gebruik jij wel eens geurstokjes in je huis en zo ja welke?

gebruik jij wel eens geurstokjes in je huis en zo ja welke? 

Onderwerp van elly69

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Kwanyin
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Kwanyin
    Ik ben een grootverbruiker Smile

    wierook koop ik online of bij de new age winkel

    dit zijn mijn favoriete geuren

    nag Champa Sai Baba Wierook
    >>LINK<<

    Darshan wierook >>LINK<<

    red rose >>LINK<<
  2. Ingridk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Ingridk
    Ik heb niet het draadje gelezen maar ikzelf ben erg enthousiast over de geur van Furmage rose, welke ik bij de Cranenbroek gekocht heb voor 4,95 euro. Een flinke fles met een van kleur wisselend lichtje er in ( heel erg ja ik weet het). Niet zeepachtig maar heerlijk fris en goed sterk van reuk. Het zijn geurstokjes.
  3. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    Misschien iets ter overweging :

    >>LINK<<

    en

    >>LINK<<

    Een niet te onderschatten probleem wat ik toevallig van dichtbij ken.
    Geuren zijn niet per definitie ongevaarlijk en de beleving dat wanneer, ergens (ook in voedingsmiddelen) op staat "uitsluitend natuurlijke stoffen", dat het daarmee automatisch onschuldig is, dat kan een dure vergissing zijn.

    Nee, ik moet er weinig van hebben maar kan niet ontkennen dat ik mezelf soms insmeer met stofjes waarvan ik feitelijk geen idee heb wat het is om een beetje lekker te ruiken.
    Alleen maar omdat ??n of andere toxicoloog bij gebrek aan voortschrijdend inzicht (en bovendien in dienst van de betreffende firma) heeft geroepen dat het onschadelijk is.

    Ik zou het gebruik van geurstokjes en al dat soort dingen toch wel kritisch afzetten tegen deze wetenschap.

    Maar eerlijk is eerlijk.
    Die vrouw die jaren-lang in de bus van Amersfoort naar Apeldoorn voor mij zat, wat zou mijn toilet er van opknappen als ik haar daar kon ophangen.

    Het hele concept "naar geurtje" is echter volledig misleidend.

    En misschien wil je zelfs wel weten dat iets schimmelt of met reden stinkt en niet verbloemd wordt door de brise-continue o.i.d., misschien is het gewoon bedoelt als waarschuwingssignaal.

    Kunstmatige geuren zijn NIET ongevaarlijk.

    O ja, kan ik nog aanvullen met de ervaring dat iemand echt bijna doodging aan (automatische) toiletspray die hij over zich heen kreeg.
    Ok?, eerlijk is eerlijk, hij was allergisch voor ??n van de stoffen die daar in zat maar het illustreert wel dat het niet per definitie ongevaarlijk is.
    Soortgelijk is het MCS verhaal, je kunt er tegen of je kunt er niet tegen.
    Blijkt uiteindelijk dat je er niet tegen kunt dan heb je dikke pech, dan is het namelijk te laat.
  4. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1
    ZB, je beschrijving van die vrouw in de bus van Amersfoort naar Apeldoorn vindt ik wel heel erg komisch!Smile

    Zo ging ik vroeger met mijn ouders mee naar de kerk en daar was een zwaar geparfumeerde dame, die mij echt ziek heeft gekregen. Die vrouwhad best een toiletblokje mogen wordenSmile

    Ik denk dat geuren en de daarvoor verantwoordelijke stoffen inderdaad een grotere invloed kunnen hebben op mensen.

    Hier in huis :een Ambi Pur dingetje in de keuken, op de laagste stand. Misschien ook niet zo gezond, maar die vind ik heel lekker ruikenSmile
    Verder maak ik veel schoon en was ik veel. Er hangt altijd een was te drogen, waar wasverzachter in heeft gezeten.
    Mijn huis ruikt vaak naar wasverzachter of schoonmaakmiddel. Dat vind ik goed zo Smile
    Een geurtje moet wel mijn smaak zijn. Anders kan ik misselijk worden ervan.
    Hormonen hebben ook invloed op geurbeleving. Tijdens mijn eerste zwangerschap rook ik alles heel versterkt en vaak ook misselijk van geuren.

    Stokjes of etherische oli?n vind ik op zich wel lekker. Niet te sterk.
  5. Bericht van elly69 is op 25-03-2015 om 03:10:56 uur verwijderd door elly69.

    Reden: offtopic

     
Terug naar de lijst