Stack (van transIP)

Stack (van transIP)  

Onderwerp van Dayenne

BEHEERD DOOR:
rdolfijn

Dit onderwerp is gesloten.
door Dayenne zelf op 22 augustus 2021 om 21:12:08

Terug naar de lijst
  1. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    En dat is unlimited? (sorry, ik heb tegenwoordig wat problemen met begrijpend Engels lezen)
    Aan 12 TB kom ik niet, maar met 2 kan ik werkelijk mijn complete bestanden kwijt.

    Ik ga eens wat reviews lezen!

    EDIT: oei,,, >>LINK<<
  2. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Ik kreeg deze aanbieding ook nog in mijn mail


    >>LINK<<
  3. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef fleurie
    En dat is unlimited? (sorry, ik heb tegenwoordig wat problemen met begrijpend Engels lezen)
    Aan 12 TB kom ik niet, maar met 2 kan ik werkelijk mijn complete bestanden kwijt.

    Ik ga eens wat reviews lezen!

    EDIT: oei,,, >>LINK<<

    Ik vind het logisch hoor. Dat ze 30 dagen na opzeggen alle data verwijderen. Dat vind ik geen oei. Ja hooguit van de eigenaar van de data.

    Maar goed om te weten. Ik zal mijn data nog eens op een extended hd overschrijven
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Blackbaze valt onder Amerikaanse wetgeving toch?
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Ik kreeg deze aanbieding ook nog in mijn mail


    >>LINK<<




    Die is wel heel erg duur
  6. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef scar

    Ik vind het logisch hoor. Dat ze 30 dagen na opzeggen alle data verwijderen. Dat vind ik geen oei. Ja hooguit van de eigenaar van de data.

    Het is niet zozeer 30 dagen na opzeggen, maar 30 dagen nadat een disk voor het laatst door de software is gezien. Het idee daarachter is dat de personal backup alleen mag worden gebruikt voor disks die daadwerkelijk in gebruik zijn. Dat gaat inderdaad mis als je drie maanden van huis bent en na twee weken je computer (die je aan had laten staan) crasht (*). Dan ben je én de gegevens op je disk kwijt én je backup daarvan. Dat is op zich wel 'oei', maar vind ik op zich Backblaze niet aan te rekenen, omdat dit afgesproken gedrag is.

    Wat ik ook vaak in de commentaren zag staan, was dat de software niet alle bestanden backupt. Dat is iets wat ik zelf nog niet heb geconstateerd. In mijn backup staan >1,9 miljoen bestanden, dus het is een beetje onbegonnen werk om dat volledig na te lopen, maar ik neem wel eens een steekproef en heb nog nooit een bestand gemist. Wel is het zo dat sommige types (.exe, .iso, etc) niet gebackupt worden en standaard staat er ook een limiet op de bestandsgrootte ingesteld (maar die kun je eenvoudig wijzigen).

    Het enige waar ik geen ervaring mee heb, en waar ik ook wel een paar 'oei's van heb zien langskomen, is data-recovery. Als ik een test-restore doe lukt dat (duurt wel vrij lang, maar dat vind ik nog het minst erg) maar ik heb gelukkig nog geen ervaring met wat er gebeurt als mijn disk crasht of mijn pc wordt gestolen.

    (*) Naschrift: ik lees net dat de laatste backup-snapshot 6 maanden bewaard wordt, dus het zou geen probleem moeten geven als je pc drie maanden uit staat. Maar het zou nog wel problemen kunnen geven als je computer aan blijft staan en een van de disks gaat kapot; de bestanden op die gecrashte disk worden dan door de software beschouwd als gewist en zullen na 30 dagen van de server worden verwijderd.
    26 nov '20 - 14:25:05 / 26 nov '20 - 14:48:38
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Ik heb nog altijd niks vernomen van Stack.
  8. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Blackbaze valt onder Amerikaanse wetgeving toch?

    Ze hebben ook een datacentrum in Amsterdam; die servers vallen onder de Europese wetgeving. Bij het aanmaken van een account kun je aangeven dat je gebruik wilt maken van de Europese servers. Ik weet niet of dat later nog te wijzigen is.
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef WilM

    Ze hebben ook een datacentrum in Amsterdam; die servers vallen onder de Europese wetgeving. Bij het aanmaken van een account kun je aangeven dat je gebruik wilt maken van de Europese servers. Ik weet niet of dat later nog te wijzigen is.



    Maar je gaat het contract aan met een Amerikaans bedrijf toch? Dan kan ik toch ook bij Google oid blijven ivm toegang tot mijn data, dan maakt het toch niet uit waar ze de servers hebben staan.
  10. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    in bepaalde veiligheidsnormen (oa NEN7510) wordt voorgeschreven dat gegevens worden opgeslagen In Nederland. Op grond van europese wetgeving zijn europese opslagsystemen hieraan gelijkgesteld.

    Een serverpark binnen europa valt onder de europese (dan wel nationale) wetgeving. Daar moeten buiten-europese bedrijven aan voldoen. Die doen ze door een "administratief" hoofdkantoor in te richten. Dublin en Amsterdam zijn populaire vestigingsplaatsen voor dit soort brievenbus firma's.

    Ik denk dat de grote tech bedrijven europse klanten automatisch aan europse datacentra koppelen. Ik zie niet in wat het voordeel voor hun zou zij als men europese klanten op aziatische danwel amerikaanse datacentra te zetten.
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Bij Amazon 1tb voor 39 euro. >>LINK<<

    2tb voor 52 euro. Eenmalige aanbieding. >>LINK<<
  12. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Maar je gaat het contract aan met een Amerikaans bedrijf toch? Dan kan ik toch ook bij Google oid blijven ivm toegang tot mijn data, dan maakt het toch niet uit waar ze de servers hebben staan.

    Het bedrijf is verplicht de privacywetten aan te houden van het land waar ze diensten aanbieden.
Terug naar de lijst