Opleiding schuldhulpverlening of ouderenadviseur

Opleiding schuldhulpverlening of ouderenadviseur 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Is het wellicht verstandiger om 'losse' cursussen te doen, zoals bijv. sociale zekerheid..


    Zou ik zelf niet doen. De regels en voorwaarden inzake de Sociale Zekerheid veranderen om de haverklap.
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Mikky



    Zou ik zeker overwegen.. losse modules.. eventueel in combi met een EVC traject (Erkenning Verworven Compententies)

    Zeker als je schrijft dat je denkt dat deze sector bij je past, denk ik dat je dat zegt vanuit enerzijds interesse, maar ook vanauit al aanwezige kennis en kunde (vaardigheden) die niet perse op je huidige diploma(s) staan. Mensen zeggen volgens mij niet dat iets bij ze past als ze weten dat ze het echt niet zouden kunnen.

    Dit wijst er wat mij betrft op dat je aangeeft dat je wellicht al over vaardigheden beschikt voor deze sector. Deze kunnen via een EVC traject dan ook officieel erkend worden en krijgen daarmee de status van een officieel diploma.

    Veel over te vinden op internet, bv: >>LINK<<

    Je bent natuurlijk met al je ervaring in je (werkzame) leven niet geheel meer bleu.. EVC neemt al je compententies onder de loep; ook als dat het plakken van een fietsband is bijvoorbeeld, koken, kinderen opvoeden, iets timmeren, gespreksvaardigheden en noem het maar op.

    Verder is er FCB. Dat is een organisatie die zich bezig houdt met arbeidsmarktvraagstukken. Werkgevers en werknemers uit de Maatschappelijke Dienstverlening (welzijn), Kinderopvang en Jeugdzorg zijn daarin vertegenwoordigd. Zij gaan met elkaar om de tafel om arbeidsmarktvraagstukken te bespreken en daar ook concrete activiteiten op te ontwikkelen. FCB facliteert dat (betaald door werkgevers en werknemers/ vakbonden) Zo heeft FCB bijvoorbeeld een 'employabilityscan' (vragenlijst) die (gratis) aangeeft hoe het zit met je aanwezige compententies en hoe je afstand is tot de arbeidsmarkt is in deze sector.

    De scan duurt echt niet langer dan een kwartier en je krijgt daar een best aardige rapportage voor terug op het door jou opgegeven mailadres.

    Je kunt via hun site ook naar een loopbaanplein, met allemaal interessante info over bijvoorbeeld de ontwilleingen op de arbeidsmarkt en ook scans om in te vullen, tot een directe doorlink naar alle vacatures. Tot op bepaalde hoogte gratis, maar zeker het bekijken waard: >>LINK<<

    De gratis employabilityscans vind je als je klikt op de branches kinderopvang, welzijn, jeugdzorg, maar hier bijv die van welzijn:

    >>LINK<<

    Nou, heb je vast wat om te lezen, te doen en hopelijk verder mee te komen..


    Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ja, ik denk inderdaad dat ik geschikt ben voor een baan in deze sector, al vind ik het vaak raar om zoiets over mezelf te zeggen Smile. 'Vroeger' toen ik nog via uitzendbureaus werkte om te kijken wat ik nou wilde, werd ik vaak gekoppeld aan commerci?le bedrijven. Ik werd daar hartstikke ongelukkig van. Anderzijds vond ik het werk als intercedente erg leuk, maar dat hele stuk van targets halen en scoren stond me enorm tegen.
    Ik vind het leuk om dingen uit te zoeken. Te onderzoeken wat de regel- en wetgeving is. Mensen weer wat verder helpen. Soms verbaast me dat best, aangezien ik eigenlijk heel chaotisch ben.....

    Ik ga me eens meer verdiepen in het EVC-gebeuren en eens kijken op de site van FCB.

    Verder lijkt het me inderdaad verstandiger op meerdere gebieden kennis (en ervaring) op te doen. Aangezien mijn werkgever dit jaar zeker weet dat er budget is, ga ik maar zo snel mogelijk starten. Ik heb er zin in!
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef twelve


    Zou ik zelf niet doen. De regels en voorwaarden inzake de Sociale Zekerheid veranderen om de haverklap.


    Maar daar kun je van op de hoogte blijven, lijkt mij....
  4. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    Kleuterjuf?
  5. quote:
    Dit schreef Linda
    Kleuterjuf?

    Daar moet je gewoon de pabo voor doen. Misschien kan Kaatje dat in 2 jaar.
  6. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    Ik vind haar daar wel een type voor
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Linda
    Ik vind haar daar wel een type voor


    Ik kleuterjuf?? Dat zal ik die kinderen niet aan doen. Ik ben allesbehalve creatief. De meeste kinderen kunnen beter knippen, plakken en tekenen dan ik Smile Ik weet dat het daar niet alleen om gaat natuurlijk, maar nee, ik denk niet dat het iets voor mij is, ook al vind ik kinderen hartstikke leuk.
  8. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    Ok

    Verpleegster? Ook altijd nodig denk ik. Ik denk praktisch
    Al die vage beroepen heb ik niet zoveel mee
  9. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Re: Re: Opleiding schuldhulpverlening of ouderenadviseur
    quote:
    Dit schreef Mikky


    Ik weet niet of je lid bent van een vakbond (vlgns mij was je dat niet he?)


    Nu wel Smile Het werk dat ze daar doen, lijkt mij trouwens ook erg interessant.
  10. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    Nee verpleging kan niet als alleenstaande ouder. Jammer vind ik dat.
  11. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    Ouderenadviseur ook zo vaag .Smile
    Als ik jou was zal ik me zo praktisch mogelijk laten omscholen.
  12. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Linda
    Nee verpleging kan niet als alleenstaande ouder. Jammer vind ik dat.


    Paar jaar geleden heb ik de zorg serieus overwogen, maar de opleiding met stage is niet te doen naast een baan. En dan heb ik het nog niet eens over de onregelmatige diensten. Idd erg jammer.

    Ik wil me niet zozeer laten omscholen, want ik bevind me al langere tijd in de sociale sector. Alleen nu wil ik me daar verder in ontwikkelen.
Terug naar de lijst