Wat is wijsheid bij het kopen van een andere auto. 

Onderwerp van Sonja14

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Sonja14 zelf op 19 maart 2024 om 20:45:40

Terug naar de lijst
  1. Sip
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Sip
    Leuk om te lezen dat jullie allemaal voor een Japanse auto gaan. Ik heb wel eens in een Toyota hybride gereden maar dat is niet mijn ding, zal ook wel een kwestie van wennen zijn. Maar er staan best wel veel Yaris Hybride op internet. Dan rij je in het dorp/stad electrisch (schat ik in).
    Kijk ook eens naar de VW Up of Skoda Citygo. Kleine auto's die ook erg goed zijn. Of anders een Chrysler 300CSmile Tussen deze 2 heb je héél véél keus.

    Europese auto's zijn ook goed. Een Fiat 500 (moet je van houden) of Renault Clio. Er is enorm veel keus. Gewoon even kijken en vooral voelen waar jij je het prettigst in voelt.

    Succes!
  2. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    quote:
    Dit schreef MarjanvanE
    Koop een Japanse auto...goed en redelijk waardevast.

    Een Toyota Aygo, daar kan geen trekhaak onder.
    Maar er is keuze genoeg.
    Daihatsu is ook van Toyota, net als Lexus.

    Of een Honda, Mitsubishi en zijn er nog meer Japanse auto's?



    Ik neem aan trekhaak tbv fietsendrager
    Dat kan wel.
    Toyota is waardevast en weinig storingen.

    Ik zou voor 10 jaar benzine gaan.
    vd Geest in Ter Aar ff kijken voor een hybride
  3. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    quote:
    Dit schreef Sip
    Leuk om te lezen dat jullie allemaal voor een Japanse auto gaan. Ik heb wel eens in een Toyota hybride gereden maar dat is niet mijn ding, zal ook wel een kwestie van wennen zijn. Maar er staan best wel veel Yaris Hybride op internet. Dan rij je in het dorp/stad electrisch (schat ik in).


    Nope
    Hybride en plug-in rij je niet “alleen elektrisch”
  4. Henri055
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Henri055
    Persoonlijk denk ik dat de electrifiatie niet zo'n vaart loopt dat je over 5 jaar zorgen moet maken over de restwaarde van een benzineauto.
    Dus koop wat je wil; 5 jaar en dan verkopen of 10 jaar en helemaal afschrijven.
    Mocht je toch twijfelen: een auto voor 10 jaar is wel de veiligste optie. In die 10 jaar moet je hem dan wel afschrijven, want in 2034 krijg je vermoedelijk niks meer voor een benzineauto van ruim 10 jaar.
  5. Tresie56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Tresie56
    quote:
    Dit schreef Sanni66
    Ik heb het vorig jaar een 3 jaar oude Mitsubishi spacestar benzine gekocht met de gedachte hier kan ik nog heel wat jaren mee vooruit. En dan zie ik t wel weer


    Die heb ik ook gekocht in 2019. Prima auto, nú ondertussen ruim 6 jaar oud.
    Geschikte aankoopprijs. Minder duur dan andere de Japanners Suzuki, en Toyota.
    De onderhoudskosten zijn laag.

    Ik ben wel naar een garage, in een dorp hier in de buurt gegaan, waar een broer woont, en een neef werkt.

    Als ik er om vraag wast hij ook nog mijn auto, en aan het zuigen aan de binnenkant wordt ook gedacht.


    Laat je als vrouw niets aanpraten. Neem desnoods bij de aankoop iemand mee.
    Maak een proefrit en zorg voor de wettelijke garantie.


    Succes Sonja.Smile
  6. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje
    Ik zou nog lekker een benzine auto kopen. Electrice is zo goedkoop nog niet.
    Een zware auto is meer belasting. Advies is om niet s' avonds te laden? Ivm netbelasting. Smile Ik hoor van de electrice auto-eigenaren/leasers alleen maar klachten wb kosten en beschikbaarheid op lange afstanden.
    Je kan bijna niks zelf. Bij elk euveltje moet je naar de garage , aan de computer.
    Een nieuwe accu kost een godsvermogen.

    Maak een lijstje van te voren welke eisen je hebt. En hou je er ook aan. Ook aan je budget.
    Cruise controle, airco, stoel/ stuurverwarming, banden, zithoogte, maandelijkse lasten aan verzekeringen en belasting.

    Ik had een sportieve luxe Honda. Heerlijke auto met alle luxe. Maar ik heb hem ingeruild voor mijn Opel Agilla. 💙💚. Gewoon omdat ik hem overal tussen kan parkeren, heel zuinig is, haast nooit wat aan mankeert en een heerlijke in en uitstap heeft zodat ik niet op mijn knieën er uit hoef te kruipen. Ik ben er zo blij mee. Ik zal hem tot de draad afrijden.
    Succes.
  7. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Koop wat bij je past, zowel benzine als (deels) elektrisch. Niet alleen het formaat auto, ook de vaste lasten (wat wordt het tarief voor een (deels) elektrische auto straks voor de motorrijtuigenbelasting? Nu nog een grote vraag, want de overheid weet het niet..

    Gebruikte auto's zijn niet goedkoop meer.
    Qua waardeverlies zou ik niet zo'n zorgen maken. Fossiele brandstof blijft écht nog wel nodig, de komende 20 ~ 30 jaar.

    Elektrisch rijden kán wel heel comfortabel zijn. In NL langere ritten maken met een tussenstop bij een snellader kan goed tegenwoordig. Zijn er genoeg van, ook op het onderliggend wegennet komen er meer (o.a. BP.Pulse). Kost wel geld en de elektriciteit tarieven zijn niet zo doorzichtig als de prijs van een liter euro 95 brandstof, helaas.

    Succes met je keuze . een budget en formaat (hoeveel deuren) maakt een advies geven makkelijker. ' Japans' is niet altijd foutloos en vaak wat magertjes qua roest preventie.
  8. Sonja14
    Gewoon of toch niet?

    Toon alleen de berichten van Sonja14

    Dank jullie wel voor julie reacties. Ik wilde weten wat slimmer was en ga dus voor een benzine auto voor de komende 10 jaar.
Terug naar de lijst