quote:
Dit schreef MaNu
Alleen is het misschien interessanter om te weten waarom hij leeg is. Het is namelijk een gesloten systeem.
Ik had het ooit met een hele oude Fiat. Vulde gewoon regelmatig bij.
Welke koelvloeistof?
Onderwerp van Tuwa
Dit onderwerp is gesloten. door Tuwa zelf op 16 mei 2020 om 22:12:52 |
Terug naar de lijst
-
16 mei '20 - 22:00:58
-
quote:
Dit schreef MaNu
Ok, ik heb het opgezocht. Er moet G11 in. Staat op de jerrycan en is blauw. 4,3 liter.
Alleen is het misschien interessanter om te weten waarom hij leeg is. Het is namelijk een gesloten systeem.
Ik vertrouw liever niet op informatie van mensen die gokken en raden en het ook niet weten.
Daarom aan jou de vraag of je zelf er G11 in zou gooien als het nu jouw auto was en je er zo meteen mee weg moet?
16 mei '20 - 22:01:36 -
-
quote:
Dit schreef Tuwa
Ik vertrouw liever niet op informatie van mensen die gokken en raden en het ook niet weten.
Daarom aan jou de vraag of je zelf er G11 in zou gooien als het nu jouw auto was en je er zo meteen mee weg moet?
Waarom bel je de anwb wegenwacht niet?
Zonder in de tank te kijken, blijft het gissen voor iedereen. Daarnaast: als iemand hier stellig roze beweert en er blijkt blauw in te zitten, is de auto kaduuk. Water is dan een tijdelijke oplossing en volgende week naar de garage om koel systeem na te laten kijken en te vullen.16 mei '20 - 22:06:24 -
quote:
Dit schreef Tuwa
Ik vertrouw liever niet op informatie van mensen die gokken en raden en het ook niet weten.
Daarom aan jou de vraag of je zelf er G11 in zou gooien als het nu jouw auto was en je er zo meteen mee weg moet?
Ik zou er direct mee naar een garage gaan. Als he koelvloeistof helemaal op is, heb je ergens een lek. Kan van alles zijn, kan heel kostbaar zijn. En geen meter meer rijden zonder. Bij mij bleek het een lekke koppakking te zijn.16 mei '20 - 22:06:41 -
quote:
Dit schreef Tuwa
de auto is blijkbaar te oud voor die site
Mijn Opel uit 1997 vindt ie wel, je doet ws iets verkeerd. In eerste instantie zie je alleen soort motorolie. Je moet onderaan klikken voor koel vloeistof. Maar zoals ik al schreef. Ik had roze er in en volgens de link zou het blauw moeten zijn. Auto rijdt nog steeds.16 mei '20 - 22:08:53 -
quote:
Dit schreef Piep
Ik zou er direct mee naar een garage gaan. Als he koelvloeistof helemaal op is, heb je ergens een lek. Kan van alles zijn, kan heel kostbaar zijn. En geen meter meer rijden zonder. Bij mij bleek het een lekke koppakking te zijn.
Precies, had ik ooit met een escort. Reed daarom met 20 liter water rond. Voor vertrek auto vullen.... was idd niet goed voor de auto. Na een paar maanden kwam ie op de sloop.16 mei '20 - 22:10:18 -
quote:
Dit schreef Tuwa
Ik vertrouw liever niet op informatie van mensen die gokken en raden en het ook niet weten.
Daarom aan jou de vraag of je zelf er G11 in zou gooien als het nu jouw auto was en je er zo meteen mee weg moet?
Ik gok niet. Ik heb het opgezocht. Alle motoren van dat model hadden in 1997 de groene koelvloeistof en die is vervangen door G11 (de blauwe)
Ja, ik zou het in mijn auto gooien. Je kunt de roze er ook ingooien hoor zolang je het maar niet mengt.
Zou ik er mee gaan rijden? Dat is een andere discussie. Een koelsysteem is een gesloten systeem dat onder druk functioneert. Dat kan niet leeg zijn. Dus...of er is een slang lek, gat in de radiateur of een lekke koppakking.
De eerste 2 weet je zo door onder de auto te kijken. Ligt daar geen koelvloeistof dan is het een lekke koppakking.16 mei '20 - 22:12:32 -
Dankjewel allemaal, ik weet genoeg.
16 mei '20 - 22:12:34