Ervaring android mediaspeler

Ervaring android mediaspeler 

Onderwerp van Dayenne

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Dayenne zelf op 25 mei 2021 om 10:48:07

Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Binnenkort stopt mijn tv abo bij mijn provider. Via nlziet ben ik goedkoper uit. Nu overweeg ik een android mediaspeler (x96 van xiaomi bijv). Iemand hier ervaring met dergelijke mediaspelers?
  2. LeonB
    Pluk de dag!

    Toon alleen de berichten van LeonB
    Ik heb een android mediaspeler liggen, maar gebruik hem momenteel niet. Eigenlijk vind ik het een onding. Vreselijk onhandige bediening en navigatie door het menu. Het type wat ik heb is een A95X van een onbekend merk. Misschien dat de Xiaomi, die jij op het oog hebt, gebruiksvriendelijker is.
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Bedankt voor het delen van jouw ervaring.
  4. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    Ah, ik heb net vrijdag een Shield Tv, Android TV speler gekocht, dat is misschien meer dan wat je zoekt, maar het is ook een media speler, en niet heel goedkoop.
    >>LINK<<
    >>LINK<<

    Dit is inmiddels de 4e mediapaler die ik heb, of ze doen niet wat ik wil of ze gaan stuk, met deze hoop ik wat langer te doen.
    En het is eigenlijk best een decent ding, je kan allerlei Android apps installeren (VLC bijvoorbeeld) en zaken als Netflix zijn al voorgeinstalleerd.

    Met een gestylde afstandsbediening is het in het begin even zoeken welke knop je vooral op welk moment moet hebben voor bepaalde functies.
    Enige wat ik nog niet gevonden heb is hoe files van een ingestoken USB te verwijderen, maar ik vertrouw erop dat ik dat nog uitvind.

    Installatie ging soepel.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Welke 4 had je hiervoor?
  6. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    Laatste was een WD tv, die is stukgegaan nu.
    Er slingert nog ergens een Playon Essential, en de MI box doet gewoon helemaal niet wat ik wil.
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Leonard
    Laatste was een WD tv, die is stukgegaan nu.
    Er slingert nog ergens een Playon Essential, en de MI box doet gewoon helemaal niet wat ik wil.

    Ik had al gelezen dat het ram geheugen wel erg essentieel is. Mi heeft dacht ik maar 1gb.
  8. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    ik heb ook een media speler, een op android gebaseerd kodi kastje uit china.

    Hiermee kan je vanalles bekijken wat ons publieke bestel niet uitzend of niet durf uit te zenden. Via plugins is er voor alles wat wils. Het kost je alleen heel veel tijd op de juiste plugins te vinden die passen bij hetgeen jouw belangstelling heeft. Van de nieuwste films (of oude films) tot en met F1 races. Dit wisselt ook wel eens en moet je ineens op zoek naar een nieuwe plugin. Er zijn heel veel forums waar je informatie vandaan kan halen.

    ik kijk eigenlijk nooit meer en dacht eraan om het kastje op MP te zetten. Als ik jou er een plezier mee kan doen, dan mag je deze hebben. Wat je ook doet, gebruik wel via een VPN, anders loop je het risico dat de de buma-gestapo aan de deur krijgt (mijn VPN account is intussen verlopen).
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Ik was sws niet van plan om naar betaalde zenders te gaan kijken met een omweg (en dan dus -bijna- gratis). Ik wil gewoon niet via mobiel en Chromecast tv kijken maar rechtstreeks aangesloten op ethernet. Dat is het hele eiereten. En ik neem een abo op NLziet. (Ik heb een domme tv)

    Er is voor mij al een kastje onderweg met een airmouse.
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Kastje ontvangen en gaat weer retour. Kwetsbare elektronica verpakken in een bubbeltjes envelop Smile daarnaast was de doos van het apparaat zelf vies (koffie vlekken) en zat op de voetjes van de mediaspeler stof. Dat kan niet goed gaan.
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Heb besloten om toch maar gewoon de Chromecast in te zetten.
Terug naar de lijst