Bij mij inschrijven

Bij mij inschrijven  

Onderwerp van Nance

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Nance zelf op 3 mei 2021 om 08:14:33

Terug naar de lijst
  1. Nance
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nance
    Mijn dochter en haar vriend zijn het reizen naar elkaar een beetje beu, snap ik ook wel, de treinreis duurt nogal lang. Hij kan zijn opleiding in Tilburg verder voortzetten en kan bij mijn dochter op haar kamer wonen, studentenhuis. Nu staat mijn dochter nog bij mij ingeschreven, heel verhaal maar prima. Nu vragen ze of haar vriend ook bij mij ingeschreven mag worden. Ik ontvang nergens toeslagen voor en zie geen probleem, maar is dat ook zo, denk ik te makkelijk?

  2. Sonja14
    Gewoon of toch niet?

    Toon alleen de berichten van Sonja14
    Als je dochter al bij jou ingeschreven staat, ben je al niet alleen wonend voor allerlei regelingen, zoals afvalstoffenheffing etc. dus maakt het volgens mij niet uit.
    Wel is het slim als je dochter ingeschreven staat daar waar ze straks wil wonen. Want dat maakt een woning zoeken toch iets makkelijker later.
  3. Nance
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nance

    quote:
    Dit schreef Sonja14
    Als je dochter al bij jou ingeschreven staat, ben je al niet alleen wonend voor allerlei regelingen, zoals afvalstoffenheffing etc. dus maakt het volgens mij niet uit.
    Wel is het slim als je dochter ingeschreven staat daar waar ze straks wil wonen. Want dat maakt een woning zoeken toch iets makkelijker later.


    Ik heb nog een dochter thuis wonen, dus idd, ik woon nog lang niet alleen. Op de dag dat ze 18 werdt heb ik haar ingeschreven bij de woningbouw, kan maar geregeld zijn😉

  4. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Waarom willen ze dat dan?
  5. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    Heb je geen toestemming nodig van de verhuurder of hypotheekverstrekker? Ook al is het fictief, op papier wordt de vriend van je dochter mede-bewoner. Daarnaast: je hoopt het natuurlijk niet, maar wat als de relatie uitgaat of wat als hij door omstandigheden ineens een bijstandsuitkering moet aanvragen?
  6. Heel eerlijk?
    Ik zou de vriend van je dochter niet bij jou inschrijven. Kan hij niet ingeschreven blijven staan waar hij nu woont of bij zijn ouders? Of in het studentenhuis?
  7. Yvonne-
    svp niet Quoten

    Toon alleen de berichten van Yvonne-
    quote:
    Dit schreef Eric1
    Heb je geen toestemming nodig van de verhuurder of hypotheekverstrekker? Ook al is het fictief, op papier wordt de vriend van je dochter mede-bewoner. Daarnaast: je hoopt het natuurlijk niet, maar wat als de relatie uitgaat of wat als hij door omstandigheden ineens een bijstandsuitkering moet aanvragen?


    Je hebt toch geen toestemming nodig van je hypitheek vestrekker? Dat klinkt heel krom...dat betekent dat je geen vrije keuze hebt in met wie je samen wilt wonen..
  8. Yvonne-
    svp niet Quoten

    Toon alleen de berichten van Yvonne-
    quote:
    Dit schreef Marlies
    Heel eerlijk?
    Ik zou de vriend van je dochter niet bij jou inschrijven. Kan hij niet ingeschreven blijven staan waar hij nu woont of bij zijn ouders? Of in het studentenhuis?


    +1
    Ik zou het ook niet willen. Het gaat nu goed. Ik weet niet wat voor rechten hij krijgt als hij bij jou 'woont'?
  9. Mimi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mimi
    Kan hij soms door bij jou ingeschreven te staan een uitwonende beurs/extra studiefinanciering aanvragen?
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Waarom schrijft hij zich niet in bij zijn ouders?
  11. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    quote:
    Dit schreef Yvonne-


    Je hebt toch geen toestemming nodig van je hypitheek vestrekker? Dat klinkt heel krom...dat betekent dat je geen vrije keuze hebt in met wie je samen wilt wonen..

    Ik las het ergens. De vriend woont er weliswaar niet maar op papier wel. Als ik wil onderverhuren in mijn koophuis dan moet ik officieel toestemming vragen aan mijn hypotheekverstrekker.
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Eric1

    Ik las het ergens. De vriend woont er weliswaar niet maar op papier wel. Als ik wil onderverhuren in mijn koophuis dan moet ik officieel toestemming vragen aan mijn hypotheekverstrekker.

    Onderhuur is iets anders dan zelf in het huis wonen en iemand bij je in laten wonen (volgens het gba).
Terug naar de lijst