Hoge gasrekening..vreemd hoog verbruik?

Hoge gasrekening..vreemd hoog verbruik? 

Onderwerp van Mrizzie

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Ik heb de afgelopen acht jaren gemiddeld 1713m3 gas per jaar gebruikt.

    Ik kook op gas en heb een cv ketel, thats it. De ketel is 18 jaar oud, doet het nog prima maar is dus wel aan vervanging toe.

    Dit jaar zit ik lager, eind januari zat ik op 1120m3 en eind februari moet ik weer standen doorgeven. E?n dezer dus.
  2. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    Ik zit zelf bij Essent en check regelmatig mijn meterstanden online, om verrassingen bij de jaarafrekening te voorkomen. Heel handig en je kunt meteen je voorschotbedrag aanpassen als je dat wilt.
    Dat kan bij Nuon ook. >>LINK<<
  3. quote:
    Dit schreef Dive
    een droger kost klauwen met geld


    Een droger kost ong. 3,5 Kwh aan energie.
    Prijs Kwh = 0,22 cent. Dus ??n droogbeurt kost je 77 cent. Of het klauwen met geld kost, is wat je er voor over hebt. Wil je 77 cent besparen door alles buiten op te hangen, of met gemak in de droger? Ligt er ook aan hoe vaak je hem gebruikt en hoe je hem gebruikt.
    Even centrifugeren voor je je was in de droger stopt, scheelt tijd en stroom.
  4. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef So-Meubilair

    Ik ben pas vanaf maart 2011 hier mee bezig en beetje bij beetje kom ik erachter wat stroom vreet en ik ga binnenkort even met cv installateur praten over een klokthermostaat. Het bevalt mij niks dat de cv ketel 's nachts zo vaak aanslaat.




    Een klokthermostaat zal waarschijnlijk niets helpen tegen het 's nachts aanslaan. Dit komt waarschijnlijk doordat de ketel ook 's nachts een bepaalde hoeveelheid water op temperatuur houdt, zodat je en 's ochtends snel warm water hebt en is bedoeld tegen legionella.

    Als het puur is omdat de temperatuur in je woonkamer onder de ingestelde temperatuur komt, helpt een klokthermostaat daar ook niet tegen. Dan helpt eerder je thermostaat 's nachts lager instellen. Ook een klokthermostaat slaat namelijk aan als hij onder de ingestelde temperatuur komt.
  5. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Mrizzie

    Krijg nu de afrekening van NUON, zit bij hen sinds juli 2011.
    Mijn verbruik in een half jaar is 1850 M3!!!!!! terwijl, zo lees ik op sites, het gemiddeld verbruik van een gemiddeld GEZIN 1600 M3 per jaar is. Het lijkt dus alsof ik voor 2 gezinnen verbruik. ]

    ik verbruik alleen aan gas .1.573 en ik ben een zuinige miep! Ik heb wel een 5kamer woning die ik in deze winter ook gestookt heb een pietsie.
  6. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef So-Meubilair


    Een droger kost ong. 3,5 Kwh aan energie.
    Prijs Kwh = 0,22 cent. Dus ??n droogbeurt kost je 77 cent. Of het klauwen met geld kost, is wat je er voor over hebt. Wil je 77 cent besparen door alles buiten op te hangen, of met gemak in de droger? Ligt er ook aan hoe vaak je hem gebruikt en hoe je hem gebruikt.
    Even centrifugeren voor je je was in de droger stopt, scheelt tijd en stroom.

    Ik centrifugeer altijd omdat ie apart 1600 toeren maakt en doe alles maar 10 min in de droge zo hoef je nog weinig te strijken.
  7. Morpho
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Morpho
    ik heb dit jaar 2443 m3 gas verbruikt, vorig jaar was dat nog 2996 m3.
    Moet er wel bij zeggen dat ik met mijn ketel ook het huis van mijn zoon naast mij, verwarm. En dat mijn kamer meer dan 4 m. hoog is.
  8. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef So-Meubilair
    In de winter is je verbruik gas 80% van het totale verbruik. Als je nu 1200 m3 verbruikt hebt, dan komt er nog zo'n 300 m3 bij en zal je jaarverbruik op 1500 m3 komen.

    Gemiddeld is het verbruik in een flat zo'n 1000 m3 per jaar. Je verbruikt veel.
    Het beste is om wekelijks je standen op te nemen en zo inzicht te krijgen in je verbruik.
    Misschien dat je er dan ooit achter komt wat bij jou gas vreet.

    Dat geldt ook voor je stroomverbruik.

    Ik ben pas vanaf maart 2011 hier mee bezig en beetje bij beetje kom ik erachter wat stroom vreet en ik ga binnenkort even met cv installateur praten over een klokthermostaat. Het bevalt mij niks dat de cv ketel 's nachts zo vaak aanslaat.

    Succes. Mijn nieuwe hobby (waar gaat de energie aan op) kost mij veel energie.

    Dit heeft wat weg van een comfort stand ,Heeft de CV een boiler??
  9. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    Is er al gekeken naar illegale aftap wat in met name oudere flats erg gemakkelijk is.


    Tijdje terug was ik aan het werk in een flat en hoorde de elektriciteits meter lopen terwijl er niets aan stond ,ben gaan zoeken en wat bleek de buren hadden een illegale aansluiting van uit de groepenkast deze was door de muurgeboord naar de andere kant.Hoe dit mogelijk was tja ???? dat weet ik niet ,weet wel dat toen ik de draden door knipte er een hoop lawaai te horen was in de aangrenzende flat en er gelijk 4 mannen naar buiten kwamen :-)Wat zag ik, allemaal snoeren vanuit de groepenkast bij de buren naar de keuken en kamer.Ik vroeg waarom dat was maar ze konden geen antwoord geven en wat ze zeiden kon ik niet verstaan .
  10. quote:
    Dit schreef Dirk

    Dit heeft wat weg van een comfort stand ,Heeft de CV een boiler??


    eh.. ja denk het wel, ik douche er ook mee.
  11. Ingeborg
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Ingeborg
    Jeetje Mrizz, wat een bijbetaling.. pff

    Ik heb een nieuwbouwhuis, dus erg goed ge?soleerd, maar ben grootste deel van de tijd hele dagen thuis geweest en 700m3 in een jaar verbruikt.. ook ik heb het afgelopen jaar heel bewust gestookt en meterstanden bijgehouden via energiemanager online.. het ingeschatte jaarverbruik stond op 1650 m3, na een verbruik-berekening op basis van 10 maanden.
    Dus zeker de moeite waard om het bij te houden!

    Maar dit verbruik klinkt wel erg hoog!
  12. goede reacties allemaal, kan ik wat mee.

    ik ben bij nuon gaan kijken en me aangemeld voor de verbruikssite. ga nu iedere week standen invoeren. eens kijken hoe het zit.
    CV ketel bij mij werkt voor centrale verwarming ?n warm water keuken en douche. Dat is natuurlijk wel wat aan gasverbruik. Overdag staat verwarming vrijwel nooit aan, zet gewoon de theromostaatknop op uit. Afgelopen koude weken had ik wel de nachttemperatuur op 15.5 gezet en hem dan op nachtstand, om 06.30 ging verwarming dan aan zodat we niet in heel koude flat wakker worden en meteen zette ik hem dan weer uit..want we gaan toch naar werk en school. Kouder dan 14 graden wordt het in deze flat eigenlijk nooit. Isolatie is goed, is bij renovatie nog buitenmuren gedaan en ik heb dubbele beglazing.

    Wel met nakijken van de meter bleek dat de geschatte gasstand gebruikt was en niet wat ik had opgegeven. heb het opnieuw ingevoerd op de site van Nuon en werd vandaag gebeld...scheelt dus gewoon 600m3 aan gas!! Ik krijg een herberekening en een nieuwe maandtermijn over max twee weken. Scheelt een derde van de orginele opgave!!!

    Electra zit ik superlaag volgens mij. aan besparingstest bleek ik daar ook niet veel op te winnen. spaarlampen, zoveel mogelijk controlelampjes uit (tv en pc) heb schakeldozen met een knop zodat alles uitgaat etc.

    Nou ja, aftappen heb ik ook nog aan gedacht, die oude junk naast me ( verder geenlast van hoor) maar ik heb paar keer gecontroleerd en als ik alles uitheb dan loopt de meter ook niet meer en hoor ik de CV ook niet aanslaan..

    Tot zover, zal nog wel even laten weten hoe de nieuwe berekening afloopt.
    ga me nu nog even bezighouden met wat momenteel veel belangrijker is in het leven: Nelleke..Smile

    Mrizzie
Terug naar de lijst