TV ophangen aan gipswand

TV ophangen aan gipswand 

Onderwerp van Solar

Terug naar de lijst
  1. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Solar
    Dank voor jullie reacties Smile
    Er zit een zakje bij met hele dikke blauwe pluggen, schroeven en allerlei flubbeltjes. Ik ga wel even met pluggen naar bouwmarkt hier
    Ik heb volgens mij in die gipswand geen metalen framedingwaarScarhetwoordevennietvankanbedenken, alleen maar latjes. Maar ga het maar doen in de hoop idd geen plof te horen....

    Hollewand pluggen kunnen veel hebben hoor. 5 kilo is niet zoveel en ik neem aan dat je minimaal 2 pluggen gebruikt voor de wandmontage.
  2. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    quote:
    Dit schreef Boep

    Hollewand pluggen kunnen veel hebben hoor. 5 kilo is niet zoveel en ik neem aan dat je minimaal 2 pluggen gebruikt voor de wandmontage.



    Dit is de enige oplossing.
  3. Henk_AssenaarH
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Henk_AssenaarH
    Kijk met OA kom je een heel eind.
    idd hollewand pluggen tenzij je net zo'n dwarsbalkje treft
    kijk wel uit voor eventuele door de wand lopende leidingen
    en als het te moeilijk lijkt zou ik heel zielig gaan doen in de NH club, vast wel een man in de buurt die ff zijn kunstjes komt tonen ;-)
    Of buurman?

    Suc6
  4. In den Bosch hadden de ook holle wand pluggen. Nu alleen puin nog.
  5. Sil
    retro

    Toon alleen de berichten van Sil
    Ik had een plank opgehangen met speciale hollewand pluggen.
    T hing, zag er fantastisch uit, mijn dikke rode kater nam een aanloop en ....
    Ik had weer heel wat te repareren.
  6. Henk_AssenaarH
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Henk_AssenaarH
    quote:
    Dit schreef Sil
    Ik had een plank opgehangen met speciale hollewand pluggen.
    T hing, zag er fantastisch uit, mijn dikke rode kater nam een aanloop en ....
    Ik had weer heel wat te repareren.

    Hoe zwaar was je kat inmiddels geworden? En ja ophangen en niet weer aankomen.... t blijft kwetsbaar.
  7. Sil
    retro

    Toon alleen de berichten van Sil
    quote:
    Dit schreef Henk_AssenaarH

    Hoe zwaar was je kat inmiddels geworden? En ja ophangen en niet weer aankomen.... t blijft kwetsbaar.


    Niet zwaarder dan een tv denk ik.
  8. Iduna
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Iduna
    Maar een tv neemt geen aanloopje.
  9. Sil
    retro

    Toon alleen de berichten van Sil
    quote:
    Dit schreef Iduna
    Maar een tv neemt geen aanloopje.


    Dat zou best raar zijn ja.
    Maar je kan er ook tegen aan stoten oid.
    Ik zou t na deze ervaring niet meer durven.
  10. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Boep
    Hollewand pluggen kunnen veel hebben hoor. 5 kilo is niet zoveel en ik neem aan dat je minimaal 2 pluggen gebruikt voor de wandmontage.
    Vier toch wel zelfs??
  11. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Sil
    Ik had een plank opgehangen met speciale hollewand pluggen.
    T hing, zag er fantastisch uit, mijn dikke rode kater nam een aanloop en ....
    Ik had weer heel wat te repareren.

    Wel schroeven er bij gebruikt ?



    Je moet je bij hollewand pluggen goed aan de maat voorschriften houden dus de juiste plug bij de dikte van de wand . Gips wanden zijn 9 of 12 mm dik . De hollewand plug moet mooi strak in het gat passen dus 8 mm plug in een 8 mm gat en liever niet met steenboor maar metaalboor ivm afbrokkelen gat . Vervolgens moet de plug kunnen uit klappen aan de achterkant van de plaat . Neem de juiste diameter en lengte schroef zie hier voor de voorschriften op de plug verpakking . Hier gaat het vaak mis en de plug niet doet wat het moet doen .
  12. erikpeter
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erikpeter
    quote:
    Dit schreef Dirk

    Wel schroeven er bij gebruikt ?



    Je moet je bij hollewand pluggen goed aan de maat voorschriften houden dus de juiste plug bij de dikte van de wand . Gips wanden zijn 9 of 12 mm dik . De hollewand plug moet mooi strak in het gat passen dus 8 mm plug in een 8 mm gat en liever niet met steenboor maar metaalboor ivm afbrokkelen gat . Vervolgens moet de plug kunnen uit klappen aan de achterkant van de plaat . Neem de juiste diameter en lengte schroef zie hier voor de voorschriften op de plug verpakking . Hier gaat het vaak mis en de plug niet doet wat het moet doen .


    Ik sluit mij hier helemaal bij aan. De lengte van de hollewandpluggen is belangrijk. de hollewandplug moet zich volledig kunnen 'uitklappen' in de holle ruimte. Is de hollewandplug te kort of te lang geeft een slecht resultaat (lees draagvermoging/hechting). Gebruik daarnaast zoveel mogelijk pluggen. Dus benut elk gat van de bevestiginsplaat.
Terug naar de lijst