Effectieve werktijd

Effectieve werktijd 

Onderwerp van drakie

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie
    Re: Re: Effectieve werktijd
    quote:
    Dit schreef Jos
    Tinus, je effectieve werktijd is mede afhankelijk van je vitamine B12 huishouding. Ik hoef jou denk ik niet uit te leggen dat indien deze is verstoord, dit een negatief effect heeft op het aantal effectieve minuten dat je op een dag kunt realiseren. Ter aanvulling op jouw calculatie: indien er sprake is van een in meer of mindere mate verstoorde vitamine B12 huishouding, dient dit gekwantificeerd te worden en als opslag berekend te worden in je uurtarief.



    quote:
    Dit schreef Zwembandje

    Ik kan je niet echt helpen aan cijfers.
    Wel wil ik je er graag op attenderen dat alle onderzoeken waar OA niet in opgenomen is onbetrouwbaar zijn.
    (Wat mij betreft.)


    Dank heren voor deze aanvulling!! :D
  2. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie

    quote:
    Dit schreef Dee53


    Voortaan gaat Heds bedrijf de " nieuweb12secretaresse" heten

    ...en Hed vergeet het ziekteverzuimpercentage niet


    Juist! + kosten voor verlof, ander verzuim.
    Plus kosten voor bureau, telefoon, IT, koffie noem maar op...
  3. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie

    quote:
    Dit schreef Sheeba



    Hed

    Via google kom je op verschillende dingen
    heb je hier iets aan

    >>LINK<<


    Thanks! Maar dat is niet echt wat ik bedoel.
  4. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie

    quote:
    Dit schreef Anne1967

    Ik vind dat Tinus terecht 'dramt'.

    Ik heb wel eens een discussie gehad over een factuur, omdat we de eerste paar minuten van een gesprek een praatje pot deden (Heb je 't kunnen vinden? Koffie?). Toen wilde die klant 6 minuten ofzo minder betalen. Extreem voorbeeld, maar de vraag van Hed is wel realistisch, de aanvullende vragen van Tinus ook en zijn conclusie dat het lastig zal zijn om hierover onderzoeken te vinden ook.
    Want de een doet dat anders dan de ander.
    Is plassen werktijd? Is koffie halen werktijd? Ja, als je in loondienst werkt wel, maar als je minuutje factuurtje werkt ook?

    Als ik in een sessie van 45 minuten met een kind zit en ik moet plassen - moet mijn sessie dan 2 minuten langer worden? Tuurlijk niet, daar doet niemand moeilijk over. Als Hed per minuut (!) factureert, mag zij dan haar 2 minuten plassen doorberekenen? Of mag ze dat niet, waarbij ze dan wel plastijd in haar uurtarief doorberekent? Allemaal relevante dramvragen. Allemaal vragen waarop je volgens mij niet 1 sluitend antwoord krijgt, hoeveel onderzoeken je ook zou kunnen vinden. maar wel vragen waar je voor jezelf, als ondernemer, antwoord op moet vinden. Dan is het geen verkoopargument meer, maar simpelweg een feit, een werkwijze, die je presenteert.


    Juist! Het is inderdaad een werkwijze die ik presenteer en dat komt dan vaak weer in een verkoopgesprek naar boven ;-)

    Ik zoek ook geen cijfers minitieus tot achter de komma, maar net even wat beter onderbouwde argumentatie.

    Als wij een mailbox van iemand behandelen, dan gaat de stopwatch aan.
    Als wij priv? ga zitten internetten, dan gaat de stopwatch uit.
    Even een heel simpel voorbeeld. Naar de klant toegekeken.

    Hoe ik daar weer zelf mee omga met mijn werknemers is dan weer een ander vraagstuk.
  5. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Hed


    Als wij een mailbox van iemand behandelen, dan gaat de stopwatch aan.
    Als wij priv? ga zitten internetten, dan gaat de stopwatch uit.
    Even een heel simpel voorbeeld. Naar de klant toegekeken.

    OK, nu ben je met die mailbox bezig, en je komt een probleem tegen waar overleg voor nodig is. Blijft de stopwatch aan?

    Je loopt hier -denk ik- tegen een 80/20 probleem aan: Je doet 80% van de mails in 20% van de tijd. Er zijn een paar mail, die idioot veel meer tijd kosten dan gemiddeld, bv omdat er geen protocol voor is, en er dus voor de afhandeling overleg nodig is.
  6. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie

    quote:
    Dit schreef Tinus

    OK, nu ben je met die mailbox bezig, en je komt een probleem tegen waar overleg voor nodig is. Blijft de stopwatch aan?

    Je loopt hier -denk ik- tegen een 80/20 probleem aan: Je doet 80% van de mails in 20% van de tijd. Er zijn een paar mail, die idioot veel meer tijd kosten dan gemiddeld, bv omdat er geen protocol voor is, en er dus voor de afhandeling overleg nodig is.


    Dat overleg is toch werkgerelateerd dan?
  7. quote:
    Dit schreef Hed
    Dat overleg is toch werkgerelateerd dan?
    Ja, ok. eens, Hed. Maar jij weet ook dat er tijdens een werkoverleg ook off-topic opmerkingen worden gemaakt, ja, soms een zijsprongetje wordt gemaakt naar iets anders. Heel normaal en logisch omdat dit bijdraagt aan de totale arbeidsvreugde. Dat moet gewoon ook.

    Je moet dus het werkoverleg meten en de duur van de off-topic opmerkingen en zijsprongetjes aftrekken van de totale duur van het werkoverleg. Zo breng je de klant niets teveel in rekening en je presenteert de klant ook een faire rekening. Je zult zien dat je daarmee een dijk van een reputatie opbouwt.

    Succes en goeie zaken!
  8. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Tijdens je werk zeven minuten naar buiten kijken kan het lijken of het niet werkgerelateerd is maar het kan wel degelijk met werk te maken hebben, zeker als je praat over een denkbaan.

    Ik denk net als Tinus dat het niet zo zwart wit te stellen is.
  9. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie

    quote:
    Dit schreef scar
    Tijdens je werk zeven minuten naar buiten kijken kan het lijken of het niet werkgerelateerd is maar het kan wel degelijk met werk te maken hebben, zeker als je praat over een denkbaan.

    Ik denk net als Tinus dat het niet zo zwart wit te stellen is.


    Het is ook helemaal niet mijn bedoeling het zo zwart/ wit te stellen ;-)

    We voeren momenteel veel (pr?)verkoopgesprekken waar dit aspect gewoon aan de orde komt. Belangrijk is dan goed onderbouwd voor de dag te komen en niet maar wat in de ruimte te zwetsen.
  10. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie

    quote:
    Dit schreef Jos
    Ja, ok. eens, Hed. Maar jij weet ook dat er tijdens een werkoverleg ook off-topic opmerkingen worden gemaakt, ja, soms een zijsprongetje wordt gemaakt naar iets anders. Heel normaal en logisch omdat dit bijdraagt aan de totale arbeidsvreugde. Dat moet gewoon ook.

    Je moet dus het werkoverleg meten en de duur van de off-topic opmerkingen en zijsprongetjes aftrekken van de totale duur van het werkoverleg. Zo breng je de klant niets teveel in rekening en je presenteert de klant ook een faire rekening. Je zult zien dat je daarmee een dijk van een reputatie opbouwt.

    Succes en goeie zaken!


    Helemaal mee eens!

    En ach...doet me denken aan de gouden tijden binnen de consultancy waarbij zelfs dinertjes bij de opdrachtgever werden afgeschreven...

    Nu weer verder met werk, waarbij gelukkig de stopwatch niet aan hoeft ;-)
  11. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Hed


    Het is ook helemaal niet mijn bedoeling het zo zwart/ wit te stellen ;-)

    We voeren momenteel veel (pr?)verkoopgesprekken waar dit aspect gewoon aan de orde komt. Belangrijk is dan goed onderbouwd voor de dag te komen en niet maar wat in de ruimte te zwetsen.

    Ik zie nog een ander probleem.

    Bij call-centers, zo heb ik begrepen, speelt het heel probleem niet. (Bijna) elke minuut is gecontroleerd, aantoonbaar productief. Als je niet aan de telefoon zit, ben je niet productief, en wortd je dara ook op afgerekend. daarom is callcenterwerk ook sweatshopwerk dat een slecht imago heeft. Dat geldt ook voor veel vormen van lopende-band-werk.
    Bij veel ander werk is dat veel minder controleerbaar. dat geldt ook voor mij. Als ik uit het raam kijk, ben ik dan niet-productief? Of denk ik na over een lastige zin?
  12. Heb je hier iets aan?

    Google dit; tno bruto netto werktijd (eerste link)
Terug naar de lijst