speakers bij tv

speakers bij tv 

Onderwerp van MarjanvanE

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE

    quote:
    Dit schreef Jos
    Een goede soundbar geeft [B]altijd een beter geluid dan het geluid uit de tv zelf, vooropgesteld dat we het over een flatscreen hebben. In een flatscreen-tv is te weinig ruimte om luidsprekers in te bouwen die een vol en rijk geluid geven. De kast is simpelweg te klein.

    Echter, het budget dat jij hebt is - zoals ik al eerder zei - z??r klein. Welke oplossing je ook kiest, voor dit zeer geringe budget kun je niet veel verwachten. Een goede soundbar kost al gauw een paar honderd euro meer dan jij als budget hebt. Een goede soundbar voegt ?cht iets toe.

    Uiteraard kun je ook voor de losse luidsprekers & subwoofer gaan. Deze oplossing kan een nog veel beter resultaat geven dan een soundbar. Nadeel: losse boxen plus kabels en een ergens te plaatsen subwoofer plus kabels. De soundbar is daarentegen compact en oogt eleganter. Maar ook hier geldt: jouw budget is absoluut onvoldoende toereikend om echt veel verbetering te realiseren. Of je moet voor tweedehands gaan.

    Mijn advies: spaar door totdat je een hoger budget hebt, Want 100 euro - liefst minder zeg je ook nog - uitgeven voor iets wat niet echt een verbetering oplevert is eigenlijk weggegooid geld.

    Uiteraard mag je hetgeen ik hier vertel in de wind slaan. Smile

    [/B]


    Ik sla jou nooit in/uit/onder/boven de wind Smile

    Bedankt voor je verhaal
  2. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE

    quote:
    Dit schreef ArnoM



    De meeste soundbars die ik hier voorbij zie komen zijn incl subwoofer. Dat scheelt zeker in de lage tonen. Hoe de kwaliteit voor de rest is durf ik niet te zeggen.
    Op de plaatjes laten ze eigenlijk steeds alleen de bar zelf zien, aangezien de subwoofer vaak veel minder mooi is. Voordeel is wel weer dat een subwoofer niet in het zicht hoeft te staan.

    Wat betreft de kabels ben ik gek op een type van philips, waarbij de surround speakers los gekoppeld kunnen worden van de soundbar, die als acculader fungeert. Dan kunnen de speakers bij het kijken van een film op een surround plek neergelegd worden, en bij gewoon tv kijken lekker op hun plek blijven. Helaas even geen budget om dit aan te schaffen (ong 650euro). Scheelt een hoop kabels...

    er zijn soundbars met ingebouwde subwoofer
  3. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef MarjanvanE

    er zijn soundbars met ingebouwde subwoofer


    Klopt, maar die moet je niet hebben.

    Een speaker, helemaal voor lage tonen, heeft ruimte nodig om heen en weer te gaan. Hoe meer ruimte, des te beter het geluid kan worden. In een tv hebben ze de ruimte niet. In een soundbar wordt het beter, maar is nog steeds niet ideaal. Daarom worden aparte subwoofers gebruikt.
  4. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE

    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Klopt, maar die moet je niet hebben.

    Een speaker, helemaal voor lage tonen, heeft ruimte nodig om heen en weer te gaan. Hoe meer ruimte, des te beter het geluid kan worden. In een tv hebben ze de ruimte niet. In een soundbar wordt het beter, maar is nog steeds niet ideaal. Daarom worden aparte subwoofers gebruikt.

    waarschijnlijk komt daar het verhaal vandaan dat een soundbar niet geweldig is...dat was er wellicht 1 met ingebouwde subwoofer.

    Ik heb ook hulp van buiten OA...een medezoeker en ik heb ook geen haast met aanschaffen.

    Mijn budget is niet zo groot, omdat ik er niet veel geld aan uit wil geven...en 2e hands vind ik helemaal prima!
  5. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    quote:
    Dit schreef Jos
    .. Want 100 euro - liefst minder zeg je ook nog - uitgeven voor iets wat niet echt een verbetering oplevert is eigenlijk weggegooid geld.

    Dan was het geluid van mijn TV wellicht belabberd ;-) Want de verbetering met die boxjes van 100 euri was geweldig Smile
  6. quote:
    Dit schreef Leonard
    Dan was het geluid van mijn TV wellicht belabberd ;-) Want de verbetering met die boxjes van 100 euri was geweldig Smile
    Ik ben het er mee eens dat je kunt discussi?ren over de definitie van 'geweldige verbetering'. Smile
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Inmiddels is mijn soundbar gearriveerd ?n ge?nstalleerd. Smile Dit is 'm:


    >>LINK<<

    Bij Bol.com kost ie 125 euro en er is dan een cashback bij Philips van 25 euro. Geluid is erg goed! Heb m optisch aangesloten van STB naar Soundbar en via HDMI van TV naar STB.
  8. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE

    Top!

    Ik heb uiteindelijk op marktplaats JBL boxjes gekocht met een bass-ding...zilverkleurig, lijken op spookjes.
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef MarjanvanE
    Top!

    Ik heb uiteindelijk op marktplaats JBL boxjes gekocht met een bass-ding...zilverkleurig, lijken op spookjes.

    En tevreden?

    Ik heb de JBL boxen van de pc eens aangesloten op de tv, vond het geluid tegenvallen, met name de geluidssterkte.
  10. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE

    voor mij is het prima...hoef geen herrie en mijn kamer is klein
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Zo nu en dan wil ik lekker even harde muziek. Dat kan nu :)
  12. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Zo nu en dan wil ik lekker even harde muziek. Dat kan nu :)

    Genniet er met volle teugen van! Smile
Terug naar de lijst