het met een sisser afloopt!!!
    Zoon wil al een tijdje een nieuwe laptop...hij is morgen jarig.....wie weet...regelt vader dit zomaar voor hem.....ik hoop het!!! Deze laptop heeft vader ook gegeven toen zoon naar de MBO ging.
    (maar daar staat meestal wel een actie van zoon tegenover.....zoals weer vaker bij vader thuis komen.....en zich verder psychisch laten mishandelenSmileSmile)
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Om welke email provider gaat het, dan kan ik gerichter zoeken naar een oplossing.
  10. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    KPN toch?? Smile
  11. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Om welke email provider gaat het, dan kan ik gerichter zoeken naar een oplossing.

    kpnmail

    Maar zoon is al onderweg naar vader, en ik ga me daar niet meer mee bemoeien. Ik ga zoon niet nu bellen met een oplossing.
    Ik hoop, hoop, hoop echt dat het tot iets goeds gaat leiden....

    Ik vermoed ook dat zoon gewoon iets over het hoofd ziet en dit niet verteld heeft. Hij zag als enige optie naar zijn vader gaan.....en als dat moet gebeuren.....oke, ik merk het vanavond wel of het ten goede of te kwade is.
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Idd. Ws heeft je zoon een mailbox onder het account van vader. Dan kunnen zij het alleen samen oplossen. Als ie maar niet zonder goed op te ruimen op de pc bezig gaat met het nieuwe account, dan is ie weer terug bij af.
Terug naar de lijst