Mieren,,

Mieren,, 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Nobody
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nobody
    Poes eet ze op, allemaal, ook in huize.
  2. Eni
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eni
    Een verschrikking kan het zijn. Wij hebben ooit tijdens de vakantie een invasie gehad, hele wolken op de muren...aanrecht...keukenkastjes en tegels, iets minder leuk voor degene die de plantjes deed ... Sindsdien altijd gestrooid voor we op vakantie gingen, langs de deuren waar ze binnen kwamen. Bij tuincentrum gehaald, Bayer als ik het goed heb. Echt gif hoor, maar werkt wel. Grijs poeder, puur strooien, maar je kunt het ook met water gieteren buiten.
  3. Agnes
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Agnes
    Als je weet waar ze je huis binnenkomen, kun je hier kleine stukjes koper neerleggen (bij sanitair te koop en dan even plat slaan). Toen ik deze bij mijn voordeur had neergelegd, zag ik de mieren direct omkeren en liepen weer terug naar buiten. Wat een feest was dit om te zien! Werkt perfect en kost weinig.
  4. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    Ik had en heb mieren in de tuin, die melken hele kolonies luizen en die luizen zitten in mijn bessenstruiken, kersenboom, appelbomen, e.d.
    Ik heb gespoten met groene zeep en spiritus, heb koper gelegd tegen de mieren, krijtstrepen getrokken, kokend water gegoten, Afrikaantjes geplant en wat niet al.
    Ook lieveheersbeestjes op de planten gezet.
    Het hielp allemaal niets, echt niets. Ze lopen bij mij gewoon over het koper en de krijtstreep heen.

    Het enige dat bij mij afdoende helpt is gif (Bayer en Ecostyle), zowel tegen de luizen en de witte vlieg als tegen de mieren.
    Ik ben niet blij met het gif, maar ik wil na een jaar of vijf eindelijk wel eens fruit aan mijn bomen en struiken.

    En o ja, in huis heb ik godzijdank geen mieren.
  5. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Mieren, inderdaad irritant in huis..

    Hier ook al 'weer' last van..
    Vorig jaar was de 'kaneel' oplossing wel effectief.. (gewoon potje kaneel over de mierengaten strooien. Dat vinden ze niet fijn en zoeken dan een andere weg...

    Dit jaar hielp het niet veel, vooralsnog.

    Heb zo'n gifbekertje gestrooid.. deed wel iets volgens mij.. maar er komt nu toch wel weer wat terug heb ik het idee.
    In huis valt het mee.. en enkeling in de keuken.. Volgens mij vooral doordat ze ongezien 'meelopen' onder de schoenen van buiten naar binnen..

    Heet water ook weleens geprobeerd.. Tja, er verzuipen er wel een paar.. maar er blijven er genoeg over..

    Schoonmaakazijn ook gegoten.. doet ook wel iets.. maar niet alles..

    Succes ermee.
  6. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX
    Geen idee of het werkt, maar kwam deze tegen op fb

    >>LINK<<
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Ik heb alle milieuvriendelijke oplossingen geprobeerd, maar is niet afdoende. Verscheidene tegels zitten al los Smile Gisteren hoorde ik van de overbuurman dat het mierengif van Kruidvat goed werkt. Groen busje. Die ga ik zeker proberen, vooral bij de achterdeur en terras. Mijn excuses alvast voor het milieu Smile
  8. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Bedankt allemaal voor de tips,,Smile


    Mocht de gouden tip er tussen zitten zal ik hem uiteraard delen,,
    Doen jullie dat ook?? Smile
  9. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    quote:
    Dit schreef Vogeltje
    Geen idee of het werkt, maar kwam deze tegen op fb

    >>LINK<<

    Dit is ook gevaarlijk voor hond en kat...

    Pas er mee op dus!
  10. loezepoes
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van loezepoes
    Stuivers. Kaneel. Kokend water.
    allemaal geen effect.
    ik koop nu mierenpoeder van de action. Werkt perfect
  11. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Kwam dit stukje tegen in de Margriet,,


    >>LINK<<
  12. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Krijt en komkommer helpen tegen mieren


    Mieren: ineens loopt er een hele mars door je keuken, op zoek naar overgebleven etensrestjes. Hoewel de beestjes niet schadelijk zijn, heb je ze toch liever niet binnen. Met dit trucje maken ze rechtsomkeert.

    Zo houd je ze buiten de deur
    D? manier om de mierenmars een halt toe te roepen, is het onderbreken van hun geurspoor. Mieren lopen namelijk vaste routes. Als je hun spoor verstoort met een sterk geurend middel, of iets waar ze een hekel aan hebben, breng je ze in de war. Trek daarvoor een paar strepen krijt dwars door de route, of leg een paar schijfjes komkommer op hun pad. De kans is groot dat de mieren rechtsomkeert maken.


    >>LINK<<


    Of


    >>LINK<<
Terug naar de lijst