Stack (van transIP)

Stack (van transIP)  

Onderwerp van Dayenne

BEHEERD DOOR:
rdolfijn

Dit onderwerp is gesloten.
door Dayenne zelf op 22 augustus 2021 om 21:12:08

Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    En ook Google foto's met onb opslag in hoge kwaliteit gaat er aan...
    Plaatje
  2. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    En ook Google foto's met onb opslag in hoge kwaliteit gaat er aan...


    SmileSmile
  3. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef koen
    is het niet goedkoper om een 2TB harddisk te nemen?


    Ik heb meerdere backups. Door ervaring wijs maak ik backups van backups. Maar als de boel hier in de fik vliegt heb ik een probleem.
    Ik overweeg nu ook een grote cloud (zeker 1, mogelijk 2 TB), heb er ook wel wat geld voor over, maar het moet wel uit een kleine beurs.

    Ik volg jullie reacties!
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik wil het liefste overstappen naar een optie die niet verbonden is aan Google, microsoft of Apple en met Europese wetgeving, ik denk dat ik bij NordVpn uitkom omdat die ook opslag bieden tot 15 gb voor weinig
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Google snuffelt in je bestanden, daar heb ik geen trek in. Niet dat ik wat te verbergen heb, maar het idee. Ik denk dat ik serieus ook maar een hd overweeg. Zeker nu alles opgedoekt wordt.

    Bij stack heb ik een aanvraag gedaan voor 250gb. Dat wordt mijn foto backup (nu worden al mijn foto's met mijn mobiel gemaakt, automatisch gebackupped naar Google foto's). Documenten kunnen voorlopig wel op Google drive blijven. Ff kijken hoe lang ik met stack vooruit kan.
  6. DickL
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van DickL
    Koop een NAS en maak je eigen cloud. Ik heb het niet zo op die cloud providers. Kunnen zomaar alles veranderen. Kijk naar Google, Flickr etc. Wel ook je nas backuppen en deze schijven op een andere locatie bewaren. Er is wel eens een schijf gecrasht in de nas maar kon door de backups (eenmaal ingesteld gaat dat automatisch) alles terugzetten. Een tweede backup ligt ergens anders. Ik moet er niet aan denken dat ik al mijn foto’s kwijt zou zijn.
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

  8. Erik010
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Erik010
    Kijk dan altijd even hier voor vergelijk >>LINK<< Smile
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Mooie aanbieding
    >>LINK<<

    Aanbieding is verlopen.
  10. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Aanbieding is verlopen.


    Ik heb goede ervaringen met dat merk, één van mijn externe HD's is daarvan.

    Maar ik zoek daarnaast naar een mooie cloud van 1-2 TB. Mag Google, OneDrive o.i.d. zijn en er hoeven geen familie-accounts aan te hangen. Ik ben het nog aan het uitzoeken. Google is handig in gebruik, en ach, privacy heb je al niet meer zodra je je laptop of telefoon installeert.
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Voor mij is een hd niet echt ideaal. Ik sta op de wachtlijst van Stack. Geen idee op welke plaats. Ik wacht even op black friday. 5tb heb ik niet nodig. 1 is voor mij meer dan zat. Dan zet ik daar alle foto's op die nu in Google foto's staan en alles wat op stack staat. Dat zijn bewaar dingen. Binnen Google drive kan ik dan nog wel een tijdje tijdelijke dingen opslaan.
  12. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef fleurie
    Ik heb meerdere backups. Door ervaring wijs maak ik backups van backups. Maar als de boel hier in de fik vliegt heb ik een probleem.
    Ik overweeg nu ook een grote cloud (zeker 1, mogelijk 2 TB), heb er ook wel wat geld voor over, maar het moet wel uit een kleine beurs.

    Dat van die dubbele backups is herkenbaar. Smile Maar inderdaad, het is best link om al je backups op één locatie te hebben. Ik heb vorig jaar dan ook de knoop doorgehakt om een externe backup te regelen.

    Na wat zoeken en vergelijken ben ik uitgekomen bij Backblaze. Kost $6 per maand / $60 per jaar / $110 per 2 jaar en de hoeveelheid data die je mag backuppen is onbeperkt, mits fysiek gekoppeld aan je pc. Ook externe USB-disks kunnen worden gebackupt, mits ze minimaal 1x per 30 dagen gezien worden door de software.

    Backblaze bewaart verwijderde bestanden 30 dagen, maar als je bijbetaalt ($2 per maand) kun je die periode tot een jaar verlengen. Als je het na een crash te lang vindt duren om de backup te downloaden, kun je (uiteraard tegen betaling) je gegevens ook op een USB-stick of externe harddisk laten opsturen. En volgens mij krijg je je geld zelfs terug als je die disk binnen een maand terugstuurt.

    Wat wel jammer is, is dat dit abonnement niet werkt als je een NAS wilt backuppen; daar hangt een ander prijskaartje aan. Voor mijn 10TB NAS zou dat op iets van $600 per jaar komen. Ik heb dat opgelost door een disk van 12TB aan mijn pc te hangen als on-site backup van mijn NAS. Die on-site backup valt dan wel onder mijn gewone abonnement. De aanschafprijs van die disk had ik zo in een maand of 7 terugverdiend.
Terug naar de lijst