Meubels zelf white washen

Meubels zelf white washen 

Onderwerp van Schanulleke

Terug naar de lijst
  1. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    Oh mooi, dat is misschien wel wat voor mijn tafel
  2. Verniswas heb je in verschillende kleuren. Wel zo makkelijk eigenlijk.

    >>LINK<<
  3. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Schanulleke
    Ik ben van plan om mijn tafel te schuren en met white wash te doen. Heeft iemand hier ervaring mee en of tips en trucs? En welke verf is het beste om te gebruiken.


    Ik heb (alleen het blad) geverfd met een restant witte verf. Direct na het verven met een doek de verf afgeveegd.
    Helaas heb ik hem niet meer, dus geen foto.
    Werd echt white was. ( was een tip uit een klusboek)
    Maar volgens mij is er ook whitewash verf te koop, dus gewoon niet geheel dekkende witte verf.

    Succes!!!
  4. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef LoveMagenta


    Over whitewash ook. Deze is immers ook op waterbasis. En een tafel wordt toch regelmatig vochtig afgenomen. Ik kreeg het advies matte parketlak.

    Mijn tafel was antracietgrijs. Afgeschuurd met een staalborstel waardoor de houtnerf ook weer tevoorschijn kwam. Whitewash laag erover en gesso varnish van Action. De parketlak doe ik nog wel eens.


    Wat een werk zal dat geweest zijn LoveMagenta
  5. LoveMagenta
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van LoveMagenta
    quote:
    Dit schreef Toke


    Wat een werk zal dat geweest zijn LoveMagenta


    Viel wel mee hoor. Ik heb alleen het bovenblad gedaan. Aangezien ik ziek was en rustig aan moest doen,elke dag een 1/6 deel geschuurd. Met de staalborstel hoefde ik als het ware ook geen kracht te zetten.
    Al met al op deze manier een week avond werk,als je alle dagen achter elkaar opteld.
Terug naar de lijst