wie kent deze plant?

wie kent deze plant? 

Onderwerp van loezepoes

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef loezepoes





    Dit is hem toch hoor Kobus, alleen die van mij bloeit echt tot de eerste nachtvorst, misschien omdat hij in de tuin op het zuiden staat?

    Bijnaam is prachtkaars, toch zoals Karin zei


    Smile

    Ik ga gelijk kijken of ik er ergens een paar kan bestellen



    Ha, leuk! Jij je plantje gevonden en ik weer wat geleerd! :-)

    Leuk topic, zoiets!
  2. ze zijn nog niet te koop medio juli vaak pas ...
  3. Kobus
    Love is the drug......

    Toon alleen de berichten van Kobus
    quote:
    Dit schreef papa-djenna
    ze zijn nog niet te koop medio juli vaak pas ...



    Bij de kwekerijen hier in de buurt zijn ze gewoon verkrijgbaar...
  4. hier in westen nog niet verkrijgbaar in tc pas als hij in bloei komt en afgehard is ivm vorst . nu te jong plantje en kwetsbaar
  5. Kobus
    Love is the drug......

    Toon alleen de berichten van Kobus
    quote:
    Dit schreef papa-djenna
    hier in westen nog niet verkrijgbaar in tc pas als hij in bloei komt en afgehard is ivm vorst . nu te jong plantje en kwetsbaar



    Als je planten koopt bij een tuincentrum dan heb je altijd maar een beperkte keuze. Daar staat meestal alleen te koop wat er op dat moment in de bloei is. De betere kwekers hebben gewoon het hele jaar door een compleet assortiment.
  6. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    Ik heb 'm vorig jaar ook gekocht...Hij bleef bloeien zo mooi...zijn helaas de winter niet doorgekomen...nu ik dit weer zie, denk ik dat ik er ook weer een paar aanschaf en dan in de tuin zet...

    Alhoewel nog wel een paar potjes apart heb staan heb met wortelscheuten, waarvan ik dacht...wat was dat ook alweer ? Gaat dit nog iets worden..het begint weer groen te worden..
    Misschien is dit het wel...???

    Thanks voor dit topic iig Loes
  7. toch de prachtkaars... ( heb ze ook in mijn voortuin ) er komt bij mij nu net weer wat blad te voorschijn en dacht het te herkennen in jou foto.
    Heb ze twee jaar terug als stek aangeschaft bij v.m.b.o en waarschijnlijk kan ik straks weer genieten van een weelderige bos vol bloemen in de tuin. ( volgens de lerares waren ze wel vorstgevoelig )
    succes met het vinden.....
  8. loezepoes
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van loezepoes

    quote:
    Dit schreef papa-djenna
    ze zijn nog niet te koop medio juli vaak pas ...

    Jahoor, gewoon bij Intratuin 3 nieuwe planten gekocht.

    Kaartje ga ik nu voor altijd bewarenSmile
  9. leuk zeg, ik denk dat ik deze ook wel in mijn tuin wil!

    en fijn dat je nu weer nieuwe kunt planten ;) Niet meer afknippen voor de winter, h?...
  10. loezepoes
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van loezepoes

    Haha dat doe ik al jaren hoor, heb gelezen dat de planten gewoon maar een aantal jaar meegaan
  11. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef loezepoes





    Dit is hem toch hoor Kobus, alleen die van mij bloeit echt tot de eerste nachtvorst, misschien omdat hij in de tuin op het zuiden staat?

    Bijnaam is prachtkaars, toch zoals Karin zei


    Smile

    Ik ga gelijk kijken of ik er ergens een paar kan bestellen



    Oow, ja een heel 'ouderwetse' plant. Had mijn oma al in de tuin toen ik 5 was. Daarvoor waarschijnlijk ook al maar herinner ik me niet. Is absoluut niet negatief bedoeld trouwens. Ik vind oudere plantenrassen vaak verbazend nieuw.
  12. loezepoes
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van loezepoes

    Ze groeien als koolSmile
Terug naar de lijst