Beste buurvrouw,

Beste buurvrouw, 

Onderwerp van cool_lizz

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    Toen ik in Deventer woonde had ik ook een grote achtertuin waar ik eigenlijk niets mee deed. Geen tijd, geen zin, etc. Mijn achterbuurvrouw ergerde zich daaraan zei ze. Ik heb haar gezegd dat ze zich uit mocht leven op mijn tuin als ze daar zin in had.... en dat had ze.
  2. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    quote:
    Dit schreef Rittenburg
    Toen ik in Deventer woonde had ik ook een grote achtertuin waar ik eigenlijk niets mee deed. Geen tijd, geen zin, etc. Mijn achterbuurvrouw ergerde zich daaraan zei ze. Ik heb haar gezegd dat ze zich uit mocht leven op mijn tuin als ze daar zin in had.... en dat had ze.


    Wat heeft ze er mee gedaan ?
  3. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty
    Vervelend voor je.

    Jij hebt er nu toch met ons kritisch naar gekeken?
    En ik vind persoonlijk heel belangrijk dat een tuin niet te opgeruimd is, want ik kan niet tegen insectenbeten en als de tuin een beetje wild is, komen er vogels, die eten insecten etc.
    Maar ook mijn buren vinden mijn tuin niet echt geweldig.
    Dus ik heb de tegels deze zomer met natuurlijke materialen geschrobt en veeg nu ??n keer per week de bladeren helemaal weg en eens in de paar dagen veeg ik een beetje met de franse slag.
    Buren zijn tegenwoordig tevreden.
    (o ja de tuinmeubels zoveel mogelijk in de schuur gedaan en de anderen uit zicht en in de winter staat er ??n stoeltje in het zicht).

    Succes
    groetjes Hetty en poot van Zara :)
  4. MaaikeSchildert
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaaikeSchildert
    Kan het zijn dat iedereen (jij en je buren) dezelfde brief heeft gekregen. En dat jouw tuin niet bedoeld wordt, alleen die van je buren?
  5. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    quote:
    Dit schreef Dingetje


    Wat heeft ze er mee gedaan ?


    Onkruid er uit gehaald, plantjes geplaatst, struiken gesnoeid en het optisch eigenlijk bij haar tuin getrokken. Ertussen liep alleen een brandgangetje van 90 cm en geen schuurtjes of zo.

    Ik heb haar af en toe geholpen met het zware werk en heb de nieuwe planten betaald.
  6. Chantalleke
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Chantalleke
    Ik zie het als een algemene brief aan alle onderburen... Wie de schoen past, trekke hem aan...

    Met zoiets wordt nooit het beoogde effect bereikt mijns inziens...
    Gewoon weggooien en wachten of er nog een komt...
  7. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Jacquelien
    Volgens mij hoef je niks te doen.. ze vragen of je kritisch wil kijken naar je tuin. Om antwoord wordt niet gevraagd.

    Omdat het toch niet lekker voelt zo'n brief zou ik naar de volgende buurtvergadering gaan en daar om uitleg vragen en aangeven hoe jij hier naar kijkt.

    Ben je al persoonlijk benadert door het bestuur??

    Is ook waar... zaterdag is er een borrel georganiseerd. Daar kijk ik niet naar uit, maar misschien is t beter als ik wel ga.
    Of hoort het bespreken vam deze brief echt op een vergadering thuis?
    Nee ik was nog niet persoonlijk benaderd.
  8. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Bindi
    Ach ja, eerlijk gezegd heb ik wel een hekel aan een onkruid/zooi tuin,
    maar, smaken verschillen

    Ik houd ook niet van zooi :-).
    Onkruid vind ik soms wel mooi.
    Maar wat bedoel je hiermee te zeggen?
  9. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef gadis
    Ik zou niks doen ,en niks veranderen . je kan het toch nooit goed doen, dus, ,,,,, gaan ze maar in een bejaardenhuis wonen. Smile

    Ja krijgen ze kunstplantjes.
  10. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69


    Lijkt me weinig mis mee. Enige wat je zou kunnen doen is even van bij de bovenburen omlaag kijken met een objectieve blik. Misschien dat een paar kleine aanpassingen voor iedereen bevredigend zouden kunnen zijn. Ik snap het opstandige maar pick your points, opstandig zijn kost f@cking veel energie.

    Ja ga ik doen...al is t maar voor de vorm.
  11. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Hetty
    Vervelend voor je.

    Jij hebt er nu toch met ons kritisch naar gekeken?
    En ik vind persoonlijk heel belangrijk dat een tuin niet te opgeruimd is, want ik kan niet tegen insectenbeten en als de tuin een beetje wild is, komen er vogels, die eten insecten etc.
    Maar ook mijn buren vinden mijn tuin niet echt geweldig.
    Dus ik heb de tegels deze zomer met natuurlijke materialen geschrobt en veeg nu ??n keer per week de bladeren helemaal weg en eens in de paar dagen veeg ik een beetje met de franse slag.
    Buren zijn tegenwoordig tevreden.
    (o ja de tuinmeubels zoveel mogelijk in de schuur gedaan en de anderen uit zicht en in de winter staat er ??n stoeltje in het zicht).

    Succes
    groetjes Hetty en poot van Zara :)


    Het is toch best gek als je buren het voor het zeggen hebben?
  12. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef MaaikeSchildert
    Kan het zijn dat iedereen (jij en je buren) dezelfde brief heeft gekregen. En dat jouw tuin niet bedoeld wordt, alleen die van je buren?

    Nee dat denk ik niet :-).
Terug naar de lijst