buitenlandse "stage" voor zoon ( 16)

buitenlandse "stage" voor zoon ( 16) 

Onderwerp van elf

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Vind het apart dat een school wil dat je zo een stage zelf regelt of via de school veel geld betaald. Wat is de consequentie als het niet lukt.
    Kan hij geen stage lopen op een internationale school in Nederland?
  2. elf
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elf

    Ik vind het juist echt heel leuk voor hem,
    ik baal alleen een beetje dat ik zelf zo onhandig ben in dat soort dingen.
    De consequentie is alleen het reguliere VWO diploma en niet de tweetalige variant, ook prima, maar daar gaat hij niet voorSmile

    Lijkt me een superleuke ervaring en dit soort dingen wist ik toen hij aan de tweetalige opleiding begon
    (extra kosten en extra buitenlandse uitjes, maar ook extra ervaringen!)

    De projecten via school gaan naar verweg landen ( India, Afrika) en kosten minimaal 2000 euro, tja, supergave ervaring, maar niet voor iedereen haalbaar,
    vandaar dit alternatiefSmile

    Mijn werkgever had ook een leuke tip: >>LINK<<
  3. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Heel vroeger (pak hem beet 25 jaar geleden) kon je je ook opgeven voor zomer au-pair. Ik ben toen 5 weken met een Franse familie op vakantie geweest. Hun hadden vakantie en mijn taak was mee te helpen met de kinderen. Het was leerzaam en goed voor mijn talen. Ik heb dat toen via een au-pair bureau geregeld. Alleen geen idee of ze ook jongens accepteren.
  4. inka-maya
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van inka-maya
    Misschien kun je ook eens kijken naar woofing. Ik heb eventueel wel contacten met woofing turkije en misschien kan je zoon een account aanmaken op couchsurfing en daar in wat groepen over landen die voor hem een optie zijn vragen of er iemand is die hem als stagair kan gebruiken (misschien ook een handige site voor geval kost en inwoning op stageadres niet mogelijk zijn). Ik heb eventueel wel een contact bij de turkse woofing organisatie, als dat eventueel wat is kan ik wel vragen of hij iets kan betekenen. En zoiezo heb ik wel buitenlandse contacten, dus als je een algemene oproep hebt die ik kan delen met wat mensen.
  5. elf
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elf

    Wow, dat lijkt me heel fijn,
    hij heeft wat mails gestuurd, maar we krijgen nog geen reactiesSmile
    Ik zou het ook een fijner idee vinden om zo via een contact van iemand iets te vinden..
    (ook een beetje een vals gevoel van veiligheid misschien, maar toch.)

    Hij is nu bij zijn vader, ik ga het hem morgenavond voorleggen! ThanksSmile
Terug naar de lijst