Nachttemperatuur c.v.

Nachttemperatuur c.v. 

Onderwerp van Tuwa

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. roger35
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van roger35
    Ingestelde nachttemperatuur zou afhankelijk moeten zijn van de ingestelde water temperatuur. Ik heb die ingesteld tussen 45 - 49 graden (vloerverwarming). Ik zet em snachts dus nauwelijks lager dan overdag. Met een water temperatuur van 80- 90 graden zou de situatie geheel anders zijn.
  2. ik heb een hoek woning ook met volle wind er op maar ook pui vol glas

    nacht stand 17 gr ook ivm huis dieren.
    als ik thuis ben rond de 19 gr soms bij erge kou 20 gr

    als het helder is met zon loopt temp op naar 22 gr met zonnetje nu in de winter ,
    de thermostaat is dan uit .. maar zogauw het onder de 17 komt gaat hij weer aan ..koelt snel af met hoek huis ..

    deur huis kamer wat dicht houden word snel warm weer .
  3. Poppetje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Poppetje
    quote:
    Dit schreef Tuwa
    Van verschillende kanten hoor ik verschillende verhalen over de ideale temperatuur op de thermostaat voor je c.v.
    Het ene verhaal luidt dat je de thermostaat bij wijze van spreken op 10 graden kunt zetten omdat de temperatuur in huis nooit lager zakt dan een graad of 14 en je op die manier op je stookkosten bespaart.
    Het andere verhaal luidt dat je de thermostaat 's nachts op een graad of 17-18 moet houden omdat je ketel anders te hard moet werken wanneer je de thermostaat weer hoger zet en dit extra veel stookkosten met zich meebrengt.

    Is er hier een echte deskundige die uitsluitsel kan geven?

    De temperatuur zakt hier gewoon tot onder de tien graden als ik niet stook. Voorheen stond de thermostaat 's nachts op tien. Gevoelstemperatuur was bij het opstaan min tien. Brrrrrr. Nu staat hij op vijftien 's nachts. Slaat dus aan en verwarmt zo lekker de ochtend voor. Als ik thuis ben, staat hij op zeventien. Behalve als ik gasten heb. Die hebben minder spek denk ik en klagen eerder...... Smile

    Groetjes van een ervaringsdeskundige. Smile
  4. Je kent mijn (oude) huis; 's nachts gaat de thermostaat op 15 graden Celsius. Ik vind het prettig om het niet te warm te hebben 's morgens.

    Als ik dienst heb, gaat de verwarming niet omhoog c.q. aan.


    Overdag staat het ding op 20 graden Celsius. E?n uur (ongeveer) voor ik naar boven ga, gaat het ding weer naar 15 graden...
  5. Ik durf in mijn huis niet hoog te stoken (hoek, 4 hoog, zonder isolatie).
    Gelukkig is de achterkant op het zuiden, dat scheelt maar ik stook toch grotendeels voor de buitenkant hier en de lucht wordt zo goor en droog als de CV hoog staat.
    Een uur voor ik ga slapen gaat de thermostaat op 12, overdag als ik thuis werk op 17 of hooguit 18 graden. Ik heb em 1 keer op 19 gezet deze winter.
    We benne dus heel zunig als ik het zo lees (maar wel geld terug van Eneco).
  6. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Ik heb een hoekwoning vrij nieuw dus goed ge?soleerd,,

    Als me jongste tegen negenen doordeweeks na boven gaat zet ik de kachel al terug naar een graad of 14/15 meestal is het nog 18GR als ik smorgens beneden kom,,,
  7. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Tuwa
    Van verschillende kanten hoor ik verschillende verhalen over de ideale temperatuur op de thermostaat voor je c.v.
    Het ene verhaal luidt dat je de thermostaat bij wijze van spreken op 10 graden kunt zetten omdat de temperatuur in huis nooit lager zakt dan een graad of 14 en je op die manier op je stookkosten bespaart.
    Het andere verhaal luidt dat je de thermostaat 's nachts op een graad of 17-18 moet houden omdat je ketel anders te hard moet werken wanneer je de thermostaat weer hoger zet en dit extra veel stookkosten met zich meebrengt.

    Is er hier een echte deskundige die uitsluitsel kan geven?

    De laatste lijkt mij het meest logische, als het op 17 graden staat slaat ie af en toe beetje aan zeker als snachts de deur gewoon dicht zit, als ie op 14 staat staat ie behoorlijk lang te loeien eer het warm is.

    Eens uit proberen en van te voren je verbruik even op schrijven.
  8. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Tuwa


    het wordt hier nooit kouder dan een graad of 15, dus dat vastvriezen valt nogal mee.
    Voor alleen een snel ontbijt zet ik de kachel niet aan; er zit ook als de kinderen hier zijn amper een half uur tussen opstaan en de deur uit zijn.

    15 graden en niet vast vriezen, pfff hier staat ie smorgens op 19.5,en savonds na het eten lekker op 22 en dan zit ik nog met een vest aan zoals nuSmile
  9. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Poppetje

    De temperatuur zakt hier gewoon tot onder de tien graden als ik niet stook. Voorheen stond de thermostaat 's nachts op tien. Gevoelstemperatuur was bij het opstaan min tien. Brrrrrr. Nu staat hij op vijftien 's nachts. Slaat dus aan en verwarmt zo lekker de ochtend voor. Als ik thuis ben, staat hij op zeventien. Behalve als ik gasten heb. Die hebben minder spek denk ik en klagen eerder...... Smile

    Groetjes van een ervaringsdeskundige. Smile

    Ik vind deze lastig te begrijpen!!
    Het zakt tot 10 en dat vind je al erg, en dan stook je tot 17??? Heb je dan tig lagen aan? Hier staat ie snachts op 17! Lekkere lagen kosten heb je zoSmile
    Wat voor huisje heb je dat het zo enorm laag komt?
  10. Poppetje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Poppetje
    quote:
    Dit schreef Edith64

    Ik vind deze lastig te begrijpen!!
    Het zakt tot 10 en dat vind je al erg, en dan stook je tot 17??? Heb je dan tig lagen aan? Hier staat ie snachts op 17! Lekkere lagen kosten heb je zoSmile
    Wat voor huisje heb je dat het zo enorm laag komt?

    Hij zakt niet meer tot tien, want ik stook voor vijftien 's nachts. Ik heb een hoekwoning uit 1904 met deels enkelsteens buitenmuur, geen isolatie naar onderen en geen isolatie bij het dak.

    Snap je het nu een beetje of wil je nog meer weten over mijn huisje? Smile
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Als je 22 graden gewend bent, is 17 graden stervens koud. Als je 15 graden gewend bent, is 17 graden warm. In mijn oude huis stookte ik overdag ook niet warmer dan 18 graden en 's avonds hooguit 19.5 (laatste jaar, daarvoor 19).

    Ik zit nu in super ge?soleerd nieuwbouwhuis met vloerverwarming. Omdat het huis nogal de neiging heeft om 's nachts de boel te verwarmen, draai ik de thermostaat 's nachts iets terug (18.5/19 graden bij benadering). Met kou warmt het huis dan nog altijd op, maar niet zo warm als anders en maak ik overdag gebruik van het opwarmen van het huis en dat voelt dus behaaglijker aan dan een afkoelend huis (wat gebeurt als de thermostaat 's nachts op 20 blijft staan). We hebben laag temperatuur verwarming als vloerverwarming (max 35 graden stroomt er doorheen).
  12. Hier stook ik overdag maximaal 19 graden ( alleen kind zet m soms op 21) maar als ik dat zie gaat ie weer naar 19.
    En dan alleen als het echt koud is buiten.
    Ik heb houten vloeren dus ik draag sloffen.
    En s,avonds een fleecedekentje op de bank.

    Wel overal dubbel glas dat scheelt wel.

    En s,nacht gaat ie op 16.5/17 graden voornamelijk voor de huisdieren.
    En ik kreeg toch een leuk bedrag terug van de Eneco.
Terug naar de lijst