Het moestuinseizoen begint weer!

Het moestuinseizoen begint weer! 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo

Dit onderwerp is gesloten.
door nienkevb zelf op 14 januari 2023 om 20:45:22

Terug naar de lijst
  1. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ik zag inderdaad daar de temperatuur net boven 0 blijft. Ik houd de wamteminnende plantjes voorlopig lekker binnen.

    Ik zag dat er een plantenminibieb vandaag open gaat hier in de buurt. Kun je zelf stekjes inzetten en andere meenemen. Ik heb gezegd dat ik mijn stekjes nu nog niet daarin zet. Zonde om ze dood te laten gaan. Maar ik ben wel benieuwd, toch eens even langslopen straks.
  2. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Radijsjes en spinazie komen al op in de volle grond! Heb net weer een handvol winterpostelein meegenomen voor een lekkere pesto. En bij mijn tuintjesbuurman komen de eerste asperges al boven de grond. Zo jammer dat hij ze niet steekt .... in ieder geval weet ik dan dat het bij mij ook niet lang meer duurtSmile
    Plaatje
  3. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Lekker asperges. Dat wil zeggen ik ook nog.

    Ja, de spinazie gaat goed. Goed voor de spinazie dat het niet zo warm blijft want dan schiet ie zo snel door. Ik had de spinazie vroeg gezaaid. De eerste echt blaadjes komen al.

    En vriend zei dat de derde rabarber ook boven is gekomen. SmileSmile

    Winterpostelein, oh, dat wil ik ook weleens proberen.
  4. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Staat dat ook bij jou in de tuin? Hier woekert het gigantisch dus ik haal er regelmatig een haffeltje uit. Ik hoef er verder niets aan te doen het groeit echt overal. En in de winkel is het heel duur.

    En wauw, spinazie met echte blaadjes, bij mij zijn het nog de eerste sprietjes. Maar het komt vanzelf.
  5. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    O, ik zie net dat vanaf volgende week weer moestuintjes bij AH zijn!!!
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    O, ik zie net dat vanaf volgende week weer moestuintjes bij AH zijn!!!



    Hopelijk dit keer weer leuke plantjes.
  7. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Staat dat ook bij jou in de tuin? Hier woekert het gigantisch dus ik haal er regelmatig een haffeltje uit. Ik hoef er verder niets aan te doen het groeit echt overal. En in de winkel is het heel duur.

    En wauw, spinazie met echte blaadjes, bij mij zijn het nog de eerste sprietjes. Maar het komt vanzelf.

    Hier groeit wel zomerpostelein.

    Mijn kers was net open aan het gaan. Ben benieuwd wat die kou doet. En insecten om te bestuiven daar is het ook te koud voor...
  8. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Anthea

    Hier groeit wel zomerpostelein.

    Mijn kers was net open aan het gaan. Ben benieuwd wat die kou doet. En insecten om te bestuiven daar is het ook te koud voor...


    Ja, dit is voor de bloesem niet fijn... de tuinders houden ook hun hart vast. Volgens mij was mijn kers nog niet zo ver. Ik durf straks niet te gaan kijken...
  9. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Ja ik had een stukje gezien op de tv over een tuinder.
  10. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Het komt toch wel op ondanks de kou. En de kers bloeit nog en heeft ook nog dichte knoppen erbij dus wie weet...

    Gisteren hebben we aardappels gepoot, de eerste. Dat moest nu toch wel echt. Ik heb wat foto’s gemaakt.
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  11. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Wauw, wat goed zeg! Hadden jouw aardappeltjes al bladeren voordat je ze pootte? Ik heb de mijne in de grond gedaan maar die hadden alleen van die lange wortels. Mijn veldertjes kwamen al wel op zag ik voor het weekend en ook de radijs. En straks mijn ommetje naar de tuin om te kijken of er al scheurtjes in de Aardenburg van de asperges komen, ik verwacht deze week een eerste asperge te kunnen oogstenSmile
  12. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    De mijne hadden buiten tegen het raam liggen kiemen en hadden hele kleine spruiten. Maar ze zitten wel diep deze keer dus ik ben benieuwd.

    Ja, de kapucijners en de tuinbonen en erwten idd, spinazie, snijbiet, wortel, radijs..

    Ja, asperges zou ik ook wel willen. Wel groene met die klei hier. Heerlijk hoor.

    Ik wil nog twee rabarber bij hebben. Gaaf zo’n hele rij rabarber denk ik.
Terug naar de lijst