Oud nachtkastje schilderen

Oud nachtkastje schilderen 

Onderwerp van Siep

Terug naar de lijst
  1. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Zo is het tafeltje nu. Ik schuur het nog wat kaal en dan de was erop, maar de tuin ging vandaag voorSmile
    Plaatje
  2. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Vannacht even wat nieuwe idee?n opgedaan.
    Behalve de blanke was is er ook donkere was.
    Hierdoor krijg je een vintage effect.
    Ik plaats even wat voorbeelden om te kunnen zien wat de donkere was voor effect geeft.
    Plaatje
  3. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Hierboven heb ik eat kleuren geplaatst.
    De old ocre of versailles afgewerkt met donkere was zou wel eens heel mooi kunnen staan.
    Eventueel zet je wat blanke lak op de zitting.
  4. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Siep
    Ik wil trouwens dit keer geen krijtverf gebruiken. Ik ben er niet razend enthousiast over.
    Wel wil ik dat de stoeltjes een matte kleur krijgen. Wat kan ik dan het beste doen? Ik zag dat mijn nichtje grondverf had gebruikt voor haar meidenkast. Kan dat zomaar, of zal ik gewone, matte verf gaan gebruiken?



    Ik heb een aantal buitenmeubeltjes en potten geschilderd met Annie Sloan, maar de verf met water (10% water) verdund.
    Het werkt dan veel eenvoudiger en het resultaat is mooier (vind ik)

    De Off White is een hele mooie kleur.
    Je kan ervoor kiezen om het niet met was na te behandelen.
  5. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Siep


    Dat is ook nog wel een idee.
    Ik heb nog een heel blik duck egg blue. De kleur vind ik fantastisch.
    Ik heb een lege slaapkamer waar een inbouwkast staat met een gifgroene kleur op de deuren. Ze zijn van geverfd mdf. Zou ik daar die verdunde krijtverf voor kunnen gebruiken? En als ik m dan met een lakroller aanbreng, zou het dan een strak resultaat geven?


    Zou ik niet weten. Ik schilder nooit met een roller.
    De met water verdunde krijtverf is sneller te verwerken en je ziet ook minder kwaststrepen.
  6. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Het kastje wilde ik eigenlijk bij het grof vuil zetten en het rotan tafeltje was helemaal grijs/zwart geworden door
    het buiten staan.

    Ik heb ze met Scandinavian pink geschilderd en hier en daar de verf sterk verdund met old white.

    Het allergrootste voordeel van Annie Sloan is dat er ongelofelijk veel pigment in zit, zodat 1x schilderen
    voldoende is.
    Ook de 3 formaten van de potten vind ik wel handig.
    Voor iets kleins hoef je niet direct een literblik te kopen, maar kun je nog kiezen uit 2 kleinere hoeveelheden.

    De kwasten van Annie Sloan lijken op de nieuwe alkydkwasten. Kunststof maar een superdunne haar,
    in tegenstelling tot de kwasten voor verven op waterbasis die meestal een wat dikkere haar hebben.

    Met een roller kan ik niet werken. Mijn vader was een echte schilder, van hem heb ik geleerd hoe te schilderen
    met de kwast. Zelfs deuren doe ik met een hele dikke ovale kwast. Spiegelglad worden ze daarvan.
    Plaatje
  7. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Ik heb de smaak te pakken.
    Het tuinbankje is al wat jaren oud en stond in de witte kalkwas.
    Beetje schoongemaakt, scherpe kantjes geschuurd en met Grieks blauw geschilderd,
    afgewerkt met was en een oud stoelkussen van een nieuw stofje voorzien.
    Hieronder de fotoimpressie die Jacqueline, van het atelier waar ik de verf koop, heeft gemaakt en
    op haar FB heeft geplaatst.
    Plaatje
  8. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Wat een prachtige bank!

    Leuk hoor, al die huisvlijt.
Terug naar de lijst