Andere baan zoeken/daling inkomen??

Andere baan zoeken/daling inkomen?? 

Onderwerp van Jomy

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. SuperChieltje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van SuperChieltje
    quote:
    Dit schreef Dion


    Waarom moet werk leuk zijn? Het is natuurlijk mooi meegenomen dat je je werk leuk vindt, maar primair heb je werk om in je levensonderhoud te voorzien. Werk vindt bijna altijd plaats in een gedwongen kader. Je moet op tijd zijn, terwijl je eigenlijk liever nog een paar uurtjes in je bed bleef liggen. Je moet vooraf afgesproken taken volbrengen, je moet dit, je moet dat.... Werk is helemaal niet leuk, maar een noodzakelijk kwaad. En als je dan toch moet werken, kun je het beste datgene doen, waar je met jouw talenten het meeste mee kunt verdienen.

    En zo'n winkel gaat na verloop van tijd ook vervelen. Elke dag dezelfde winkel, elke dag dezelfde producten, elke dag dezelfde gladde verkooppraatjes, zeurende klanten, een baas die zeurt dat je niet genoeg omzet, een winkeldief die je met een mes bedreigt etc.

    Leuke dingen doe je maar in je vrije tijd Smile


    Gut, waar is het bij jou misgegaan in je leven; wat een, in mijn ogen tenminste, vreemde en vooral droevige blik op werk.
  2. loezepoes
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van loezepoes
    quote:
    Dit schreef Dion


    Waarom moet werk leuk zijn? Het is natuurlijk mooi meegenomen dat je je werk leuk vindt, maar primair heb je werk om in je levensonderhoud te voorzien. Werk vindt bijna altijd plaats in een gedwongen kader. Je moet op tijd zijn, terwijl je eigenlijk liever nog een paar uurtjes in je bed bleef liggen. Je moet vooraf afgesproken taken volbrengen, je moet dit, je moet dat.... Werk is helemaal niet leuk, maar een noodzakelijk kwaad. En als je dan toch moet werken, kun je het beste datgene doen, waar je met jouw talenten het meeste mee kunt verdienen.

    En zo'n winkel gaat na verloop van tijd ook vervelen. Elke dag dezelfde winkel, elke dag dezelfde producten, elke dag dezelfde gladde verkooppraatjes, zeurende klanten, een baas die zeurt dat je niet genoeg omzet, een winkeldief die je met een mes bedreigt etc.

    Leuke dingen doe je maar in je vrije tijd Smile

    Wat een onzin. Bij mijn bedrijf werken 150 kraamverzorgenden.
    Ik weet zeker dat 99% plezier in het werk heeft.
    Zielig verhaal van je.
  3. Lian
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Lian
    Hallo, dit is Jomys draadje.
  4. Dion ik denk dat je zelf ook maar een andere baan moet zoeken

    zelf zoek ik het niet (meer) in de zorg maar ik wil nog wel met mensen blijven werken

    die dag(deel) vrijwilligerswerk daar zal ik eens naar gaan kijken, dat is zo gek nog niet
  5. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Jomy
    Dion ik denk dat je zelf ook maar een andere baan moet zoeken

    zelf zoek ik het niet (meer) in de zorg maar ik wil nog wel met mensen blijven werken

    die dag(deel) vrijwilligerswerk daar zal ik eens naar gaan kijken, dat is zo gek nog niet


    Succes! Smile
  6. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Jomy
    Ik zou graag een andere baan willen zoeken maar heb het idee dan enorm in inkomsten achteruit te gaan.

    Werk nu 26 uur pw en verdien netto plm 1350. Mijn diploma (MDGO-AW) is wel breed inzetbaar, maar ik zoek echt wat anders.
    Liefst een leuke kleine winkel of iets met dieren maar ja daar heb ik dus geen diploma voor.
    En wie neemt dan nog iemand van 44 aan

    Iemand dit ook gehad? Wat heb je toen gedaan?
    Iemand tips (welke zin dan ook want ik ben eigenlijk geneigd niet te gaan zoeken ivm leeftijd/geen diploma/lager inkomen)

    welke goede sites zijn er om een baan te vindn?

    Waarom niet zoeken ?? je MOET toch niet, zo leer je wel wat er is.

    Maare dat salaris ga jij echt niet krijgen in een winkel hoor, ik werk 32 en verdien net iets over de 11 per 4 weken.
    En idd je leeftijd is lastig.
  7. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Lian
    Ik werk in de zorg in een kringloopwinkel, best of both worlds ;-)
    Is er zoiets bij jou in de buurt, zorgboerderij, winkel, restaurant ?

    Werk je in de zorg in een kringloop winkel, wat moet ik me daar bij voorstellen??
  8. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef peter_pan


    In veel winkels wensen ze elkaar geen prettig weekend maar een tot morgen. In een winkel werken betekent ook op zaterdagen en zondagen werken. Weliswaar niet elk weekend en ook Smilecompensatie maar wel geen vast ritme van zater- en zondag mijn eigen tijd.

    Peter

    Niet persee, in de weekenden liever jonkies, die zijn goedkoper.Zondagen kosten dubbel dus daar hoef je niet bang voor te zijn
  9. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Dion


    Waarom moet werk leuk zijn? Het is natuurlijk mooi meegenomen dat je je werk leuk vindt, maar primair heb je werk om in je levensonderhoud te voorzien. Werk vindt bijna altijd plaats in een gedwongen kader. Je moet op tijd zijn, terwijl je eigenlijk liever nog een paar uurtjes in je bed bleef liggen. Je moet vooraf afgesproken taken volbrengen, je moet dit, je moet dat.... Werk is helemaal niet leuk, maar een noodzakelijk kwaad. En als je dan toch moet werken, kun je het beste datgene doen, waar je met jouw talenten het meeste mee kunt verdienen.

    En zo'n winkel gaat na verloop van tijd ook vervelen. Elke dag dezelfde winkel, elke dag dezelfde producten, elke dag dezelfde gladde verkooppraatjes, zeurende klanten, een baas die zeurt dat je niet genoeg omzet, een winkeldief die je met een mes bedreigt etc.

    Leuke dingen doe je maar in je vrije tijd Smile

    Dat zit gewoon in je bloed! Zou het nooit willen ruilen met een kantoor baan ook niet voor iets meer.

    Behalve de zeik klanten
  10. quote:
    Dit schreef Edith64

    Maare dat salaris ga jij echt niet krijgen in een winkel hoor, ik werk 32 en verdien net iets over de 11 per 4 weken.
    .


    Even off topic....dat snap ik niet Edith.
    Ik verdien 800 euro bruto (en bruto en netto is haast geen verschil) met 20 uur. En dat is het minimum.
    Iets meer dan 1100 is wel erg weinig voor 32 uur.
  11. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Niekie25


    Even off topic....dat snap ik niet Edith.
    Ik verdien 800 euro bruto (en bruto en netto is haast geen verschil) met 20 uur. En dat is het minimum.
    Iets meer dan 1100 is wel erg weinig voor 32 uur.

    Waarschijnlijk door de weinige uren, er gaat bij mij zo'n 1 derde af.
    Ligt ook een beetje wat voor winkel, maar super,of iets is gewoon slecht.En dan heb ik nog wel net opslag gehad hahahaaa, ja tis triest.
  12. quote:
    Dit schreef Jomy

    welke goede sites zijn er om een baan te vindn?



    Ik vind deze prettig:

    >>LINK<<

    Succes!
Terug naar de lijst