Terug naar minimumloon ivm ziekte ?

Terug naar minimumloon ivm ziekte ? 

Onderwerp van Angelika

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst

  1. misschien heb je een nul-uren contract en ben je daarom teruggezet naar minimumloon?

    Smile

  2. Nee geen 0-uren contract.

  3. quote:
    Dit schreef vilain56


    Maar een CAO mag niet strijdig zijn met de wet.



    Dat is een CAO dan ook nooit Vilain, zou gek zijn als het ministerie een AVV afgeeft voor iets strijdig met de wet Smile
  4. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle
    Ik heb hetzelfde meegemaakt. Vorig jaar april werd ik ziek, niet een griepje, maar ik werd plotseling met een hartinfarct geconfronteerd. Ik heb 3 dagen op de IC gelegen na een dotter operatie en daarna volgde een lange weg van revalidatie. Mijn toenmalige bazin vond dat ik na 4 weken wel weer kon werken. Maar omdat de revalidatie nog moest beginnen, leek mij dat geen goed idee. Ik was hondsmoe en ook de arbo arts heeft mij verboden te gaan werken. Na 7 weken belde ze weer en zei dat ik nou toch echt moest komen, omdat ze me nodig had.

    De arbo arts raadde dit ten zeerste af. Mijn bazin verweet mij dat ik er een slaatje uit wilde slaan. Ik heb me altijd voor meer dan 100% voor haar ingezet, dus ik vond dat op zijn zachtst gezegd niet aardig.
    Ik had 2 maanden voor mijn infarct een vakantie geboekt voor de juli periode. Zij vond wel dat ik mocht gaan, maar dat kostte mij wel m'n vakantiedagen. Daar was ik het niet mee eens. Dan zou ik moeten annuleren zei ze.
    Uiteindelijk ben ik wel gegaan en heeft zij alle dagen van mijn verlofdagen afgetrokken. In juni ben ik wel, op haar uitdrukkelijk aandringen, 2 dagen gaan werken, maar dat was geen succes. 3x ion de week naar het revalidatiecentrum en 2 dagen werken, dat heeft me gesloopt. Ik ben op aanraden van de arbo arts gestopt met werken, om me volledig te kunnen richten op mijn herstel.
    In november 2010 liep mijn contract bij mijn bazin af, ik werkte er toen 2 jaar, en zij gaf mij te kennen dat ze het contract niet wilde verlengen. Nou, ik vond dat niet zo heel erg.

    Diezelfde week kreeg ik van haar accountant een mail waarin hij schreef dat zij mij een half jaar ten onrechte 100% van mijn salaris had uitbetaald en dat het direct verrekend zou worden met mijn salaris. Ze had inmiddels een betalingsachterstand van 3 maanden opgebouwd. Ik heb haar aangetekend een loonvordering gestuurd, waar zij op reageerde met: We zijn aan het uitrekenen wat je van mij krijgt en ik hoop dat je nog even kunt wachten.
    Uiteindelijk kwam er een mail waarin ze had berekend dat ik over een periode van een half jaar 30% salaris moest terugbetalen en dat ze dat zou verrekenen met mijn nog openstaande vakantie dagen. Het kwam er op neer dat ik dus over de laatste maanden niks meer kreeg.
    Ik ben naar het juridisch loket gegaan en ik zou een zaak kunnen aanspannen, maar ze geven mij weinig kans, die te winnen, omdat er in de voorwaarden van de NMT staat vermeld bij ziekte , dat de werkgever verplicht is minimaal 70% van het laatstverdiende salaris uit te betalen. En dat heeft ze gedaan. Punt.
    Ik ben in november ziek uit dienst gegaan, zoals dat zo mooi heet en heb per 1 januari een super leuke baan gevonden, waar ik nog steeds met veel plezier werk.
  5. sis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van sis
    Desiree wat een waanzinnig verhaal!
    Een hartinfarct... en je wilt daar een slaatje uit slaan?
    Wat een raar mens.
    Ik mis het stukje vakbond in dit verhaal, die had daar vast wel op willen kauwen.
  6. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle
    quote:
    Dit schreef sis
    Desiree wat een waanzinnig verhaal!
    Een hartinfarct... en je wilt daar een slaatje uit slaan?
    Wat een raar mens.
    Ik mis het stukje vakbond in dit verhaal, die had daar vast wel op willen kauwen.


    Er is geen vakbond in de tandarts wereld. Wel is er een overkoepelende organisatie, de NMT en ook zij konden niets voor mij doen. Ik kon niets anders , dan me erbij neerleggen.

  7. quote:
    Dit schreef sis
    Desiree wat een waanzinnig verhaal!
    Een hartinfarct... en je wilt daar een slaatje uit slaan?
    Wat een raar mens.
    Ik mis het stukje vakbond in dit verhaal, die had daar vast wel op willen kauwen.



    Daar moet je dan wel lid van zijn. Maar mijn ervaring is dat rechtsbijstand ook een leuke stok achter de deur kan zijn.

    Ik heb zelf ook heel rare dingen meegemaakt met bazen. Godzijdank stond het UWV achter me en hoewel ze nog hebben geprobeerd me financieel een oor aan te naaien, waren mijn woorden "rechtsbijstand" en "dossier reeds geopend" gelukkig genoeg om die paar tientjes (!) alsnog uit te betalen.

    Ons "geval" is allesbehalve uniek.

    Ik weet dat er veel bazen de dupe zijn van zogenaamd zieke mensen, maar die andere kant komt helaas ook teveel voor.

    Een hartaanval... Smile Hoe groot is de plaat dan voor de kop van je baas!

  8. Angelika, wat vervelend zeg, ik kan mezelf indenken dat het een principe kwestie geworden is.
    Bij het UWV kreeg ik altijd 100%, toen ik in de WW moest werd het pas 70%.

    Desiree, wat een nare werkgever had jij, in plaats van dat zij bezorgd om jouw gezondheid is krijg je dit.
    Fijn dat je zo snel een leuke andere baan hebt gevonden!!!

  9. Ik lees het nu pas , jeetje Desiree wat erg !
    Maar wel fijn dat je nu op je plek zit.

    En dan durf ik te klagen Smile

    Ik ben al blij dat mn andere werkgever ( waar ik de meeste contracturen heb) niet zo moeilijk doet en me zelfs nog tegemoet komt met wat ik nog wel kan werken......
  10. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle
    quote:
    Dit schreef Angelika-72
    Ik lees het nu pas , jeetje Desiree wat erg !
    Maar wel fijn dat je nu op je plek zit.

    En dan durf ik te klagen Smile

    Ik ben al blij dat mn andere werkgever ( waar ik de meeste contracturen heb) niet zo moeilijk doet en me zelfs nog tegemoet komt met wat ik nog wel kan werken......


    Als iets je persoonlijk treft, maakt het niet uit, of iets erger is. Voor jou is jouw situatie vervelend. Ik zeg altijd : Het is ergens goed voor, alles heeft een reden. Als ik niet bij mijn vorige werkgeefster was weggegaan, had ik nooit deze leuke ( veel leukere) baan gekregen. En dat zie ik dan weer als een voordeel. Het gaat harTstikke goed met mij, en dat is het voornaamste.
    Smile

  11. Ik MOET nu van werkgever een deskundigenoordeel bij het UWV aanvragen anders krijg ik geen salaris meer zegt ze.
    Alleen kost dat 50 euro .
    Mag en kan zij dit van mij vragen ?

    Ik heb maar even t juridisch loket gebeld en het mag dus NIET .

    Zucht, ze gaat t me dus lastig maken........
    17 aug '11 - 13:54:14 / 17 aug '11 - 14:10:07

  12. quote:
    Dit schreef Angelika-72
    Ik MOET nu van werkgever een deskundigenoordeel bij het UWV aanvragen anders krijg ik geen salaris meer zegt ze.
    Alleen kost dat 50 euro .
    Mag en kan zij dit van mij vragen ?

    Ik heb maar even t juridisch loket gebeld en het mag dus NIET .

    Zucht, ze gaat t me dus lastig maken........



    Even een ander geluid nu ;-)

    Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ook salaris stopgezet. Had eigenlijk geen andere keuze meer.

    En wat denk je? Het UWV heeft me volkomen in het gelijk gesteld.

    Die 50 euro ben ik kwijt (helaas), maar ik had mijn ziel en zaligheid ervoor over om uit de situatie te komen. Ik kan het je alleen maar aanraden.
Terug naar de lijst