woonadres voor student zonder woonplek

woonadres voor student zonder woonplek 

Onderwerp van 00h

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door 00h zelf op 14 september 2022 om 19:20:14

Terug naar de lijst
  1. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Als student heb je een woonadres nodig
    indien je geen kamer kunt vinden wordt dat lastig en dan kun je een briefadres opgeven
    dit formulier kun je dan invullen:


    >>LINK<<

    wat veel vragen!

    de studente die bij mij verblijft (via Couchsurfen) vraagt me of ik haar briefadres wil worden.
    ik zei nee

    dus heeft ze een ander adres nodig, ik zit te zoeken naar een postbus of zo iets

    >>LINK<<

    heeft iemand ervaring met het oplossen van dit probleem?

    Wat wel en wat niet te doen?


  2. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone
    Alleen als u geen woonadres heeft, of als u verblijft in een instelling, kunt u zich door uw gemeente laten inschrijven op een briefadres (postadres). Dit is een adres waar de overheid iemand zonder woonadres kan bereiken. U kunt als briefadres geen postbus gebruiken.

    Kan ik mijzelf laten inschrijven op een briefadres?>>LINK<<

    Maar....waar staat ze nu ingeschreven dan, want je kunt alleen jezelf overschrijven van adres naar adres, en nooit uitschrijven. Uitschrijven kan alleen als je het land verlaat.
  3. Caroline
    Kwijtruimer

    Toon alleen de berichten van Caroline
    Haar laatste adres opgeven. Nooit jouw adres! Ze is geen dakloze zwerver toch? Anders via de gemeente een postadres vragen, via Centraal Onthaal of hoe dat bij jullie heet.
  4. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    Haar adres is in Duitslan dat kan niet, ze heeft een adres in Amsterdam nodig om ingeschreven te kunnen blijven op de UVA.
  5. Caroline
    Kwijtruimer

    Toon alleen de berichten van Caroline
    Dan gaat ze naar het gemeentehuis en vraagt daar waar ze een postadres kan krijgen. Ze kan internetten op een mobiel? Dan kan ze ook informatie opvragen. Nu ben jij aan het regelen? Zou ik niet doen.
  6. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef Caroline
    Dan gaat ze naar het gemeentehuis en vraagt daar waar ze een postadres kan krijgen. Ze kan internetten op een mobiel? Dan kan ze ook informatie opvragen. Nu ben jij aan het regelen? Zou ik niet doen.


    Mee eens.
  7. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    quote:
    Dit schreef Caroline
    Dan gaat ze naar het gemeentehuis en vraagt daar waar ze een postadres kan krijgen. Ze kan internetten op een mobiel? Dan kan ze ook informatie opvragen. Nu ben jij aan het regelen? Zou ik niet doen.


    Ik dacht meteen , jij bent toch ziek vrouw Smile
  8. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    quote:
    Dit schreef Caroline
    Dan gaat ze naar het gemeentehuis en vraagt daar waar ze een postadres kan krijgen. Ze kan internetten op een mobiel? Dan kan ze ook informatie opvragen. Nu ben jij aan het regelen? Zou ik niet doen.




    Ik ben het zo met je eens.

    00h'tje, waarom steek je je nek zo uit? Je hebt toch gewoon je eigen werk en zaken?
    Ze kan wel van Duitsland naar Nederland komen om te studeren, ze kan onderdak regelen, maar een adres vinden kan ze niet. Doei doei.
  9. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Dat dus.



    En daarbij heeft de UvA alle buitenlandse studenten zonder verblijfplek afgeraden om te komen.

    >>LINK<<
  10. Caroline
    Kwijtruimer

    Toon alleen de berichten van Caroline
    En hoe lang blijft ze logeren op de bank? Je weet dat als dit langer dan vier weken is dat het geen logeren meer is maar inwoning? Dat jij dan verantwoordelijk bent? Dat we allen hier familie of vrienden langer laten logeren als dat nodig is maar dat je deze logee zo toegang verschaft tot alles wat ze nodig heeft? Tot het verkrijgen van een vaste woonplek? En dat ze dit misschien heel goed weet? Ultimatum stellen Ooh. Vandaag gaat ze dat regelen.
  11. quote:
    Dit schreef Malero

    00h'tje, waarom steek je je nek zo uit? Je hebt toch gewoon je eigen werk en zaken?
    Ze kan wel van Duitsland naar Nederland komen om te studeren, ze kan onderdak regelen, maar een adres vinden kan ze niet. Doei doei. [/B]

    Precies!

    En je hebt corona 00h!
  12. Cees
    Oemoemenoemoe

    Toon alleen de berichten van Cees
    Op de universiteit zal men vast weten hoe iemand zich hier Nederland als student kan vestigen.
    Daarnaast is die informatie bij de gemeente aanwezig omdat zij de personen registratie in ons landje bijhouden.

    Toen ik je beterschap wenste vanwege je corona besmetting schreef ik ook te hopen dat je jezelf de rust kunt gunnen om goed te herstellen.

    Door nu weer deze problemen over te gaan nemen van je bezoek, lijkt dat niet echt te lukken!

    Niet doen 00h.

    Problemen laten waar ze horen en jezelf de rust gunnen die nu nodig is
Terug naar de lijst