Nieuwe cv ketel - installatiekosten

Nieuwe cv ketel - installatiekosten 

Onderwerp van Boep

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Boep zelf op 19 januari 2013 om 11:44:59

Terug naar de lijst
  1. Kobus
    Love is the drug......

    Toon alleen de berichten van Kobus
    quote:
    Dit schreef Poppy
    Ja Kobus, dat zal best, ik had zo'n mannetje dat mij dat ook ging voorrekenen. Dat ik over tig jaar duurder uit was.
    Maar soms heb je geen andere keus.
    Bovendien is het onderhoudscontract erbij inbegrepen voor een paar jaar.

    Maar we dwalen af, dit was de vraag van Boep niet.



    Ik reageerde dan ook op de opmerking van muisje. Natuurlijk snap ik best dat je soms geen keuze hebt, ik zou mij nu ook geen nieuwe ketel kunnen veroorloven.
    Als het echter enigszins mogelijk is is het altijd goedkoper om te kopen. Dat wilde ik gewoon even duidelijk maken.
  2. quote:
    Dit schreef Kobus


    Uiteraard adviseert die man om te huren of te leasen. Daar verdienen ze namelijk meer aan.


    Dat begrijp ik maar dat was de achtetliggende gedachte van die meneer niet. Hij geeft ook adviezen in mijn voordeel :-)
  3. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    quote:
    Dit schreef Boep
    ...Voor installatie en bijkomend materiaal ben ik dan dus ? 500 - 700 kwijt.
    Is installeren van zo'n ding echt zoveel werk?

    700 euro is wat veel, van de zomer koste een installatie CV ketel met nieuwe warmtedoorvoer me 500 euro.
    Groet Leonard
  4. quote:
    Dit schreef Kobus
    Ik reageerde dan ook op de opmerking van muisje. Natuurlijk snap ik best dat je soms geen keuze hebt,


    Ja zucht.. ik had niet zo kattig moeten doen.
  5. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Ik heb 2 jaar terug een Remeha laten installeren. Mijn oude had met kerst de geest gegeven, en Nuon was de enige die tijd had om te installeren. Was in totaal 2100 euro kwijt. Alles werd trouwens vervangen, ook bijv. rookkanaal omdat het anders buiten de garantie zou vallen. Vond het wel zonde, maar toch laten doen.
  6. Kobus
    Love is the drug......

    Toon alleen de berichten van Kobus
    quote:
    Dit schreef Poppy


    Ja zucht.. ik had niet zo kattig moeten doen.



    Oh ik had hem niet eens als kattig opgevat hoor. No worries.
  7. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Nieuw rookafvoer omdat je van VR naar HR gaat is duur, kost al snel vijfhonderd euro. Misschien kan je nog een beetje shoppen... Je kunt ook gewoon weer voor een VR gaan, die zijn ook heel erg goed en zuinig en dan hoef je geen nieuw rookkanaal.

    Huren is heel erg duur, an betaal je de ketel drie keer.
  8. Megane
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Megane
    Let er ook op dat, als je in een koophuis woont, je problemen kan krijgen met het verkopen van je huis.

    De kopers zijn nl niet verplicht het huurcontract over te nemen.
    Je verkoopt dan je huis zonder een cv installatie en je zal zelf het huurcontract moeten afkopen.
  9. Jacq-2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jacq-2
    Ik heb net een nieuwe CV van Vaillant laten plaatsen, incl alles d'r op en d'r aan, en dan de "comfort" versie (iets met meer waterdruk).... ?1800.-
  10. Bij mijn buren was een mand of 3 geleden de CV stuk.

    Buurman haalde 's-morgens een nieuwe ketel voor ? 700.
    Om 19 uur gingen we naar de gamma voor de nodige koppelingen en andere installatie materialen, ca ? 80,--

    rond 20.30 begonnen we met verwijderen van de oude ketel en rond 22.00 was de nieuwe ketel geplaatst en hadden ze weer verwarming en warm water.

    Moet er wel bij vermelden dat dakdoorvoer niet vervangen hoefde te worden. Ook het expansievat (ca ? 30) was pas vervangen en hoefde dus niet vervangen te worden.

    Totale kosten inclusief installatie bleven wel onder de ? 800 op deze manier.
  11. quote:
    Dit schreef Boep
    Ik overweeg een nieuwe cv ketel aan te schaffen.
    Nu heb ik een mannetje die door zijn werk tegen inkoopprijs cv ketels kan kopen. En hij kan hem dan plaatsen. Ik heb nog geen exacte prijsopgave maar volgens hem gaat me dat dan ca. ? 1500 kosten.
    Het wordt dan een Remeha ketel. Als ik daar de prijzen van opzoek zie ik bedragen van ? 700 - 1000.
    Voor installatie en bijkomend materiaal ben ik dan dus ? 500 - 700 kwijt.
    Is installeren van zo'n ding echt zoveel werk?


    Ik heb bij een erkende installateur een Nefid aangeschaft, kosten inclusief plaatsen 1200 euro. En ze zijn de dag erna nog teruggeweest omdat ze iets niet voor elkaar hadden gekregen. Heeft me niets extra's gekost. Het kan dus goedkoper.
  12. alleen
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van alleen
    Even op marktplaats kijken daar staat alles op en met of zonder montage.Even Remeha intoetsen en walla.Zo doe ik het met al wat ik van plan ben te kopen.
Terug naar de lijst