Dak

Dak 

Onderwerp van Jacqueline_69

Terug naar de lijst

  1. quote:
    Dit schreef Clara



    Volgens mij is het leed al geschied dan.

    Au. Bedankt voor het medeleven.

  2. quote:
    Dit schreef Raymond
    Nou moeten we hier niet gaan zitten overdrijven..
    Natuurlijk blijkt asbest niet goed te zijn. En dat voor mensen die er vaak mee werkten en er dus regelmatig aan blootgesteld werden. Vandaar dat mensen die er nu regelmatig mee werken pakken en maskers dragen.
    Ik heb hier asbest dakbedekking op de schuur liggen en zolang het ligt is er niks aan de hand. Maar het moet weg omdat het dak slecht word. En dat doe ik met een gerust hart gewoon zelf. En omdat er voor mij een heel klein risico in zit houd ik mij aan de voorschriften welke overal te vinden zijn voor het zelf verwijderen van dit martiaal. En dan is er geen risico.

    Hoe de "buurman" de doorvoer gemaakt heet weet ik niet. Maar stel dat hij dat op een onveilige wijze gedaan heeft dan is dat niet slim. Wat niet wil zeggen dat hij over 20 jaar verdwenen is. Hij werkt er immers niet regelmatig mee.


    Welk onderdeel vind je overdreven? Ik stelde gewoon een vraag.

  3. Dit is mijn zolder aan die kant.
    Plaatje

  4. quote:
    Dit schreef Clara
    Borstvlieskanker

    Asbest kan borstvlieskanker veroorzaken, zegt medicus Baas. ?Per jaar zijn er in Nederland 500 tot 600 gevallen van borstvlieskanker. Van roken weet iedereen dat het slecht is. Van de 11.000 gevallen van longkanker per jaar in Nederland zijn er 9000 gerelateerd aan het roken. Ook is het zo dat mensen, die roken ?n aan asbest worden blootgesteld, een grotere kans hebben longkanker te krijgen. Om ziek te worden van alleen asbest, moeten mensen intensief worden blootgesteld aan het materiaal ?n er genetisch gevoelig voor zijn. Wie ??n keer een plaatje asbest doormidden heeft gebroken, heeft weinig te vrezen. Bovendien duurt de latentietijd dertig tot vijftig jaar. Natuurlijk, een pechvogel wordt al na tien jaar ziek. Allerlei medische onderzoeken kort na een vermeende besmetting zijn onnodig, want er is dan toch nog niets te zien. De angst die er is voor asbest wordt een beetje overtrokken.?

    >>LINK<<


    Ik denk dat de ouders van het meisje dat vorig jaar meedeed aan "over mijn lijk", 18 jaar en asbestkanker, daar anders over denken. Bagatelliseren is niet minder erg dan overdrijven lijkt me.

  5. quote:
    Dit schreef Clara



    Bagatelliseren is iets anders dan relativeren. Dat meisje van 18 heb ik niet gezien, maar dat is natuurlijk verschrikkelijk. De kans dat dit zich herhaalt is blijkbaar niet zo groot, de risico's worden overschat, zo lees ik het. De kans dat je een auto ongeluk krijgt voor die tijd is vele malen groter.

    Klopt. Maar dit speelt zich af op hemelsbreed 2 meter van het slapende hoofd van mijn kind. Klein beetje zorg daarover lijkt mij niet heel vreemd.

  6. Dank voor tips en geruststellende woorden.

  7. quote:
    Dit schreef Rittenburg


    Ja, dat kan zo inderdaad ware het niet dat het bewerken van asbest inmiddels verboden is. Zo ook deze manier.

    Dat dacht ik ook. Zal niet voor niks zijn neem ik aan.

  8. Het is duidelijk dat iedereen er van alles van vindt. Dit is echter een feit: In Nederland is de verkoop, het gebruik en bewerken (zagen, boren, schuren of slopen) van asbest vanaf 1 juli 1993 verboden vanwege de gevaren voor de gezondheid.

  9. quote:
    Dit schreef Sander76


    Dus?
    Ruzie met de buren aangaan? Waar, zo lees ik het, een naaste bekende woont.. Wil jij die 'te grazen' nemen? Kan.

    Ik zou eerder vrezen voor mogelijke lekkage.. indien het loodbeslag niet goed gemonteerd is..

    Ik ben heel erg benieuwd waar je dit leest.

  10. quote:
    Dit schreef Sander76




    + een beetje interpretatie van mijn kant.. Smile

    Ik zou het prettig vinden als je je interpretatie achterwege liet, is niet je sterkste kant he?

  11. quote:
    Dit schreef Dirk
    Jacgueline je hoeft je niet zo druk te maken over de asbest bij de buren .Als daar een harde asbest plaat zit waar een stuk wordt uitgebroken dan kan het weinig kwaad.

    Maar nu iets anders .Ik keek even naar je zolderfoto en zag een open isolatie laag en nu wordt in de bouwwereld steeds meer bekend over het gebruik van glas en steenwol. En dat dit materiaal zeker niet ongevaarlijk is. Het kan leiden tot de zelfde longziektes als bij asbest . Niet dat jij je nu heel erg ongerust moet maken want de vezel delen komen alleen in de lucht als je er op drukt of ze verwerkt .Dus isoleerders in de bouw hebben de grootste risico. Wat je bijv niet moet doen als je de zolder opgaat is op het isolatiemateriaal drukken waardoor er vooral bij oude isolatie meer delen vrijkomen. Onder de isolatie zitten de plafonds van de slaapkamesr en wanneer de schilder en kit dicht zijn is dat prima .


    De gevaren van isolatie gebruik wordt zoveel mogelijk door alles in iedereen ontkent en juist het gebruik er van gestimuleerd maar ik gebruik bij het isoleren van zolders alleen ingepakt isolatiemateriaal en geen spouwisolatie.


    Rockwool 123 is de isolatie die ik gebruik bij plafonds en zolders en ja is wat duurder dan open isolatie en altijd luchtdicht afgewerkt dus geen open verbinding met omgevingslucht. En gezonder voor de verwerkers.

    Het duurzaam bouwen wordt steeds belangrijker en de mogelijkheid om duurzaam te isoleren wordt ook steeds meer toegepast.


    Dankjewel, heb toevallig net een aantal offertes opgevraagd dus zal dit zeker meenemen!
Terug naar de lijst